Pozdrav
Še dobro leto nazaj sem se borila z anoreksijo. Na srečo sem se lažje pozdravila od nje ker nisem bila v tako hudem stanju. Vendar posledice še dandanes čutim (npr. Stanjšani lasje in slabši imunski sistem). Sem že naravno bolj suhe postave in veliko ljudi posumi, da ko jim povem za moj boj z to boleznijo, me nočejo resno vzet/mislijo da hočem pridobiti pozornost (enako je z rezanjem, vse moje rane so že zbledele in izgleda, kot da si nisem nič naredila.)
Imam pa še vedno težavo z eno stvar, ki me noče zapustiti, kljub temu kako močno probavam pozabiti na to/se izboljšati-misli o mojem telesu.
To se mi še bolj intenzivno dogaja, ko sem v stresni situaciji, novi okolici ali sem z ljudmi, ki jih tok dobro ne poznam. Takrat nenehno premišljujem o svoji postavi, izgledu, svojem obrazu in se z tem preobremenjujem. Imam feeling da v takratnem stanju me vsak sodi, gleda postrani in opravlja. Sploh ne vem ali naj normalno jem ali naj se ponovno stradam. Ne vem ali naj se silim v prekomerno telovadno ali ne. Vse se mi zdi preveč in RESNO ne vem kako naj si pomagam. Te misli me tako močno žrejo, da ponavadi še začnem brskati po internetu za thinspo/slike modelov in se še bolj sprašujem, ali bi bilo vredno, da že spet izgubljam težo. Imam feeling da to ni nikoli dovolj, ko vidim druge punce v mojem razredu in prva stvar, ki naredim, je to, da takoj začnem primerjat mojo postavo z njihovo. Večkrat si želim da bi se izboljšala in do konca pozdravila, enkrat si pa želim da bi že spet izgledala kot okostnjak na baterijah. Sploh ne vem kaj naj z sama sabo.
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vesela sem, da si mi pisala. Okrevanje po motnji hranjenja je težko in polno vzponov in padcev. Ponosna sem nate, da si pred enim letom pri sebi opazila težavo in poiskala pomoč. To kaže na to, da se želiš pozdraviti, da si želiš živeti in upam, da ta želja nikoli ne mine.
Kaže, da na poti okrevanja potrebuješ še nekaj podpore. Ali še obiskuješ psihiatra, psihologa oziroma psihoterapevta, ki ti je pomagal na poti okrevanja pred enim letom? Menim, da bi potrebovala bolj redna srečanja, morda enkrat tedensko. V kolikor ne obiskuješ več psihoterapevta, bi bilo dobro, da ga spet začneš. Motnje hranjenja spadajo namreč med težko ozdravljive bolezni, relativno hitro lahko pride do ponovitve in skrbi me, da bi se ti to zgodilo. Obsesije in vsiljive misli o telesu, izgledu, teži lahko vodijo do ponovnega stradanja, ki mu sledi spremenjeno funkcioniranje telesa (izguba menstruacije, tanjši lasje, slabši imunski sistem, manj energije in slabša koncentracija, končno pa tudi poslabšano delovanje organov, ki lahko vodi v odpoved organov). Želim si, da bi ponovitev preprečila, zato ti svetujem, da ponovno obiščeš psihoterapevta oziroma zdravnika, ki te je podpiral z okrevanjem pred enim letom. V kolikor to ni možno, čim prej obišči svetovalnico Posvet ali najbližji Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov.
Kar lahko narediš sama že danes pa je, da svoje misli zaupaš dobremu prijatelju ali prijateljici, lahko tudi sestri, mami. Nekomu, ki te bo lahko podprl v stresnih situacijah in bo tam s tabo. Največkrat pomaga že če je v novem okolju, v novi družbi z nami vsaj ena oseba, ki jo dobro poznamo in s katero nam je udobno.
Prenehaj brskati po spletu za thinspo - najboljše je, da se "samodiscipliniraš". Ko se zalotiš, da spet brskaš, takoj zapri stran, in pojdi delat nekaj, kar te umiri (npr. poslušanje glasbe, sprehod ipd.). Če opaziš, da ti ne uspe preprečiti brskanja za thinspo, si lahko na brskalnik namestiš BlockSite (na voljo je za Chrome, Firefox in Edge), ki omogoča, da vneseš besede, npr. thinspo, pro-ana ipd. in bo blokiral vse strani, ki vsebujejo te besede. BlockSite ima tudi možnost zaščite z geslom, tako da jih sama ne moreš odkleniti.
Zaslužiš si živeti kakovostno življenje, v katerem ne razmišljaš zgolj o hrani, telesu in svojem izgledu. V življenju te čaka še mnogo lepih stvari in želim si, da bi jih bila pripravljena sprejeti z odprtimi rokami in jih iskreno doživeti. Če opaziš, da si sama ne moreš pomagati, poišči pomoč. Iskanje pomoči je zelo pogumno dejanje.
Pošiljam ti velik objem.
Ajda Novak, mag. psihologije