Zdravo,
pred kratkim sem dobila po pošti vabilo na ginekološki pregled. Pri ginekologu še nisem bila in zelo se bojim, kot otrok sem bila spolno zlorabljena. Kaj lahko naredim, da mi bo lažje, kako naj se pripravim, kako naj izberem ginekologa?
Hvala.
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Pišeš, da si bila vabljena na ginekološki pregled, ki pa se ga zaradi spolne zlorabe v otroštvu bojiš. Rada bi si izbrala ginekologa in se na pregled pripravila, da ti bo lažje.
Glede izbire ginekologa ti svetujem, da se najprej pozanimaš, kateri ginekologi v tvoji bližini sprejemajo nove pacientke. Seznam prostih ginekologov v tvoji bližini lahko najdeš na tej povezavi. Nato pa lahko poskušaš pridobiti informacije od prijateljic, sorodnic, znank, ki imajo izkušnje z ginekologi nasploh in s posameznimi strokovnjaki - kako je pri njih izgledal prvi pregled, katerega ginekologa bi ti priporočale, pri kom se same počutijo varno in udobno, komu lahko zaupajo neprijetne stvari. To ti bo morda olajšalo izbiro strokovnjaka.
Ko ga izbereš, pa se lahko naročiš na prvi pregled in se z ginekologom najprej pogovoriš. Lahko ga prosiš, naj ti razloži potek pregleda, in po potrebi prosiš za prilagoditve, ki bi ti ga olajšale. Ni ti potrebno govoriti z njim o izkušnji spolne zlorabe, če tega ne želiš. V kolikor bi ti bilo to dovolj udobno, pa bi bila to zanj lahko koristna informacija, ki bi mu pomagala načrtovati potek pregleda. Vsekakor je ginekolog tako kot vsak zdravnik zakonsko zavezan k poklicni molčečnosti, zato ti ni potrebno skrbeti, da bi informacije o tvojem zdravstvenem stanju širil izven ambulante.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj malo pomagala. Če si želiš dodatnih ali bolj poglobljenih informacij, pa sem ti na voljo.
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije
• Ne
Nevija
Zanima ne, ali lahko ženska zanosi cca. dva dni pred menstruacijo? Hvala. Lp
• Uredništvo
Uredništvo
Nevija, pozdravljeni.
Spletna svetovalnica #Tosemjaz je namenjena mladostnikom in njihovim težavam v odraščanju.
Lahko se obrnete na forum za odrasle med.over.net.
Prijazen pozdrav iz uredništva