Zdravo,
sem 3. letnik gimnazije in se soočam z težavo s prijateljicami, ki to niso.
Z njimi sem v razredu, smo friend group of 4.Torej, že od prvega letnika se družimo tako rečeno. Te 3 so bile že pred tem sošolke, torej so kar povezane, poznajo iste ljudi itd. Težava nastopi ko smo skupaj in sicer se pogovarjamo o neki temi, o kateri jaz nisem seznanjena oz. nobena mi ni povedale (rečejo "pozabile smo ti povedati" ali pa kaj podobnega). S tem se počutim izločeno iz družbe, ko vprašam za kaj se gre se smejijo ali pa ne želijo povedati. Potem sploh ne vem zakaj so omenjale če ne želijo povedat. Jaz sem bolj fashionista type a girl, rada nosim odštekane stvari večino časa sem pa rada urejena (v blazerjih, srajcah in elegantnih hlačah). Vedno pride do nekega zbadanja, ko pride v šolo oblečena malo drugače, nikoli nič ne pohvalijo, občutek kot da so ljubosumne me ubija. Ampak so, sem drugačna od njih, vitka, športne postave, kar pa one niso ampak jih zaradi tega ne žalim. Ponižujejo moj okus za fante in še marsikaj. Ko smo v družbi se kar nekaj smejijo  oz. posmehujejo. Večkrat omenijo da sem retardirana, ampak sem samo drugačna od njih, razmišljam drugače, in sem zelo splošno razgledana. Moti jih kako gledam na situacije in kakor opazim vedno pravijo da imam jaz narobe. Ker pri 17 še nisem imela spolnega odnosa sem čudna. Res mi ni več do druženja z njimi, a kaj ko sem v razredu skupaj z njimi i nimam izbire. Imam najboljšo prijateljico, vendar nisva skupaj vsak dan se pa redno slišiva.
Ne vem kaj narediti z njimi, ker postaja nevzdržno, pogovor z njimi je nemogoč, me ne jemljejo resno. Kaj bi vi storili v moji situaciji?
Lp
• Pr
Probampomagat
Ojla,
poznam ta občutek izključenosti, najverjetneje se je že vsak posameznik kdaj znašel v situaciji, kjer se enostavno ni počutil zaželenega. Najprej naj ti povem, da je to nekaj čisto normalnega, ljudje smo različni in zakaj bi morali najti svoje sorodne duše ravno v razredu, kjer je le okoli 30 ljudi? Seveda je super, ce se z njimi razumes, a vseeno se mi zdi da druzba prevec pritiska na nas s tem, ko poudarja, da so ta srednjesolska prijateljstva nekaj izjemnega. Ni nujno! Kot si omenila, imas najbolso prijateljico, s katero sklepam, se pocutis sprejeto in slisano. Ne rabis vec kot to, res, veliko je ze to, da imas enega prijatelja kateremu lahko zares zaupas. Razumem pa tvojo stisko in ti predlagam, da se morda se malo "razgledas" po razredu in presodis, ce bi pa morda sodila se v kaksno drugo friend grupo? Verjamem, da so najverjetneje ze vsi pogrupirani, a iz lastne izkusnje ti lahko povem, da so se pri nas se v cetrtem letniku gimnazije popolnoma premesale skupinice... zakaj vztrajati nekje, kjer ti ne pase?
upam da sem ti vsaj malo pomagala
pa brez skrbi ;)
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Kot vidim, si se ujela v »prijateljske« odnose, kjer se ne počutiš sprejeto, razumljeno in spoštovano. Če te razumem pravilno, se v trenutni skupini prijateljic, s katerimi se družiš, ne počutiš dobro. One so med seboj bolj povezane, saj se poznajo že od prej, tebe pa izključujejo. Tudi sicer se dojemaš kot precej drugačno od njih (drugače razmišljaš, drugače se oblačiš), pri čemer te dekleta iz tvoje skupine zbadajo in te celo zmerjajo, češ da si »retardirana«. Predstavljam si, da te te besede, poniževanje in tak odnos zelo prizadanejo in razumljivo je, da se ob tem ne počutiš dobro.
V samem zapisu nisi izpostavila niti ene dobre stvari, zaradi katere se s temi prijateljicami sploh družiš. To kar sama opisuješ, se na prvo žogo pravzaprav, žal, sploh ne sliši kot pravo prijateljstvo. Med prijatelji naj bi se med drugim počutili sprejete, razumljene, slišane in predvsem spoštovane. Nenazadnje oblikujemo prijateljske odnose prav zato, da se v njih počutimo dobro in da imamo nekoga, komur lahko zaupamo. Kot sem uspela razbrati iz zapisa, v tvojem primeru prijateljstvo v nobenem pogledu ni takšno.
Ker vse skupaj zate postaja že nevzdržno, se zdaj sprašuješ, kaj storiti. Praviš, da je pogovor z njimi nemogoč, ker te ne jemljejo resno. Si morda poskusila s pogovorom 1 na 1, z vsako izmed punc posebej? Sicer pa, žal, na vedenje drugih ne moremo vplivati. Če same niso pripravljene vlagati v vaše odnos in se do tebe obnašajo na način, kot se, lahko storiš le tisto, kar je v tvoji moči – da si iskrena - do njih in do sebe. Odnosi so dvostranski in vzajemni. Pomembno je, da ne postanemo mi tisti, ki se razdajamo, a ne dobimo nič v zameno.
Kot ti je odgovorila že tvoja sovrstnica, smo si ljudje med seboj zelo različni in tudi odnosi se skozi čas spreminjajo. Skozi čas vstopamo v nove odnose, jih gradimo, ko pa ti postanejo nezadovoljujoči, pa ni čisto nič narobe, če jih tudi zapustimo oziroma se od njih nekoliko odmaknemo. Dober predlog se mi zdi tudi ideja tvoje sovrstnice, ki predlaga, da se razgledaš po razredu in morda vstopiš v odnose s katerimi drugimi sošolci/sošolkami.
Več pozornosti nameni odnosu s tvojo najboljšo prijateljico, s katero se redno slišita. Sama se zelo strinjam z zapisom tvoje sovrstnice, da ni pomembno število prijateljev, ki jih imamo, pač pa globina in to, kako se ob njih počutimo. Sama presodi, v katere odnose je vredno vlagati svoj čas in energijo, ter se posveti njim.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije