Hejla
No v glavnem verjetno že iz naslova razberete moj problem. Imam grd "roman" nos. Pač vem da karkoli bom rekla mi boste rekli, da naj se ne sekiram, da sem lepa, itd... Ampak jaz sama sebe bolje kot kdorkoli drug. Problem je da je nos grd iz strani in tudi od spredaj. Ne moram nositi sončnih očal, saj imam preširok nos, ne morem se slikati iz strani, nič ne morem. Edina ma celi šoli imam tak nos, niti nobena od sestr nima takega. Občasno imam panične napade, to se je zgodilo ravno prej. Potem se nekega dne sprijaznem s tem, ampak me kmalu spet odnese. Res ne morem vec cakat najmanj 5 let da lahko grem na operacijo. Prosim vas da mi res date kaksen nasvet, kako premagati to stisko, samo prosim ne me prepričevati da jd ok, ker ni. Tudi če mi vi rečete še vseeno ni ok. Prosim samo pomagajte, ker se počutim grozno.
• _i
_izbrisan uporabnik_
Pozdravljena!
Predlagam ti, da se o tem posvetuješ s starši ali kakšno drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš. Povsem normalno je, da imamo na sebi kakšen del telesa, ki nam ni všeč, ko zaradi tega ne moremo več normalno delovati v vsakdanjem življenju, pa je potrebna strokovna pomoč. Predlagam ti, da se s starši pogovoriš o možnosti obiska psihologa. Obsesivno razmišljanje in obremenjevanje z izgledom telesa ali dela telesa je lahko namreč znak telesne dismorfije, ki pa se jo da premagati s pomočjo terapije. Pomembno je tudi, da veš, da se ti obraz še lahko spremeni. Če si boš kasneje še želela operacijo nosu, to seveda lahko storiš. Ti pa predlagam, da počakaš vsaj do 20. leta in da se pred tem posvetuješ s psihologom ali kakšnim drugim svetovalcem, ki se spozna na takšne težave.
Zagotavljam ti, da drugi ljudje niti približno ne porabijo toliko časa, da razmišljajo o tvojem nosu. Tudi, če opazijo obliko tvojega nosu in celo, če mislijo, da je grd, je to nekaj na kar pomislijo enkrat ali dvakrat, potem pa pozabijo. Kar pomisli koliko časa ti hodiš okrog in razmišljaš o nosovih drugih ljudi - najverjetneje skoraj nič.
Predlagam ti, da v naslednjih dneh poskušaš najti nekaj stvari, ki so ti na tebi všeč. To so lahko sposobnosti ali pa izgled. Potem poskusi vsakič, ko se zalotiš, da razmišljaš o svojem nosu, preusmeriti pozornost na lastnosti, ki so ti všeč (npr. ni mi všeč moj nos, ampak lepo pojem. Ni mi všeč moj nos, imam pa lepe oči). Tako ti bo mogoče čez čas lažje.
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Ne bom te prepričevala da je vse ok, ker ti čutiš, da ni tako ane? Bremeni te razmišljanje o tem in iz zapisanega razberem, da ti močno okupira tvoje misli. Razumem vse to, a te spodbujam, da vseeno poskušaš videti malo širšo sliko oziroma tvojo podobo v celoti. Je res del telesa nekaj kar nas/te lahko definira kot človeka? Eni imajo "grd" (grd v narekovajih ker je to naša lastna ocena) nos, eni usta, eni ušesa....Idealnih meril za popoln nos ali kakšen drug del telesa najbrž ni, bi se lahko strinjala? Mnogo posameznikom je nezadovoljnih z nekim delom telesa, a pomembno je, da ne pustijo, da to pomembno vpliva na njihovo vsakodnevno razmišljanje in funkcioniranje. Če te to v vsakdanu resno ovira in se ti pojavljajo tudi panični napadi bi bilo dobro da obiščeš psihološko ambulanto, najlažje v tvojem bližjem zdravstvenem domu. Tam boš lahko o vseh tvojih skrbeh predebatirala, strokovnjak pa ti bo pomagal na poti k drugačnim načinom razmišljanja in gledanja na probleme.
Poskusi misli preusmeriti in se zaposliti z neko aktivnostjo takoj ko zaznaš, da ti misli uhajajo na izgled oziroma tvoj nos. Sploh med počitnicami se zaposli s tebi ljubimi aktivnostmi in ljudmi. Ko počnemo prijetne stvari, tesnoba in panika zagotovo pojenjata, poviša pa se dobro počutje in občutek splošnega zadovoljstva.
Pusti času čas, ko boš dovolj stara za poseg mogoče nanj sploh ne boš več pomislila, če pa boš - pa se boš takrat intenzivno ukvarjala s tem. Bi to šlo vsaj do neke mere?
Lepo bodi, uživaj počitnice in javi se še kaj,
lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije