Pozdravljeni!
Počutim se grdo in vem, da sem grda, zaradi česar skoraj vsako noč jokam. Ne morem več stopiti ven iz hiše, ne da bi mi začelo iti na jok, ker povsod vidim lepe ljudi, tudi televizijo zato težko gledam.
Eden glavnih razlogov za to je izpadanje las. Že kakšno leto mi intenzivno izpadajo, izgubila sem 50–70% vseh las. Zaradi tega imam tudi vedno kito, kar se mi ne zdi lepa frizura, menim, da mi ne pristaja in me naredi le še bolj grdo, ter da fantom ni všeč. Na jok mi gre vsakokrat, ko vidim punco s spuščenimi lasmi (kar je vsak dan).
Rada bi, da bi me imel nekdo rad romantično. Veliko mojih prijateljic in sošolk ima zdaj fanta ali pa si vsaj s kom pišejo/se dobivajo, jaz pa nič. V celem življenju ni še nihče pristopil do mene, nikomur se nisem zdela lepa, še nikoli nisem bila v zvezi. To leto na taboru smo se pogovarjali (mešana skupinica fantov in deklet) o svojih izkušnjah (v koliko zvezah si bil, s koliko ljudmi si se pogovarjal, da sta si bila drug drugemu všeč itd.) in sem bila jaz edina, ki je popolnoma brez izkušenj. Nihče ni bil nikoli zaljubljen vame, še danes mi noben fant nikoli ničesar ne reče ali ne pristopi do mene: zanje sem, kot da ne obstajam. Vedno, ko smo v šoli plesali, me ni nihče povabil. (Res slabo sem se počutila, ko smo šli prejšnje šolsko leto v opero in me ni nihče povabil – rahlo mi je uničilo večer.)
Morda je to vse tudi zato, ker izgledam mlajša, kot sem (večkrat so mi povedali, da izgledam stara 14). Tudi ne nosim mejkapa, ker mi mami ne pusti, in nimam takšnih oblek, kot jih nosijo moje vrstnice (mami vztraja, da se oblačim "dostojno"). Kljub temu se trudim, da bi bila lepa: čeprav sem obsojena na kito in si težko spustim lase, vsak dan nosim kakšno lepo ogrlico in se trudim obleči se kar najbolje se lahko s tem, kar imam. Žal mi je, da to ni dovolj, da bi bila lepa v očeh drugih.
Poleg tega ne vem, kako ženske skrbijo zase: pridem recimo v kakšno trgovino in polovice izdelkov sploh ne poznam, ne vem, zakaj, kako, kdaj se uporabljajo. Imam samo navadno milo in deodorant. Imate tukaj še kakšen nasvet?
Vse to si jemljem preveč k srcu. Želim si biti samo lepa in ljubljena, ampak trenutno kaže, da bom celo življenje ostala sama.
Hvala, da ste prebrali, in lep dan.
• Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Če te prav razumem, si trenutno v bolj ranljivem obdobju, ko je tvoja samozavest malo nižja. Tvoji občutki so zelo močni, vendar ne pomenijo, da si res takšna, kot se vidiš v tem trenutku. Ko se človek obremenjuje s svojim videzom, se lahko dojema veliko bolj negativno, kot ga dojemajo drugi. Tvoja vrednost ni odvisna od gostote las, od tega, ali že nosiš ličila, ali od tega, ali si bila že kdaj v zvezi. To so le delčki, ki ne določajo tega, kako čudovita oseba si lahko kot celota.
Izpadanje las je res velika sprememba in popolnoma razumljivo je, da te skrbi. Izgubiti toliko las je za vsako punco lahko stresno. V takšnih primerih je pomembno, da se s tem ne spopadaš sama. Najbolje bi bilo, da se o tem najprej pogovoriš s kom, ki mu lahko zaupaš (starši, učiteljem, svetovalnim delavcem) in kasneje tudi z zdravnikom in da se preveri, ali gre morda za pomanjkanje vitaminov, težave s ščitnico, pomanjkanjem železa ali kaj drugega. Ko poznamo vzrok, se stanje običajno hitreje izboljša. Do takrat pa lahko pomaga tudi to, da najdeš preproste frizure, ki ti bodo bolj prijetne – tudi speti lasje so lahko zelo lepi, nežni in ženstveni, če jih prilagodiš svojemu obrazu.
Če omenim še tvoje komentarje glede fantov in zvez. Te stvari lahko v tvoji starosti zelo hitro ustvarijo občutek, da “vsi drugi napredujejo”, ti pa "zaostajaš". Resnica pa je, da veliko punc, svojo prvo zvezo doživi šele kasneje v srednji šoli ali celo na fakulteti. To, da ti še nisi bila v zvezi, še ne pomeni, da se to nikoli ne bo zgodilo. Pomeni le, da tvoja pot poteka malo drugače, in to je popolnoma v redu.
Kar se tiče osebne nege, naj ti povem nekaj zelo pomembnega: nihče se ne rodi z znanjem o kozmetiki, negi kože ali izdelkih v trgovini. Vsak posameznik potrebuje drugačno nego, zato se tega učimo počasi, vsak v svojem ritmu. Za začetek je čisto dovolj, da imaš kakšno nežno čistilo za obraz, vlažilno kremo ter šampon in balzam, ki ti ustrezata.
Kadar se soočamo z nižjo samopodobo je pomembno, da se zavedamo, da pozitivna samopodoba ali samozavest nista nekaj, kar imaš ali nimaš. Je nekaj, kar zraste skozi izkušnje, drobne korake in trenutke, ko se kljub strahu vseeno odločiš narediti nekaj zase. Začne se pri odnosu, ki ga imaš sama s sabo, in sicer pri tem, da si prijazna do sebe, da sprejmeš svoje občutke in da si dovoliš biti nepopolna. S takšnim razmišljanjem boš lahko zgradila prijazen odnos do same sebe in ugotovila, da imaš v sebi veliko več lepote in moči, kot si danes misliš.
Za kakršnokoli vprašanje se lahko kadarkoli ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja
• en
ena
Živjo, to je tako kot da bi brala o sebi. enako semtudi jaz mislila, da sem grda. vsi okoli mene razen moje mami so mi to ali govorili ali pa kazali. bila sem nekoliko debelejša in vsi so mi govorili da sem čudna. mislila sem da nikoli ne bom dobil fanta. pa sem ga dobila. tudi ti ga boš, verjemi mi. plus ne skrbi, če nisi tako modna in fensi šmensi. saj to sploh ni vsem lepo. glavno da si čista in da se dobro počutiš v svoji koži.
• in
incpinc
Draga nprvčn, rada bi ti dala nekaj nasvetov glede osebne higiene saj me to navduši in sem vesela da želiš skrbeti zase, to je zelo pomembno za tvojo samopodobo in za to da se boš imela raje. vem da je težko ko ti mama stvari ne pusti...
1. obraz:
za začetek je dovolj če imaš nekak nežen čistilni gel za obraz priporočam ti tega od biobaze iz dma za problematično kožo saj je res nežen in kože ne izsuši, potem si kupi vlažilno kremo za obraz lahko npr niveo, če se spopadaš z mozolji ti pa priporočam obliže za mozolje ki jih tudi najdeš v dmu in si jih na mozolj zalepiš čez noč, priporočam ti znamko cosrx
2. lasje:
prvo ti priporočam da se glede izspadanja posvetuješ z zdravnikom, glede šamponov in balzamov pa poskusi najti tiste ki ustrezajo tvojemu tipu las. za lepe konice ti tudi priporočam lahko olje za lase ki si ga daš gor večer ali po pranju, če želiš dodatno nego lahko kupiš tudi masko za lase ali pa arganovo olje katerega daš na dolžino las 1h pred pranjem glave. vsako jutro in večer si lase počeši.
3. telo:
tuširaj se redno vsak dan, kupi si neko poceni milo dove ima super poceni trdo milo, 1-2x na teden si naredi piling telesa tako da kupiš v dmu rokavico za piling in si daš gor milo če pa imaš tekoče milo pa ga lahko zmešaš s sladkorjem v kristalčkih, to ti bo odstranilo odmrle kožne celice in tvoja koža bo gladka. po tušu si na telo nanesi losjon za telo. dove ima kvalitetne in veliko izbiro vonjev. za stopala in roke večer uporabljaj hranljivo kremo torej kremo ki je precej mastna. za dolge in lepe nohte si vsak vecer namazi z oljem za nohte v mullerju dobis poceni lahko olje od znamke essence z rumenim pokrovčkom v obliki laka. in pa kupi še si lak za bolj močne nohte vprašaj prodajalko kje ga najdeš so tudi nekje do 5€. preden greš od doma se lahko tudi naparfumiraš parfume tudi za 5€ lahko najdeš v dmu, če pa ti je všeč kakšen dražji parfum npr. good girl blush pa najdeš replike nekaterih parfumov na amor parumi spletni strani. za intimno higieno ti pa priporočam vsako dnevno umivanje s Chilly šamponom v roza embalaži.
4. ličenje:
ne rabiš veliko kupi si klešče za trepalnice v tediju ali dmu in si vsako jutro zavihaj trepalnice. rabila boš malo vaje da boš ugotovila pravi način a verjamem da ti bo uspelo. lahko si kupiš prozoren gel za obrvi da si jih počešeš mama verjetno tega ne bo opazila. in pa poceni lipgloss v dmu. essence lipglossi so zelo poceni. ko ti bo mama dovolila si lahko kupiš tudi maskaro. za ustnice lahko uporabiš tudi obarvano labelo.
upam da nisem česa pozabila in upam da so ti nasveti pomagali. želim ti vse dobro!
inc.pinc
• in
incpinc
pozabila sem še dodati zobe:
umi si jih vsako jutro in večer
nitkaj si zobe zvečer, v sanolaborju lahko kupiš tudi strgalo za jezik, ki pomaga pri zadahu
in uporabljaj ustno vodico
inc.pinc