Prosim za pomoc. Zdajle bom kmalu 14 in to vse je grozno. Pocutnim se brez zivljenja, zelodec boli za znoret (zdravniki so rekli zrd stresa), glavoboli, bolecine v trebuhu., depresija… pa se kljub vsemu temu je tukaj se ljubezenske tezave ( oba bivsa sta me block prek snapa ????). Obcutek mam kot da bom umrla in nimam nobenega prijatelja, niti podpore z strani starsev. Sem popolnoma sama. Vedno imam obcutwk da sem utrujena in zacela sem se prenajedati ogromno. Tut hobija nimam in ga nisem sposobna imdt ker me nic vec ne osrecuje. Nevem kaj je zdj smisel zivljenja. Najraje bi se samo ubjla ampak nevem kako. Lrosim pomagajte
• Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najlepša hvala, da si se tako odprto obrnila na nas in podelila, kako se trenutno počutiš.
Iz tvojega sporočila čutim, da že dlje časa nosiš močno čustveno in fizično bolečino. Omenjaš izčrpanost, brezup in globoko osamljenost, vključno s pomanjkanjem bližnjih odnosov in podpore. Tudi telo ti jasno sporoča, da si pod pritiskom – glavoboli, bolečine v trebuhu, utrujenost in prenajedanje so močni znaki stresa. V takšnih trenutkih je povsem razumljivo, da ti stvari, ki so ti nekoč prinašale veselje, zdaj ne nudijo več utehe ali smisla.
Če si pripravljena, bi želela izvedeti več o tem, kaj se dogaja v tvojem življenju – o tvojih odnosih s starši, vrstniki, nekdanjima fantoma ipd. Kaj te trenutno najbolj teži? In nasprotno, ali obstajajo kakšni trenutki, četudi zelo majhni, ko se še vedno počutiš dobro? Kdaj je bil zadnji takšen trenutek? Kakšne stvari pa so ti v preteklosti prinašale veselje ali ti pomagale najti notranji mir?
Zelo me skrbi tudi, da razmišljaš o tem, da bi končala svoje življenje. Kako pogosto te spremljajo te misli? Si jih že kdaj skušala uresničiti? Ti občutki so zelo resni in pomembno je, da jih ne nosiš sama. Tvoje življenje šteje in je dragoceno, četudi ti depresija morda govori drugače. Ta lahko ustvari občutek, da ni poti naprej in da se nič ne bo spremenilo, vendar to ne pomeni, da bo vedno tako. Misli in občutki se lahko sčasoma spremenijo.
Ob pravih ljudeh in podpori je mogoče najti načine, kako preživeti te najtežje trenutke. Sprašujem se, ali je morda v tvojem življenju še kdo drug, s katerim bi lahko podelila vsaj kanček tega, kako se počutiš – na primer učitelj, šolska svetovalna služba ali kdo drug. Že to lahko pomeni, da se ti ne bo treba z vsem soočati čisto sama.
V primeru, da presodiš, da takšne osebe v tvoji okolici ni, pa so ti na voljo tudi drugi viri pomoči. Ko čutiš, da te preplavljajo težke misli, se lahko na primer vedno obrneš na brezplačne telefonske številke, kot sta TOM telefon (vsak dan med 12. in 20. uro; 116 111) in Klic v duševni stiski (vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj; (01) 520 99 00).
Glede na to, kar si napisala, pa ti toplo priporočam tudi obisk strokovnjaka. Omenjaš sicer, da si se z zdravniki že pogovarjala o svojih fizičnih znakih stresa. Kaj pa o svojih občutkih – si se o njih že s kom pogovorila? Strokovnjak za duševno zdravje (npr. psiholog) ti lahko ponudi varno in zaupno okolje za pogovor ter iskanje načinov, kako olajšati breme, ki ga trenutno nosiš.
Predstavljam si, da je narediti prvi korak in se obrniti na nekoga lahko zelo težko. A že to, da si nam pisala, pomeni, da si naredila nekaj pomembnega – dala si možnost, da te nekdo sliši. To je znak, da kljub temu, kako težko ti je, v tebi obstaja del, ki še vedno ni obupal.
Prosim sporoči mi, kaj meniš o zapisanem. Še najprej sem tukaj, v kolikor bi želela, da ostaneva v stiku.
Držim pesti zate,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)