Zadnje cajte imam občutek da bi svet bil lepši če me ne bi bilo. Problemi so bolj privatni in jih tle ne bi omenjala. Mislim tudi da rabim ene ljudi odstranit iz svojega lajfa, niso tapravi zame. Trudim se nekako odmislit od vsega kar se mi dogaja v lajfu, ampak enostavno ne moreš zbežat od tega. Vse bi dala če vsaj en dan ne bi prou nč čutla, če bi lahko vsa čustva ugasnila v sebi. Trudm se tud vsak dan obnašat k da ni nč z mano, ampak ta nasmeh je lažen (nažalost). V sebi gorim. Čiki so nekaj kad me pomirja, tudi fuge včasih. Veliko je stvari, preveč sm zaprta v sebe in težko govorim o tem...
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svoje občutke.
Najprej bi ti rada napisala, da mi je žal, da se tako počutiš in da verjamem, da ti s temi občutki res ne more biti lahko.
Ker ne poznam vsebine tvojih stisk, ti najverjetneje ne morem konkretno svetovati, ti pa lahko rečem, da mislim, da razmišljaš v pravo smer, ko pišeš, da bi bilo najboljše, da nekateri ljudje niso več del tvojega življenja. Zelo se mi zdi namreč pomembno, da prepoznamo, kadar so nekateri ljudje za nas toksični in nam druženje z njimi ni v pomoč, pač pa nam kvečjemu škoduje (negativno vplivajo na nas, nas kritizirajo, žalijo, ne spoštujejo ali pomagajo, ko jih potrebujemo). Hkrati pa bi ti rada rekla, da je nemogoče odmisliti stvari, ki nas prizadenejo, saj jih lahko predelamo le tako, da se z njimi soočimo ali najdemo neko vsaj začasno rešitev zanje. O stvareh, ki nas mučijo, ni možno ne razmišljati, saj so naši možgani naravnani tako, da vedno poskušajo najti odgovor na kakršnokoli vprašanje, četudi napačen. Ne morejo se umiriti, dokler niso vsaj približno zadovoljni s tem, kaj so naumili. Vse prepogosto nam kažejo najbolj črne scenarije, mislijo najbolj zaskrbljujoče misli, zato pa je izredno pomembno, da najdemo drugačne, psihično bolj zdrave strategije za soočanje z izzivi. Ignoriranje, potlačevanje, odmislitev ne deluje, vsaj na dolgi rok ne.
Rekla si, da ti je težko govoriti o tem, zato me zanima, ali si bila kdaj pri psihologu in ali bi bila pripravljena poskusiti? Zelo pomembno se mi namreč zdi, da bi pri soočanju s svojimi stiskami dobila strokovno pomoč, da bi lažje delala na mislih in čustvih, ki jih omenjaš.
Obstaja več virov pomoči, uporabiš lahko enega ali pa vse, karkoli ti je lažje in bolj dostopno:
Centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov - obstajajo na večih lokacijah po Sloveniji, klikni na spodnji link, da vidiš, če je katera blizu tebe, potem jih lahko pokličeš in se naročiš. Za to ne rabiš napotnice: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/
Svetovalnice Centra za psihološko svetovanje Posvet - jih je več po Sloveniji, so brezplačne, tudi tukaj ne rabiš napotnice, poglej pa na njihovi spletni strani, katera ti je najbližje: za mladostnike tvoje starosti so na voljo v Ljubljani, Celju in na obali www.posvet.org
Telefonsko svetovanje – lahko pokličeš na TOM telefon v primeru stiske oz. samomorilnih misli, čustev (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure). Potem je še tu Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsako noč med 19. in 7.  uro zjutraj) in zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan).
Upam, da ti kaj od naštetega prav pride, si pa vedno dobrodošla, da nam še pišeš in kaj vprašaš.
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije