Kaj veste kaj bi kahko blo z mano narobe? Nic nimam energije, sploh nimam social battery, ne morem spat zaspim komaj po nekaj urah in se hitro zbudim, ne glede na to al spim 2 uri ali pa 15 ur sem tri ure po tem ko se zbudim tak utrujena da bi se samo jokala. Najhujse od vsega mi je ker res nimam nic energije, sicer delam normalno vsakodnevne stvari ampak se od znotraj pocutim grozno, sploh ne znam opisat. Pocutim se na pol mrtvo in vsak dodatni gib ki ga nardim mi vzame se tisto malo energije ki sem jo mela. Sploh se mi ne da ust odpirat da bi se z nekom pogovarjala. Ves cas sem zalostna, ampak nisem sigurna ce to sploh je zalost ker nikoli ne vem kaj cutim. Ves cas mi gre na jok ampak se ne morem jokat. Za vedno bi najrajse ostala v postelji kjer se ne rabim premikat in se za nobenega delat vesela in polna energije. Tak sem brez energije, da ko se s kom pogovarjam moram zavestno bolj odpirat oci, ker drugace jih mam na pol zaprte in zgledam kot da sem na drogah , samo zato ker sem prevec utrujena. Sploh se ne zavedam da to nardim, ampak sploh v soli ves cas strmim v eno stvar in unfocosiram oci in ce me nekdo vidi zgleda to res prizadeto. Ampak ko sem so vsi glasovi nekje oddalec in jih ne razumem in se mi zdi da samo takrat se spocijem za par sekund in ne zgubljam energijo. In potem ko se zavem da to delam in svoj vid spet fokusiram da normlano vidim, sem spet grozno utrujena. Moji psihologinji sem to rekla, pa mi je rekla da naj vec spim, ampak to ne pomaga ker prvic velikokrat ne morem spat 8 ur in drugic tudi ko mi uspe spat 8 ur in vec je isto. Na zivce mi gre da ne vem kaj je narobe z mano, veste ci bi to lahko blo kaj? Ker mi gre res res na zivce in ne morem vec, zdi se mi da svet ne vidim vec pisanega ampak skozi sive lece
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Sliši se, da si v precejšnji stiski. Praviš, da si nenehno utrujena, nimaš veselja do stvari, počutiš se žalostno in obupano. To ti otežuje delovanje v šoli, želiš si, da bi cel dan lahko preživela v postelji.
Tvoje trenutno počutje precej ustreza opisu znakov depresije. V kolikor imaš depresijo je verjetneje, da boš pri sebi zasledila naslednje znake:
· brezvoljnost, utrujenost, izčrpanost, hitra izguba energije
· stalno prisoten občutek žalosti
· pomanjkanje samozaupanja in samozavesti
· zmanjšana sposobnost osredotočanja in koncentracije
· nezmožnost uživati v stvareh, ki so ti običajno prijetne ali zanimive
· izogibanje ljudem, celo bližnjim prijateljem (socialni umik)
· občutek nebogljenosti, črnogledosti in obupa
· motnje spanja (ne moreš zaspati, se med spanjem prebujaš ali zbujaš prej kot običajno)
· občutek krivde, manjvrednosti in samoočitanje
· vse bolj opazne težave v šoli
· pomanjkanje apetita
· fizične tegobe in bolečine (npr. glavoboli, prebavne motnje)
· samomorilne misli in misli o smrti
· samopoškodbeno vedenje
V kolikor si kdaj začutila, da bi si kaj naredila, te prosim, da za to čimprej poveš odrasli osebi, ki ji zaupaš. Motnje v razpoloženju, kot je depresija, so pogoste in zanje obstajajo zelo dobra zdravljenja, ki lahko težave popolnoma pozdravijo. Ti občutki ne bodo trajali večno, čeprav se morda sedaj zdi tako. Če se znajdeš v zelo veliki stiski te prosim, da pokličeš na katerega od SOS telefonov ali reševalno službo (112).
Vzpodbujam te, da s starši karseda hitro poiščete ustrezno strokovno pomoč. Če je možno, poskusi sama ali s starši kontaktirati svojega osebnega zdravnika oz. zdravnico, najhitreje to storiš tako, da ga oz. jo pokličeš po telefonu. Osebni zdravnik ti bo napisal napotnico za psihologa oz. psihiatra, s katerim se boš lahko pogovorila o možnostih zdravljenja.
Ko pridobiš napotnico se lahko na pregled naročiš elektronsko preko spletne strani zVEM (lahko ga tudi pokličeš ali pošlješ elektronsko pošto), kjer si lahko izbereš ponudnika, ki ti je blizu in ima najbolj zgoden termin.
Pri zdravljenju depresije gre običajno za mešanico terapije (pogovora s psihologom oz. psihoterapevtom) in uporabo zdravil, običajno antidepresivov, ki ti pomagajo olajšati občutke žalosti.
Držim pesti zate in upam, da se boš kmalu počutila bolje,
Ana Lampret, mag. psihologije