Zdravo, pri pouku sem slišala kako nekdo omenja moje ime, zdaj me pa skrbi če so govorili grdo o meni. Vem da to sploh ni toliko pomembno ampak me skrbi in moti. Nisem uprasala o čemu se gre in se mi zdi da je zdaj prepozno. Lp
Uredništvo
Ana Kolar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
lahko si predstavljam, da je bilo neprijetno, ko si med poukom za hrbtom zaslišala svoje ime, saj ne veš, v kakšnem kontekstu so ga omenili. Ko ne vemo, kaj se je zgodilo, si lahko hitro začnemo predstavljati najslabši možni scenarij. Zato je popolnoma normalno, da te je situacija zmotila in da te skrbi, da so sošolci grdo govorili o tebi.
Ampak, greva korak za korakom. Kar zagotovo veva, je, da so omenili tvoje ime. Ne moreva pa vedeti, kaj so govorili, ali so govorili kaj grdega oz. ali so govorili o tebi. Morda so izpostavili kaj dobrega ali pa so tvoje ime omenili le bežno v pogovoru o drugih stvareh. Za zdaj ne bova ugibali, o čem je tekel pogovor, saj za to nimava dovolj informacij in bi bilo škoda takoj domnevati najslabše. Se strinjaš? Če pa se izkaže, da so res govorili kaj grdega, si je dobro zapomniti, da žal ne moremo vedno vplivati na to, kaj si drugi mislijo, govorijo ali počnejo. To je odvisno od njih. Mi pa se lahko odločimo, koliko teže bomo dali njihovim besedam in kako se bomo nanje odzvali. Predvsem, da si jih ne vzamemo preveč k srcu in jim ne pustimo, da določajo, kako vidimo sebe.
In ni prepozno. Če boš še vedno želela izvedeti, o čem so govorili, jih lahko poskusiš vprašati. Lahko pristopiš do njih in jim odkrito poveš, da si prej slišala svoje svoje ime in bi rada vedela, o čem so se pogovarjali. Je pa za takšno vprašanje včasih potrebnega kar nekaj poguma. Kako se ti zdi? Bi to poskusila? Lahko pa za zdaj tudi pustiš situacijo pri miru in vidiš, ali boš sčasoma izvedela, za kaj je šlo.
Ni ti treba vsega premlevati sama. Če imaš v razredu kakšno dobro prijateljico, te spodbujam, da se nasloniš nanjo za podporo in ji poveš, kaj te skrbi, lahko pa ponovno pišeš tudi meni in bova skupaj razmišljali, kako naprej.
Vse dobro.
Ana Kolar, mag. psihologije