Živijo, mene zelo zanima kako osebi prideta/pripravita do spolnih odnosov, kakšen je postopek in kako pride do SO? A se to more splanirat ali to pride kar tako pače res res ne razumem kako se dve osebi "pripravita" v SO vsakega ki sem vprašala mi ni hotel povedat, ker je to vprašanje "neprimerno" ko me dejansko zelo zanima in res bi želela, da bi mi to en od strokovnjakov to razložil lahko je to magari osebna izkušnja kako je to zgledalo prvič. To pa sprasujem, ker me je zelo strah in sram in tudi ne razumem tako veliko kod pa bi želela. Se tudi opravičujem, če je že kdo to vprašal, ker jaz nisem videla takšnega vprašanja. (Najboljse bi bilo če mi lahko odpiše strokovnjakinja saj je enaki spol kot jaz).
Želim vam srečno novo leto :) aja, da ne pozabim se zahvalit za odgovor :)
Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
nisi edina, ki si postavlja to vprašanje. Mislim, da si vsakdo pred prvim spolnim odnosom postavlja številna vprašanja. Kdaj? Na kakšen način? Kako? Je že primeren trenutek? Kdaj je sploh primeren trenutek? In podobno. Pravzaprav sem v preteklosti, tudi že pred več kot desetimi leti, odgovarjala na tovrstna vprašanja, kar lahko edino pomeni, da se vse generacije, vedno znova, soočajo s tovrstnimi vprašanji. Tudi na naši spletni strani, pod rubriko spolnost, lahko raziščeš, prebereš številne članke in nasvete.
Je pa res, da je vedno to zelo osebno vprašanje. In ker smo si ljudje tako zelo različni, je vsekakor težko odgovoriti in posredovati recept. Ker ga, žal (ali pa na srečo), ni…
Spolni odnos je vsekakor zelo pomemben dogodek. V odnosu predstavlja tudi vrhunec zveze med dvema človekoma, ki si zaupata, se spoštujeta in se imata rada. Medsebojno zaupanje in intimnost sta temelj zadovoljujoče izkušnje, kar se doseže predvsem skozi pogovor. Pomembno je, da se pred prvim spolnim odnosom partnerja pogovarjata o svojih željah, pričakovanjih, morebitnih strahovih... In nujno je, da oba izrazita svoje želje. Pogovori naj ne bodo zgolj enostranski; oba morata biti tako v vlogi poslušalca kot govorca. Če oba jasno ubesedita svoje misli in občutke, se v odnosu gradi zaupanje. Tako lahko spoznavata in razumevata meja drug drugega, kar je ključno za vzpostavljanje občutka varnosti in zagotavljanje sproščenosti med prvim spolnim odnosom.
In vse to prispeva k temu, da prvi spolni odnos ni le fizični akt, temveč tudi čustvena povezanost, ki krepi odnos. Torej je pomembno je, da se partnerja vzajemno spoštujeta. Da si zaupata ter upoštevata želje drug drugega, spoštujeta meje drug drugega, kajti le tako se lahko vzpostavi vez zaupanja, ki je bistvena za varno predajanje. To vključuje tudi pozornost do partnerjevih občutkov ter pripravljenost na prilagajanje. In tako je lahko spolnost izpopolnjujoča. Oba se počutita enakovredna in slišana v odnosu. Biti varna v svobodnem izražanju svojih želja in pomisleke brez strahu pred zavračanjem ali kritiko.
Vse to pa je proces…. Odvisen od vsakega posameznika. In para…. In tu recepta ni. Ti sama boš presodila, kdaj je pravi trenutek. Tvoj partner prav tako… Morda bo prehiteval on… Morda ti… Pomembno, je, da tisti, ki še ni pripravljen, jasno pove, drug pa to upošteva. In spoštuje.
Pomembno je, da sama prepoznaš, kdaj je tisti pravi trenutek, ko se počutiš varno, sproščeno, ljubljeno, slišano in sprejeto, takšna kot si.
Prav je, da se s spolnimi odnosi začne takrat, ko nas k temu pripeljeta ljubezen in spoštovanje do partnerja, hkrati pa smo ob tem dovolj zreli, da se zavedamo možnih negativnih posledic spolnosti, kot so neželena nosečnost in spolno prenosljive okužbe.
Torej, najverjetneje te je tale moj odgovor močno razočaral, kajti le ti boš sama tista, ko boš prepoznala, kdaj je zate primeren trenutek.
Ti si tista, ki se boš prepoznala, kdaj se varno počutiš, kdaj lahko zaupaš, kdaj lahko brez strahu poveš, kaj si želiš, kako se počutiš, česa ne maraš, kaj ti je všeč… In si še vedno (ali pa ravno zato) ljubljena. Torej bo pravi trenutek ravno takrat, ko boš sama prepoznala, kdaj to je…
Srečno!
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja