Pozdravljeni,
Že zelo dolgo premišljujem na katero srednjo šolo bi šla, ampak še vedno se mi ne sanja. V šoli imam 4 in 5 pa tudi kaksno 3, ampak se za te ocene izredno trudim. Mislm, da bi v gimnaziji imela precej slabše ocene, kot pa ce bi sla na strokovno npr. ekonomsko. Raje bi sla na strokovno solo in da imam boljse ocene in nadaljujem izobrazbo v tujini, kjer ni važno, če sem bila na gimnazija ampak so jim pomembne ocene.
Ampak če ne grem na gimnazijo bi se pocuitla, kot da nočem izkoristiti svojih sposobnosti in "dara", ki ga baje imam. Po tem kar sem slišala je matematika na gimnazijah zelo tezka, jaz imam pa ze od 6. razreda 2-3 pri matematiki in nevem ce bi sploh naredila.
Rada bi dobila nasvet, kako se naj odločim tudi od drugih ki so imeli podobne tezave in hodijo na gimnazijo.
Hvala :)
ba
balea
Odvisno je tudi na katero gimanzijo bi šla. Jaz sem imela najslabše ocene pri matematiki v OŠ in so se težave z matematiko nadaljevale tudi na gimnzaiji. Ampak vsi smo drugačni. To je samo moja izkušnja.
Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej ti naj zastavim vprašanje: Če bi te obiskalo vsemogočno bitje, ki ima moč, da ti izpolni vse želje… Recimo, da ti omogoči, da si čez 7 let, natanko takšna, kot si želiš. Kakršna si želiš biti? kakšna bi bila? Piši si prosim odgovore. Kaj bi počela? V kakšnem okolju bi se znašla? Kakšne sposobnosti/osebne lastnosti bi imela? S kakšnimi prijatelji bi se družila? Kaj bi znala? Katera znanja bi še želela pridobiti?
Čemu te sprašujem ta vprašanja? Ker nam ravno naša motivacija za dosego ciljev, omogoča, da zmoremo ovire preskočiti, jih zaobiti. Vizija sebe v prihodnosti je sila, ki nas lahko aktivira, da razrešimo neželeno situacijo. Da se zmoremo spoprijeti s slabšimi ocenami, da zmoremo iskati rešitve… A hkrati nas lahko razreševanju situacije odpori, omejujoča prepričanja, ki jih gojijo tudi drugi, ki nas obkrožajo, naša miselna izkrivljanja zadržujejo…. Seveda lahko ponujamo nasvete, a vsak mora razreševati lastno situacijo sam. Ti se najbolj poznaš. Ti veš, koliko časa, truda nameniš učenju. Si ga pripravljena še več? Običajno gimnazijci, ki so bili v osnovni šoli odlični, povedo, da se povprečno za uspešno napredovanje v naslednje leto, učijo tudi po 4 ali 5 ur. Vsak dan. Včasih tudi več. Včasih tudi manj. Če veš, kaj je tvoj cilj in si zanj pripravljena trdo delati in izkoristiti vse potenciale, ki jih imaš, potem bo odločitev zate lažja.
Vzemi si čas in morda tudi skupaj s starši obišči spletno stran eSvetovanje na spletni strani Zavoda RS za zaposlovanje. To je namreč pripomoček za učinkovito načrtovanje kariere. Na podlagi vprašalnikov raziskuješ kakšna si? Kakšni so tvoji interesi, kompetence? Kaj naj delaš?... Morda ti bo potem pri razreševanju tvoje dileme lažje. Zavedaj pa se, da pot do cilja ni nikoli enostavna. Tudi če se boš odločila za srednje strokovno izobraževanje, se boš morala učiti, tudi tu boš postavljena pred izzive. Če recimo veš, kaj želiš študirati, lahko preveriš tudi na spletnih straneh fakultet in posameznih programov, če sprejemajo tudi kandidate s poklicno maturo.
Predlagam ti, da tudi pogumno potrkaš na vrata svetovalne delavke in jo povprašaš za mnenje.
Vse dobro ti želim.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja