Jaz sem za svoj 13. Rojstni dan dobil nov telefon. Bilo je vse lepo in prav. V google sem bil sicer prijavljen z atijevim računom. Čez kakšen mesec pa sva z atijem ustvarila nov račun zame in na zalost mi je ati nastavil starševski nadzor family link. To pomeni da sta moj in atijev račun povezana in vidi vse kar delam.
Problem pa je v tem da na googlovi spletni strani pise da otroci in starsi ki uporabljajo family link dobijo sporočilo pred otrokovim 13. Rojstnim dnem, z namenom opozoriti da naj bi se pogovorili ce otrok se rabi family link in ga bo imel do 18. Leta, ali pa bo po 13. Letu imel svoj racun brez nadzora. In ce prav razumem, ker sem ze vec kot 13 ne bom dobil opozorila da se pomenimo ampak bom imel nadzor do 18. Leta. Do takrat je še skoraj pet le in jaz sem komaj zdrzal tega pol leta. Pa na da bi bil zasvojen. Obicajno sem na telefonu najvec 3 ure na dan.
Cudno mi je tudi da mi mami in ati, ki sta vec kot jaz na telefonu ali racunalniku in to NE za sluzbo govorita da naj ne bom toliko.
Razumem da je dobro da imajo to mlajsi otroci ampak jaz vem kaj je varno pa kaj ni.
Prosim vas za kaksen nasvet kako bi starsem namignil da mogoce ne bi rabil family linka, brez da bi jima to direktno povedal, če veste kaj mislim.
Ce vas zanimajo se kaksne podrobnosti pa kar napisite
Lp -
We
Weeee
kolikor vem se da ustvariti nov račun ne vem pa če bo tvoj ati to videl. Torej lahko ustvariš še en račun čisto lahko je, nastaviš lahko tudi svoje geslo. Sama imam več različnih računov. Ustvari se tako da greš pod aplikacijo gmail potem v zgornjem desnem kotu klikneš na svojo ikono in pojavi se ti ikona kjer bolj spodaj piše dodaj drug račun in klikneš potem naprej pa klikneš google. Meni se potem pojavi prijava ampak se ne prijaviš temveč spodaj klikneš ustvari račun in vpišeš neko svoje ime ki ga želiš imeti ter geslo in je. Vprašaš pa se mogoče lahko zakaj ti je oči to nastavil saj verjamem da ga skrbi zate. Veš danes najdeš na internetu vse možno in hitro zapadeš zaradi vpliva v neke navade razen če si dovolj zrel in se zavedaš da to ni okej. Hitro se tudi navadiš in si na telefonu tudi po 8 ur ter več verjemi ni nemogoče. Samo pazit moraš res. Sploh da ne vpisuješ kakšnih osebnih podatkov kot so točen naslov ali celo bančne račune. Spletna stran je varna ko ima zgoraj v levem kotu ključavnico vsaj jaz tako gledam. Glede na to da ti je to komaj pred meseci nastavil dvomim da ti bo kar tako odstranil lahko pa se poskusiš pogovoriti in ga mogoče prosiš da ti obrazloži nevarnosti na internetu tako bo videl da te to zanima in ti bo bolj zaupal po tem pogovoru mu lahko rečeš da obljubiš da boš pazil in če ti lahko to prosim odstrani. Srečno!
su
suuuuuiiiiiiiiii
Pozdravljeni!
Pri meni ta metoda ne deluje in ko pridem do tam kjer izbereš google kliknem nanj in mi piše: Pred prijavo mora dati starš dovoljenje.Citiraj
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
če sem te prav razumela, si želiš več zasebnosti pri brskanju po internetu in si želiš, da bi te starši razumeli. Verjamem, da ti ni najlažje, saj si želiš nekaj več zasebnosti in zaupanja kot ga imaš sedaj.
Staršem definitivno tudi ni lahko v tej situaciji, saj te želita s tem nadzorom zavarovati pred internetnimi nevarnostmi in pastmi prekomerne uporabe interneta. Razumem pa tudi tebe, saj je težko opazovati nekoga, ki daje pravila, vendar jih sam pri tem ne upošteva.
Svetujem ti, da se poskusiš s starši o tem pogovoriti. Vem, da to ni lahka stvar, vendar bo do željenih sprememb prišlo le na podlagi odprtega in iskrenega pogovora. Lahko jima poskusiš povedati, zakaj ne želiš več uporabe nadzora, jima razložiš ali poznaš pasti interneta ter predlagaš poskusno dobo brez nadzora, npr. teden ali dva. Skupaj lahko oblikujete pravila uporabe interneta ter po nekaj tednih ocenite ali so bila pravila upoštevana ali ne.
Vso srečo!Živa Pirc, dipl. psihologinja (un)Citiraj
Up
Uporabnik
Pozdravljeni na Googlovim spletni stran piše ali veljavne starosti v državi.
Za Slovenijo to pomeni 16+.
Jaz imam zelo podobno težavo in nimam časa čakati 3 leta.