Zdravo. Starši so me učili, da če greš v gostilno, da ni vljudno nič naročiti?
Naša družina je v gostilno hodila tudi ob 11. zvečer, ko se ti že na pol spi in bi samo domov šel spat+si si že umil zobe, ipd in so rekli, ja vsi hočemo v gostilno, samo ti nočeš, samo ti si problematična, razvajena in delaš probleme. Da ne moremo biti lačni, da greš v gostilno zato, da ti doma ni potrebno mazati posode, ...  In so rekli, da ja če greš v gostilno moraš nekaj naročiti oz. so naročili veliko pico zame npr.  Če pa nisem nič naročila so rekli, da kaj mi delaš sramoto, kaj bodo rekli, da stradamo otroka, ipd.  Stvar je v tem, da pač to ni zdravo in zato nisem želela. Ker očitno doma ne pazijo na zdravo življenje, vsaka med. sestra ki dela v zdr. domu bo pa rekla, da ja ane to pač ni zdravo.
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in delila svoje doživljanje.
Pišeš, da tvoja družina pogosto zahaja v gostilno z namenom, da si olajša pripravo večerje. Ker se tebi včasih ne ljubi in si želiš zdravega načina življenja, prihaja do prepirov, kjer večkrat slišiš žaljive očitke. Verjamem, da ti je neprijetno in te takšno vedenje staršev spravi v slabo voljo. Ni prav, da te zaradi izražanja mnenja, obravnavajo na način kot si opisala.
Predlagam ti, da se skušaš s starši doma pogovoriti. Da jim spoštljivo in iskreno pojasniš, kako gledaš ti na večerje v restavraciji. Da jim poveš kakšne so tvoje želje in skušate najti nek kompromis. Torej nek dogovor, ki bo ustrezal tako tebi kot tudi staršema. Da npr. zahajate v gostilno (če je že to potrebno), kjer boš lahko ti zase naročila kaj bolj zdravega ali pa da ti dovolijo, da ničesar ne ješ v kolikor nisi lačna oz. da ostaneš doma in si sama pripraviš kakšen obrok, ki ti bo ustrezal. To so samo ene izmed možnih rešitev, verjamem pa, da vam bo s skupnimi močmi uspelo najti tisto, ki vam bo najbolj ustrezala.
Sprašuješ tudi če je res, da ni vljudno, da v gostilni ne naročiš ničesar. Sprva se zdi odgovor res enostaven in je pritrdilen. Res je, da če greš v gostilno, da se pravzaprav pričakuje, da si prišla z nekim namenom - da koristiš njihove storitve oz. ponudbo. Vendar ob upoštevanju tvojega zapisa in situacije, ni nujno tako. Ti pravzaprav ne prihajaš po lastni volji in si ne želiš koristiti njihove ponudbe, zato se mi ne zdi čisto nič napačnega, če se odločiš, da ne boš naročila ničesar. Verjamem pa, da to za tvoje starše predstavlja vir konflikta, kar zadevo dodatno oteži.
Upam, da vam bo s pogovorom uspelo najti kakšno rešitev, ki bo ugodna za vse vas.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije
• Cc
Cccw
Očitno pač moji starši ne vidijo problema v nezdravem načinu življenja in jim je to pač udobno. Po mojem bi bila z njihove strani prisotna nejevolja, če bi si obrok pripravila doma npr. kakšno frutabelo ali kaj podobnega da bi vzela s sabo, ker bi rekli, pa ja ne moreš samo tega jesti, kaj boš stradala. Tudi kje pojesti že doma pripravljen obrok, v gostilni ga ne moreš, pač ni vljudno, kajne? V avtu, da ostaneš v avtu, poješ v avtu in jih tam počakaš in oni gredo sami v gostilno, to očitno spet ne bi bilo prav ali da greš v gostilno in ne naročiš nič. Tudi argument imajo, kaj ali je sramota pri teh letih s starši v gostilno. Očitno tudi starši izražajo kao ljubezen skozi hrano ali nekaj takšnega? Edina zadeva je potem, da se ne družiš v svojem prostem času s starši ali kaj? Ker vedno ko gremo nekam se spoti želijo ustaviti še v gostilni. Ni fora, da ne bi imela apetita, najbrž vsakemu ob vonju hrane pride apetit, ampak v tem, da se mi zdi škodljivo nezdravo živeti, ker se pač pozna na zdravju.
• Uredništvo
Petra Tratnjek
Pozdravljena,
svetovalka je že odgovorila na vsa tvoja konkretna vprašanja, tako da na tem mestu zaključujemo komunikacijo v tej temi.
Z veseljem smo ti na voljo spet drugič, ko se boš obrnila na nas s kakšno težavo.
Lep pozdrav iz uredništva.