Pozdravljeni,
Hodim v 2. letnik programa gimnazije na poklicni šoli in skrbi me, da bom imela slabe rezultate na maturi zaradi slabe podlage. To leto mi je cela motivacija za učenje šla, saj sem mislila, da bom začela leto na novi šoli, a niso imeli na nobeni gimnaziji, na katero sem se želela prepisati, prostega mesta. Poleg tega vidim, da je nekaterim profesorjem že vseeno, če imajo dijaki popravne izpite (vem, kako to zveni, ampak je res; vidi se, da so vsi že čisto izčrpani) ali ne in tudi sošolci so zelo moteči; včasih sploh ne slišim razlage profesorja in namesto, da bi dijake presedli, se na njih samo jezijo in za brezveze zapravljamo čas med uro.
Nisem edina; skoraj pri vsakem testu je vsaj nekaj negativnih, še sploh pa pri matematiki, kjer smo ponavljali VSAK test (to leto smo imeli 6 pisnih oc.) in za polovico 1. in 2. letnika sploh nismo imeli fizike, ker niso imeli profesorja. Prejšnje leto jih je polovica razreda padlo letnik in so nas razdelili med dvema razredoma za 2. letnik.Strah me je naslednjega leta, ko se bodo začele seštevati točke iz ocen. Razmišljam, da bi ponavljala letnik in se prepisala na drugo gimnazijo, ker meni in tudi mojem staršem ni všečmoja šola, a me skrbi, če bi sploh sprejeli nekoga, ki bi ponavljal letnik in da tudi letos ne bo prostih mest nikjer. Res ne vem, kaj naj storim.
Za vnaprej se vam zahvaljujem za vaš čas in odgovor.
Lp -
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Iz tvojega opisa razumem, da si vpisana v 2. letnik na strokovni gimnaziji, kjer pa nisi zadovoljna, ker imaš nemotivirane sošolce in posledično nemotivirane profesorje. Skrbi te tvoje znanje, ki ga boš morala čez dve leti pokazati na maturi. Kar iz tvojega pisanja ne uspem razbrati je, ali razmišljaš o ponavljanju letnika naslednje leto zato, ker tudi sama letos nisi dovolj uspešna pri pouku, ali meniš, da bi ob prepisu na splošno gimnazijo morala ponavljati - zaradi slabega predznanja, manjkajočih predmetov ali česa drugega? Ne vem, od kod si, verjamem pa, da je v tvoji okolici kakšna gimnazija (sploh, če jih je več), ki bi v naslednjem letu imela prostor zate, saj gimnazije vendarle še zdaleč niso vse polne. Zato ti predlagam, da s starši pokličete ali pa pišete ponovno več gimnazijam v tvoji bližini in se pozanimate, kakšne so možnosti prepisa. Zate bi prepis pomenil tudi opravljanje kakšnega diferencialnega izpita iz predmeta, ki ga nisi imela, ker si na strokovni gimnaziji. A glede na situacijo, ki jo opisuješ, bo to zate vseeno bolj motivacijsko in spodbudno kot okolje, v katerem si trenutno.
Tudi, če bi ugotovila, da bi raje ponavljala 2. letnik kot nadaljevala tam, kjer si, naj ti to ne bo ovira - dolgoročno se ti to leto ne bo nikjer poznalo, na kratek rok pa bi menjava okolja nate lahko delovala pozitivno. Menjava šolskega okolja (razreda, učiteljev ...) je sicer stresen dogodek za dijaka, a če je odločitev prmišljena in je dijak nanjo pripravljen, lahko poteka brez večjih pretresov.
Če te še kaj zanima, vprašaj. Želim ti dobro odločitev, pa le pogumno naprej.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja