Pozdravljeni.
Zanima me zakaj imajo nekateri mladi moški (25-35 let) tako zelo seksi obraz - faličen, a ne preveč, ovalno glavo in lepe obrazne poteze? Zanima me še ali obstajajo neka objektivna merila kdaj je nekdo seksi (privlači pozornost)?
Lp.
• Uredništvo
Tjaša Rola

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
obstaja veliko raziskav, ki so se ukvarjale z vprašanjem, kaj so tiste telesne/obrazne lastnosti, ki so najbolj privlačne. Nekatere raziskave ugotavljajo, da je simetrija obraza tista, ki človeka naredi privlačnejšega. Torej, da sta leva in desna stran obraza čim bolj enaka. Avtorica Metka Kuhar v svoji knjigi V imenu lepote izpostavlja nekaj telesnih atributov, ki veljajo za univerzalno privlačne. Pri ženskah so take telesne značilnosti čvrste prsi in boki, gladka in čista koža, izrazite oči, majhne čeljusti, gosti lasje, razmerje med pasom in boki okoli 0.7 (krivulje peščene ure), telesna simetrija – ki pomeni, da so oči, ušesa, ličnice, ramena, prsi, dlani in stopala enake velikosti in oblike. Moški pa je privlačen, če je visok in mišičast, če je videti mladosten, krepak, simetričnih oblik ter ima močno čeljust in čelo. Če te tema zanima še podrobneje, te vabim k branju uvoda omenjene knjige, ki je na voljo na sledeči povezavi: https://www.fdv.uni-lj.si/docs/default-source/zalozba/pages-from-kuhar-v-imenu-lepote.pdf?sfvrsn=2. Če te zanima več kot samo uvod, ki je na voljo, pa si lahko v knjižnici izposodiš tudi knjigo.
Upam, da sem ti vsaj delno odgovorila na tvoje vprašanje. Ogromno razmislekov na to temo pa boš našel tudi, če vpišeš v spletni iskalnik nekaj ključnih besed s tega tematskega področja – več zadetkov je seveda v angleščini.
Želim ti prijetno raziskovanje in te lepo pozdravljam,
Tjaša Rola, mag. psihologije