Živjo
Mene pa zanima ali obstaja govorna disleksija?
Težavo imamo s komunikacijo z ljudmi.
Pišem in berem brez težav, zmoti me vsaka tiskarska napaka, berem lahko po več knjig naenkrat, zatakne se mi pri govorjenju. Ko me ljudje gledajo, bi se najraje skrila pod plašč nevidnosti, njihovi pogledi me spravljajo v paniko, svoje mnenje raje zadržim zase, ker imam v glavi toliko misli kot da bom eksplodirala, ko pa jih izrečem na glas, povem pol manj kot sem nameravala, izgubim dih, hočem čim prej povedat, da bo čim prej konec, saj se počutim kot sredi predstavitve seminarske, vmes se kar izgubim med pripovedovanjem, zdi se mi da lebdim nekje v vesolju.
Ko koga poslušam, kar zaplavam nekam drugam.
Je to kakšna motnja?
Kako naj bom bolj sproščena med pogovorom?
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
težave, ki jih opisuješ, zvenijo bolj kot kakšen strah pred tem, kaj si bodo mislili drugi, če izrečeš kaj »narobe«. Naj te potolažim, da ta strah z leti in z veliko vaje mine. Kaj to pomeni veliko vaje? Poskusi se izpostavljati čim več situacijam, kjer moraš povedati kaj pred drugimi. Poskusi postati čim bolj komunikativna. Morebiti se pridruži tudi kakšnemu dramskemu krožku oziroma kakšni dejavnosti, kjer si večkrat v ospredju, tako boš tudi v vsakdanjem življenju postala bolj sproščena.
Enim ljudem je sicer bolje, da so bolj v ozadju in jim je čisto ok, da nimajo veliko komunikacije z drugimi. Ampak glede na to, da praviš, da imaš polno glavo misli, se mi zdi prav, da te misli izraziš na nek način, ali je to govor, ali pa morda poskusiš s pisano besedo. Si že poskusila kdaj zapisati svoje misli?
Glede strahu pred govorom pa naj te potolažim, da nas je večina takih, ki nas skrbi, kaj in kako bomo določeno povedali. Torej, ko se pogovarjaš z nekom, je velika verjetnost, se tudi on sam obremenjuje s tem, če bo kaj »narobe« povedal.
Upam, da boš hitro našla način, ki te bo razbremenil.
Lep pozdrav,
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike