Prosim vas povjte mi kako naj pridem v stik s pokojno osebo brez da se ubijem, nujno jo potrebujem, prosim vas potrebujem v stik s pokojno osebo
Uredništvo
Irena Toš Koren

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vidim, da si v stiski, saj nekaj potrebuješ od umrle osebe. Žal mi je, da si izgubila zase tako pomembno osebo, ki ti je, očitno, lahko stala ob strani, ti svetovala; si se zanesla na njeno mnenje.
Moje prvo razmišljanje ob tej tvoji stiski je, da ne vem, kako bi lahko dejansko navezala kontakt z umrlo osebo. Imam pa vprašanja, na primer: Kaj si želiš od te osebe? Pri čem bi ti ravno ta oseba pomagala? A ji želiš samo kaj sporočiti, ali si želiš, da ti ona nekaj sporoči?
Lahko razmišljam tudi o tem, kar sama res verjamem in sicer, če smo si bili z nekom v realnem življenju zelo blizu, ga bomo zelo pogrešali, ker neposredna komunikacija z njim ne bo več možna. Res pa je, da nosimo s seboj spomine na to osebo, ki so lahko zelo živi in pristni, če je bil tudi naš odnos s to osebo tak. Na nek način lahko takšna oseba ostaja z nami, v naših mislih, spominih tudi po tem, ko fizično več ne obstaja. Veliko ljudi zna povedati, da se še vedno lahko na nek način pogovarjajo z umrlo osebo in sicer na način, da oni sami govorijo, postavljajo vprašanja in si zamišljajo, ali se spominjajo, če so res veliko govorili s to osebo, kaj bi ta oseba odgovorila. Sama imam to izkušnjo, da sem se v kakšni situaciji hote ali tudi nehote spomnila, kaj bi rekla moja mama, čeprav je nisem poklicala, da bi jo o tem vprašala. Prav tako se večkrat spomnim, kaj in na kakšen način bi povedal nekaj moj oče, ki je že umrl. Spomnim se priporočil, pripomb, nasvetov mojih bližnjih. In to mi velikokrat pomaga, da mi je lažje v določenih situacijah.
Nadalje sem razmišljala tudi o tem, o čemer sem govorila z drugimi in sicer, če nisi imela priložnosti se posloviti od te osebe, kako lahko to vseeno storiš. Še vedno ji lahko to napišeš, poveš ob grobu, ji nameniš svoje misili…
Možnost je tudi, da s kom drugim, ki ti je blizu govoriš o tem. Morda bi ti kdo, ki je prav tako poznal to osebo lahko povedal o svoji izkušnji s to osebo, o svojim spominih nanjo. Tudi tako lahko ohranjamo spomin in komunikacijo s to osebo.
Upam, da si našla kakšen odgovor na svoje vprašanje. Sicer pa, morda bolj konkretno izrazi, kako si predstavljaš, kaj bi dobila od te osebe in kaj bi si želela od te osebe, kakšen bi bil namen vzpostavljanja stikov, komunikacije z njo.
Irena Toš Koren, univ. dipl. psihologinja
Fl
Fly
Samo želim to osebo spoznatiiii, nisem imela priložnosti prej je umrla, osebo sem poznala le preko telefona, le želela bi se z njim spoznati, ga objeti in začutiti njegovo bližino, potrebujeeeeeem gaaaaa