Imam problem. V glavi mi že približno dva ali tri tedne hodijo grozne misli kot na primer grem v trgovino in vidim ljudi ki jih nikoli nisem spoznala in mi na enkrat pride misel kako oni umrejo ali se poškodujejo ampak nočem da se poškodujejo in potem si začnem trkat po glavi ali po čemu lesenem da se to nebi zgodilo. Ob začetku tega sem našla način kako se jih znebit oz. ko čutim da jih bom začela dobivati si začnem v glavi govorit ne ne ne ne... Ampak to zdej manj in manj pomaga. Nočem misliti na take stvari in te misli pridejo za vse ljudi okoli mene. Strah me je govoriti o tem ker nevem kaj si bodo drugi mislili. Nikomur nisem povedala. Prosim pomagajte mi odpraviti te misli.
Hvala za vas odgovor.
Lp.
Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala za vprašanje. Praviš, da pri sebi velikokrat opažaš pojavljanje misli, da se bodo posamezni ljudje, ki jih srečaš, poškodovali ali umrli. Na začetku si to lahko obvladovala, zdaj pa vedno manj. Naše misli delujejo na zelo zanimiv način. Bolj kot si o nečem ne želimo razmišljat, bolj bomo o tem razmišljali. Recimo, če ti povem, da ne smeš misliti na rdečega slona, bo ravno rdeč slon prva misel oziroma predstava, ki se bo v tvoji glavi oblikovala.
Zato ti svetujem, da poskusiš svoje misli sprejeti in mirno preusmeriti pozornost na nekaj drugega. Recimo, kadar se te misli pojavijo, si reci zanimivo, da me skrbi za te ljudi in s tem ni nič narobe. Zdaj pa pomisli, zakaj si prišla v trgovino in poišči tisto kar potrebuješ. Lahko začneš razmišljati tudi o čem lepem, kar se ti je tisti dan zgodilo ali o načrtih, ki jih imaš za tisti dan – na primer, da se dobiš s prijateljico in kaj zanimivega ji boš povedala ali o domači nalogi, ki jo moraš opraviti. Vsekakor tako spreminjanje misli na začetku ne bo tako enostavno, ampak pomembno je, da se trudiš. Včasih ti bo uspelo takoj, včasih pa se boš morala malo bolj potruditi in vztrajati.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije
ru
rumio
Take misli lahko dobiš tudi od gledanja grozljivih filmov in raznih posnetkov po spletu. Pač take misli imaš zaenkrat, enkrat bo minilo.