Pozdravljeni,
V letu 2024 sem pričela delati vozniški izpit in tega sem se zelo veselila, kar hitro sem napredovala nisem ravno blestela ampak mi je šlo dokaj povprečno. Ampak že pred prvo glavno vožnjo sem enostavno zmrznila že nekaj dni prej sem zaradi močbih misli začela delati neumne napake in me je to potem še bolj potrlo. Tako sem padla 3x in vedno dokaj hitro. Ja boli me ker vem da so že mlajši od mene dobili izpit in da jim je takoj uspelo. Čez nekaj dni pa imam spet 4 tič glavno vožnjo sepravi zadnjič pred ponovnim pisanjem cppjev. Mogoče sploh ne bi bilo tako hudo če nebi bila čakalna doba kar 4 mesece. In ob mislijo da se ta dan bliža me stiska in že v mislih imam stavek "sj itak spet nebom naredila" in mislim da ravno zaradi tega ne naredim. Noge pa se mi itak vedno začnejo tresti ne kontrolirano čeprav vem da ni nič hudega.
Nevem kako naj preusmerim svoje misli in kako naj mi uspe.
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej bi ti želela povedati, da je zelo pogumno, da si se odločila poiskati podporo in podeliti svoje misli in občutke. To ni samoumevno, sploh v trenutkih, ko se v sebi počutimo šibki ali razočarani nad sabo. Iz tvojega vprašanja lahko razberem, da si vložila veliko truda v pripravo na vozniški izpit. Kljub trem neuspešnim poskusom si vztrajala, kar verjamem, da ni bilo vedno prav lahko. Povsem razumljivo je, da te vsak neuspeh boli, še posebej, ker si si to tako želela in se primerjaš z drugimi, ki jim je uspelo prej. Primerjanje pa pogosto ustvarja občutek, da z nami nekaj ni v redu, čeprav to ne drži. Vsakdo ima svoj tempo in pot. Tvoja morda vključuje nekaj več ovinkov, a to ne pomeni, da ne boš prispela do cilja.
Občutkom, ki jih opisuješ: tresenje nog in misli lahko rečemo: tesnoba. Pred izpitom je tesnoba zelo pogost odziv na  strah pred neuspehom. Tvoje telo ti s tresenjem nog in močnimi mislimi pravzaprav sporoča, da se počuti ogroženo, čeprav racionalno veš, da izpit ni življenjsko nevarna situacija. Vendar pa možgani in telo v takšnih trenutkih pogosto reagirajo, kot da gre za nekaj zelo resnega. To ni tvoja krivda in tudi ne znak, da zate izpit ni dosegljiv; je le znak, da potrebuješ malo več varnosti in notranjega miru v trenutku, ko sediš za volan.
Občutki, da ti ne bo uspelo, te spremljajo že pred izpitom in popolnoma mogoče je, da te te misli tudi ovirajo pri uspešnem nastopu. Zato je pomembno, da začneš delati na preusmerjanju svojih misli. Morda ti bo pomagalo, da si pred vožnjo večkrat na glas ali v mislih ponoviš stavek, kot je: »Delam najbolje, kar zmorem. Dovolim si, da mi uspe.« Pomaga tudi vizualizacija uspešne vožnje. V mislih si predstavljaj, kako mirno in samozavestno pelješ, kako lepo prepoznaš znake, kako z lahkoto spelješ. S tem gradiš nove, pozitivne povezave v možganih.
Pred samim izpitom si lahko pomagaš z nekaj vajami za sproščanje. Nekaj gradiv najdeš tukaj.
Zadnji izpit pred ponovnim pisanjem CPP-jev je res pomemben, a ni usoden. Tudi če ti tokrat ne uspe, to ne pomeni, da ti nikoli ne bo. Če pa bi si želela več podpore, saj imaš pred sabo še nekaj mesecev čakanja pa se lahko obrneš na brezplačno psihološko svetovanje Posvet ali na lokalni Center za duševno zdravje.
Držim pesti zate in verjamem, da zmoreš.
Lep pozdrav,
Živa Pirc, mag. psihologije
• Ar
Arči
Kaj pa če bi razmišljala diametralno nasprotno, nekako takole: samo še ta vožnja pa imam izpit opravljen. Mnogo slabših voznikov/ic je izpit opravilo, zakaj ga ne bi še ti. Pa čeprav četrtič.
Meni tudi ni uspelo prvič.
• vo
voznica2
ojla, popolnoma te razumem, kaj se ti plete v glavi, saj se bila sama v enaki situuaciji dve leti nazaj. izpit sem opravila v peto (izkusila sem celo goriško komisijo) in od marsikodo mi je v obraz rekel, da ljudje, ki naredijo izpit v tretje, četrto, peto... ne bi smeli sedeti za volanom. takšne ljudi samo ignoriraj (ja, vem težko ignoriraš takšne ''spodbudne'' besede). mene je najbolj potrlo to, ko sem videla, da so izpit pred mano opravili prijatelji, ki so pisali republiške teste po tem, ko sem jaz imela že prvo glavno vožnjo. na srce ti polagamo to: zavedaj se, da znaš voziti, ker ti je inštruktor dovolil, da se prijaviš na glavno vožnjo. prav tako inštruktor ve, da voziš uredu. meni je pred zadnjo glavno vožnjo pomagalo to, da sem na telefonu igrala igrici, medtem ko sem čakala, da komisija pride k avtu (dobesedno sem pozabila, da imam čez nekaj minut izpit). prav tako se zavedam, da te lahko komisija naredi v sekundi zelo živčnega. preden odpelješ iz parkirišča pred izpitnim centrom globoko vdihni in izdihni ter si reči, da veš, da znaš dobro voziti, ker če bi slabo vozila, ne bi bila na izpitu.
želim ti obilo sreče, prijetno izpitno vožnjo ter srečno za volanom!