Pozdravljeni!
Imam veliko tremo pred nastopanjem pred razredom in pri spraševanjih.Takrat sem tako živčna, da dosti pozabim. Sem imela že več predstavitev v osnovni in v srednji in mislim da nič kar naredim ni boljše med nastopi. Zato imam vprašanje če imaste kakšne ideje kako bi se lahko sprostila med nastopi ali kakšno drugo vajo za lažje nastopanje in boljše.
Hvala za razumevanje.
Lep pozdrav
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Valentina,
Iz tvojega zapisa lahko razberem, da te trema pred govornimi nastopi in spraševanji obremenjuje, saj zaradi nje pogosto pozabiš, kar si se naučila. Praviš, da si že poskušala na različne načine zmanjšati tremo, vendar se ti zdi, da pri tem nisi bila uspešna.
Najprej ti svetujem, da se na predstavitev in ustna spraševanja kar se da dobro pripraviš. Svojo predstavitev poskušaj večkrat ponoviti, pri tem pa te lahko tudi poslušajo prijatelji, saj se boš tako navadila na občutek, da te nekdo posluša. Z vajo boš postala bolj suverena, posledično pa se boš počutila bolj samozavestno in boš manj verjetno pozabila naučeno. Lahko si tudi pripraviš plan učenja snovi ali predstavitve, s čimer si boš zagotovila dovolj časa za vajo. Sklepam, da pri pripravi govornega nastopa lahko uporabiš Powerpoint ali drugo vrsto slikovnega materiala, s katerim lahko podkrepiš vsebino predstavitve. To lahko uporabiš za zapis opornih točk, ki ti bodo pomagale priklicati naučene informacije iz spomina, na ta način boš tudi bolj mirna in sproščena pred predstavitvijo.
Ena izmed tehnik, ki ti prav tako lahko pomaga so dihalne vaje. Te ti bodo pomagale pri zmanjšanju napetosti, ki jo čutiš zaradi govornega nastopa ali spraševanja. Bistvo tehnike je, da poskusiš odmisliti vse misli ter se osredotočiti na svoje dihanje. Najprej globoko vdihneš skozi nos in pri tem šteješ do 4, nato pa izdihneš skozi usta in v mislih šteješ do 6. Slednje ponovi večkrat oziroma vse dokler se ne boš počutila bolje. Čas štetja diha si lahko tudi skrajšaš, če bi ti vaja bila pretežka. Da usvojiš dano tehniko, pa jo lahko izvajaš že nekaj dni pred dejanskim spraševanjem ali nastopom, uporabi pa jo tudi tik preden začneš, saj se boš na ta način lahko malenkost bolj sprostila.
Pri govornem nastopu si lahko tudi pomagaš s tehniko vizualizacije, kjer si predstavljaš kako bo tvoj govorni nastop potekal. Predstavljaj si, kako stopiš pred razred in si pripraviš svojo predstavitev. Ob tem si vizualiziraj, kako samozavestno pripoveduješ o tematiki predstavitve in kako uspešno je tvoj govorni nastop potekal. Predstavljaj si tudi, kako se tvoj govorni nastop zaključi in kako ti sošolci ploskajo. Celoten potek govornega nastopa si lahko večkrat ponoviš v mislih, saj boš tako zmanjšala svoj strah in živčnost ter postala bolj samozavestna in suverena.
Upam, da ti bodo dani nasveti v pomoč, prav tako pa ti želim veliko uspeha pri nadaljnjih govornih nastopih in spraševanjih.
Lepo bodi!
Maša Mesiček, dipl. psihologinja