Imam 19 let. Opazam ze nekaj tednov, da sem ponoci imela grde sanje v odnosu s starsi. Nasilne. Ne vem zakaj, ali to pomeni, da sem nora oz se kaze kaka bolezen?
Npr, nasilna sem do meni bliznjih, tako psihicno kot fizicno. Mogoce se prenasa kaj iz dnevnega pocutja, ne vem. Cez dan sem dokaj uredu, nisem nasilna, nimam takih misli. Pocutim se le zalostna in osamljena pa velikokrat jezna. Zalostna in osamljena zato, ker nimam prijateljev, jezna pa na starse, predvsem oceta no, ker pocne kar ga je volja in meni to ni vsec. Moti me, ker je brez povedat pripeljal domov dva psa, za katera ne skrbi, naprtil ju je mami in meni, kar nama seveda ni prav. Potem pa ce ju predvsem jaz ne peljem na sprehod, popizdi in se dere name. Moti me, ker je na nas domac naslov prijavil prijatelja, sicer makedonskega delavca, ker potrebuje stalno prebivalisce in ga noce odjavit. Mene strasno mori, da je se nekdo prisoten in lahko vstopa kadar zeli, ker ima pravico bivanja tu. Ko nacnem z njim pogovor o tem, se dere name da kaj se vtikam in da on lahko dela kar zeli. Mama nima nobene besede in jo ne uposteva. Jaz sem obupana in stalno razdrazena in jezna, ne pocutim se sprosceno.
To sta glavni stvari, ki me delata slabo. Cez dan. Kaj se mi dogaja ponoci, pa ne vem. Vem le, da se v sanjah ful derem nanj, ga zalim, v bistvu govorim resnico, samo na grd/nepravi nacin. Tiste pse pa sem ubila v sanjah. Drugace ju ne bi nikoli, ceprav ju ne maram ravno zato, ker sta naprtena meni in mami, ceprav ju nisva zeleli, v sanjah pa sem ju ubila, da se koncno konca to.
Sem psihicno zbolela ali kaze na to da bom? Zivim sicer svoje zivljenje - sportam, faks, obcasno kaka "sluzba" za kako uro, dve. A ravno zaradi psov, ki nista moja in ju nocem mi zmanjkuje cas in energija za druge stvari,ki jih zelim.
Uredništvo
Anja Knez

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Sandra,
najprej se ti opravičujem, da si na moj odgovor čakala dlje časa. Če te prav razumem, si v stiski zaradi vsebine svojih sanj, kakor tudi zaradi dogajanja v družini, ki te mori in najverjetneje vpliva tudi na tvoje obnašanje, vedenje. Imam prav?
Zapisala si, da si do članov družine nasilna, tako fizično kot tudi, sklepam da, verbalno. Meniš, da je to posledica tvojega doživljanja. Jezi te očetovo ravnanje, saj se ne ozira na mnenja drugih in ravna, kot je njemu prav. Počutiš pa se tudi žalostno in osamljeno, saj nimaš prijateljev. Lahko razumem tvoje občutke in stisko, ob enem pa te lahko pohvalim, da o svojem ravnanju in sanjah razmišljaš.
Čisto mogoče je, da na tvoje vedenje in obnašanje močno vplivajo tvoji občutki in skrbi, ki te bremenijo. Pomembno pa je tudi vedeti, da si ti sama tista, ki lahko na svoje vedenje in obnašanje, kljub občutkom, pomembno vplivaš. Verjamem, da razumeš, da nasilno vedenje (tako fizično, kot tudi verbalno) ni ustrezen način reagiranja in s seboj ne prinaša nič dobrega – ne za osebo, ki je vršilec takšnega ravnanja, niti ne za osebo, ki je takšnega ravnanja deležna. Da bi nekomu pokazali, da se ne počutimo dobro in pokazali, kaj je tisto, kar nas moti, je najboljši način pogovor.
Omenila si, da se z očetom ne moreš pogovoriti. Glede na to, da je v družinsko situacijo vpeta tudi mama, bi bilo morda dobro, da se skušata z očetom pogovoriti obe skupaj. V kolikor pri tem ne bosta uspešni, je dober način tudi ta, da osebi svoje občutke na ustrezen način tudi zapišemo. Takrat ima oseba priložnost naše misli, občutke in razmišljanja prebrati ter si vzeti čas za lasten razmislek. Pomembno je, da vse to posredujemo na primeren, sprejemljiv način, saj le tako ne bomo stopnjevali neustrezne komunikacije ter se bomo izognili prepiru, ki pa ni namen našega postopanja. Skušaj očetu zaupati svoje občutke in biti pri tem čim bolj iskrena ter ga prositi, da te poskuša razumeti. Le to je način, da se bo situacija v družini lahko morda spremenila oz. da bo oče pri vsem tem prevzel tudi kakšno vlogo.
Omenila pa si tudi svoje sanje, ki so imele nasilno vsebino in zaradi katerih te je zaskrbelo, da si, po tvojih besedah, nora oz. da se nakazuje kakšna bolezen. Veš, v naše sanje se pogosto priklatijo vsebine, ki nas sicer morijo, a jih skušamo potlačiti ter o njih ne razmišljati. V sanjah tega ne moremo nadzorovati, zato pogosto priplujejo na dan in jih v obliki sanj podoživimo. To se ne pomeni, da smo nori ali kakorkoli bolni, dobro pa je, da razmislimo o tem, kaj in kje je možen izvor vsebine naših sanj, saj nas le te lahko na marsikaj opomnijo.
Upam, da sem bila s svojim zapisom vsaj malo v pomoč. Zaupaj vase in imej v mislih, da nasilno ravnanje ne pripelje do želenega cilja in da pogosto nastalo situacijo le še poslabša. Verjamem, da zmoreš postopati drugače in biti pri tem uspešnejša.
Vse dobro ti želim in te lepo pozdravljam,
Anja Knez, mag. psihologije