zdravo,sem učenka 8raz in imamo zelo strogega in nesramnega učitelja za tehniko.prejšnjo sredo smo pisali test za tehniko in cel razred je govoril in opozoril je tudi cel razred po tem pa je samo meni dau minus točko preden sem oddala test .ali mi minus točko sploh lahko da preden jaz oddam test in če me prej posebaj mne ne opozori?odgovor bi potrebovala saj se bom z njim pogovorila in rabim dokaz.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Učenka_sem!
Upam, da z odgovorom nisem prepozna. Hvala za postavljeno vprašanje in zaupanje.
Prebrala sem situacijo, v kateri si se znašla. Opozorjaš na učitelja, ki ga ocenjuješ kot strogega in nesramnega, kar se je po tvojem mnenju odražalo tudi med pisanjem testa.
Dogovori o pravilih dela in sodelovanja pri predmetu tehnike, kriterij ocenjevanja in posledice ob neupoštevanju pravil oz. dogovorov pri pouku in v procesu ocenjevanja morajo biti vnaprej predstavljeni in kot taki predstavljajo vnaprej znano ukrepanje kaj se lahko zgoditi, v kolikor pride do težav. Nekaterih situacij sicer ni mogoče predvideti, a je pri ukrepanju potrebno biti previden.
Pri testu je šlo za ocenjevanje znanja in ne vedenja, kar te jezi, ob tem pa zapišeš, da so tudi drugi učenci med testom govorili, kar je seveda neustrezno. Pravično bi bilo, da bi prav vsi tisti, ki so, ste govorili in niste upoštevali pravil, bili opozorjeni (ali ste bili ne vem, lahko le sklepam glede na ustaljene prakse učiteljev) in potem ob nadaljnjem neupoštevanju tudi sankcionirani. Sankcije vam morajo biti znane, ker vedenje o tem prispeva k temu, da je nezaželenega vedenja manj.
Predlagam, da razmisliš tudi o svojem vedenju med testom, je bilo ustrezno, si upoštevala navodila. Ta razmislek ti bo prišel prav v pogovoru z učiteljem, tega ti predlagam. Zakaj? Da imata priložnost povedati vsak svoj pogled na situacijo in kazen, ki si jo dobila. Skupaj verjamem bosta našla rešitev. V kolikor ne bi šlo, je tu razrednik, svetovalna služba. Poskusi. Zamere, kuhanje jeze, navadno prinese zaplete v odnosu in tudi posledično lahko nižjo motivacijo za predmet.
Upam, da se ti z mojim odgovorom pomagala. Verjamem v rešitev. Veselim se tvojega odgovora z informacijo kako si, sta z učiteljem rešila problem.
Držim pesti.
Vse dobro ti želim.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja