Zdravo,
trenutno obiskujem deveti razred osnovne šole in kmalu bo prišel čas za odločitev kam naprej. Že zadnjih nekaj let sem imela željo in intenzivno razmišljala, da bi šla na Ljubljansko gimnazijo. Živim približno uro stran od Ljubljane ampak sem tudi dokaj blizu Novega mesta in obe šoli imata program klasične gimnazije, katerega imam namen obiskovati. Čeprav me GimNM nikoli ni posebaj privlačila sem lani šla na informativni dan in se mi je zdelo dokaj uredu ampak nič posebnega. Gimnazije Poljane še nisem obiskala ampak jo imam namen na letošnjih informativnih, sem pa že o sami gimnaziji in vzdušju na šoli veliko slišala, da je res odlično in tudi precej dobra kakovost izobraževanja (ampak seveda je to predvsem odvisno od posameznika). Če bom hodila na Poljane imam namen biti v dijaškem domu, kar me ne bi dosti zmotilo (sicer bi zagotovo pogrešala dom) in se mi zdi, da se bi tako še bolj povezala z ostalimi. Tudi sama gimnaziji Poljane se mi zdi, da bi mi bolj ustrezala po izbiri krožkov in dejavnosti, mednarodnimi izmenjavami in tudi kot sama dijaška skupnost se mi zdi veliko bolj povezana kot pa v Novem mestu. Vem, da se po samem programu klasične smeri ne razlikujeta kaj dosti ampak vseeno me nekaj še vedno vleče v Lj. Se mi pa tudi zdi, da bi po dokončani gimnaziji v Ljubljani imela več tako rečenih odprtih vrat za kam naprej, kot pa če bi ostala v domačem kraju.
Res bom bila hvaležna za vsakaršen koli odgovor.
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala ti za vprašanje, v katerem se bo gotovo našel kakšen tvoj vrstnik in mu bo v pomoč pri odločanju. Kar pogosto namreč učenci kolebajo med srednjimi šolami. Redko pa zmorejo svoje razmišljanje tako dobro ubesediti, če sploh razmišljajo tako temeljito, kot si to naredila ti :). Zdi se mi super, da o tem veliko razmišljaš in iščeš informacije o šolah, pri tem pa slediš tudi svojim občutkom.
Pa naj morda najprej nagovorim tvoj zadnji stavek, v katerem praviš, da bi po končani gimnaziji v Ljubljani imela boljše možnosti za vpis naprej. Dejstvo je, da bi po končani gimnaziji v Novem mestu ali v Ljubljani imela enake možnosti za vpis v smislu opravljene splošne mature, tako da tu ni razlik. Ali si s tem morda izrazila svoje stališče, da bi ti ljubljanska gimnazija dala več znanja (ker meniš, da je bolj zahtevna, ima daljšo tradicijo, ...) kot novomeška in bi ob koncu bolje opravila maturo ter imela zato prednost ob vpisu na faks? Mislim, da je lahko sicer vsak dijak, ki je motiviran in dela, uspešen tudi na maturi. Zato se mi ta dilema ne zdi tako utemeljena.
Povsem drugo se mi zdi tvoje razmišljanje, kjer sama vidiš, da ti je okolje bližje, kje meniš, da bi imela več možnosti udejstvovanja poleg pouka, kje bi bilo zate bolj spodbudno okolje v celoti. Iz tega razloga spodbujam recimo dijake maturante, da gredo na informativne dneve, saj tam začutijo šolo, se srečanj z ljudmi, ki tam delajo, doživijo vzdušje. In enako velja za informativen dneve v SŠ. Pomembno je, da začutiš, naj se sliši se tako nerazumsko, kje te 'potegne' neka šola. Če ti je v Ljubljani všeč, da imajo določene krožke, kjer bi želela biti aktivna in s tem odkrivati in razvijati svoje potenciale, potem je vredno razmisliti, da bi šla tja. Ob delu za pouk morda ne boš imela toliko časa, kot si ga za obšolske dejavnosti želiš, nekaj pa ga vseeno bo - morda v Ljubljani še več, ker boš stanovala bližje svojemu bivališču, v dijaškem domu, in boš prihranila čas, ki bi ga porabila za vsakodnevni prevoz od doma do novomeške gimnazije.
Svetujem ti, da odprtega duha doživiš informativne dneve na ljubljanski šoli. Morda izkoristiš priliko in greš pogledat še kakšno, tretjo šolo. Potem pa pretehtaj, kaj ti je v času srednješolskega izobraževanja najbolj pomembno in se čim bolj samostojno odloči. Res je, kot si dejala, da nobena šola ne ustreza vsem in kar je nekomu všeč nekoga drugega odbija. Zato je prav, da se odločimo sami, informirano, potem ko doživimo vse tisto, kar na šolah lahko - morda tudi kakšne dneve odprtih vrat, sprehode po šoli, dejavnosti za osnovnošolce, ki jih srednje šole organizirajo ... pobrskaj, morda lahko greš tudi na kaj od tega. Verjamem pa tudi, da ti bo verjetno v redu, ne glede na to, kako se boš odločila. V obeh primerih boš obiskovala gimnazijski program, v katerem boš lahko raziskala, kaj te najbolj zanima v smislu predmetnega področja in nato od tam naprej načrtovala svojo študijsko pot.
Želim ti uspešno raziskovanje še naprej in te lepo pozdravljam,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja