Hodim v 9. razred in v zadnjem času hodimo na dneve odprtih vrat pri različnih šolah. Mi učenci se seveda moramo na to prijaviti.
Danes se nisem počutila najbolje čustveno in ker se nisem mogla vstati iz postelje sem ostala doma. Ampak ravno danes pa so sošolci šli v eno gimnazijo za katero sem se tudi jaz zelo zanimala in jaz sem na to pozabila. Na to gimnazijo je še šla moja najboljša prijateljica iz otroštva s katero sva se na nek način dogovorili, da bova šli na isto gimnazijo.
Že celoten dan, odkar to vem še počutim grozno. Vsi pričakujejo velike stvari od mene in imam občutek da sem jih razočarala. Zelo me je strah, da sem si s tem zajebala prihodnost, in da mi v življenju ne bo uspelo. To plus dejstvo, da sem že cel teden bolj napeta in anksiozna je povzročilo da sem imela kar nekaj napadov panike.
Zelo me je strah da sem s tem razočarala vse ki jih poznam ter da sem grozna oseba. Je še kakšen način da bi to popravila?
Hvala za vaš odgovor, in vem da so takšni problemi nepomembni ampak me to že celi dan najeda in sem počutim grozno
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Izbira srednje šole je res velik korak, a ni potrebe, da si zaradi tega že zdaj povzročaš takšen stres, sploh zaradi tega, ker nisi šla na dan odprtih vrat. To je le dejavnost, ko jo ponudi šola, da lahko učenci in potencialni bodoči dijaki obiščete šolo. Vsekakor imaš za to še priložnost, ko bodo informativni dnevi v februarju. Ampak tudi če takrat ne greš, nisi nič zamudila. Pomembno je le, da oddaš prijavnico pravočasno, ampak za to je še dovolj časa.
Torej, ničesar nisi zamudila. Pravilno je, da poskrbiš v prvi vrsti za svoje zdravje in se ne sekiraš, da boš zaradi tega druge pustila na cedilu. Ti si tista, ki gre v srednjo šolo, ti si tista, ki se bo učila in ti si tista, ko boš na podlagi tega gradila svojo prihodnost. Zato spusti napetost, da boš koga razočarala, ker s tem daješ potrebe drugih na prvo mesto. Kdo pa bo dal tvoje potrebe na prvo mesto?
Želim ti, da ti uspe priti na srednjo šolo, katero si želiš in da boš ob tem čim bolj uživala, tudi če se ti bo zdelo, da ima nekdo drugačna pričakovanja od tebe. Ti si ena in edina na tem svetu in ti imaš svojo unikatno pot, naj bo zate prijetna!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike