Dober dan!
Trenutno obiskujem 8 razred osnvone šole in me začenja skrbeti kam bi se vpisala naprej.
Ocene imam OK. Veliko 4 in 5 pa tudi nekaj 3. Veliko se učim in opažam da se mi to povrne z dobrimi ocenami.
Že od kar sem bila majhna sem vedela, da hočem na študij v Ameriko. Ali moram za to opraviti mednarodno maturo? Sem iz primorkse in tukaj ne najdem IB programov (International baccalaureate programme) Kje lahko to opravim, kako in kdaj?
Moja največja skrb pa je, če naj grem na gimnazijo ali poklicno šolo. Zdi se mi, da nisem dovolj pametna za gimnazijo in če grem na gimnazijo bom imela slabši vspeh kot pa da grem na poklicno šolo. Edine poklicne šole, ki me interisirajo na obali so zdravstvena in ekonomska. Mogoče celo ekonomska gimnazija Koper.
Rabim pomoč izbrati pravo, da bom lahko nadaljevala študij v Ameriki in me tudi zanima, če tam poznajo razliko med gimnazijo in poklicno šolo in če bo to pomebno za vpis.
Hvala, K.
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Program mednarodne mature lahko najdeš na Gimnaziji Bežigrad v Ljubljani, Gimnaziji Kranj, Gimnaziji Novo mesto in na II. gimnaziji v Mariboru. Je dvoletni program pred vpisom na univerzo; če opraviš program mednarodne mature, splošne mature ne opravljaš. O prednostih in načinu dela na programu mednarodne mature si lahko več prebereš na spletnih straneh šol, ki ta program ponujajo. Pozanimaš  se lahko tudi, kakšni so pogoji za vpis na program mednarodne mature.
Študiji v tujini so si med seboj različni, med drugim tudi po tem, kakšne pogoje zahtevajo za sprejem na univerzo. V kolikor imaš v mislih specifičen program študija v tujini, ne bo odveč, če raziščeš, kakšni so pogoji za vpis in morda bo potem odločitev o izbiri srednje šole lažja. Vseeno pa je verjetno program gimnazije z zaključenim programom mednarodne mature najbolj 'univerzalen', vendar morda za določene študije ni nujen. Vsekakor ti svetujem, da se posvetuješ s šolsko svetovalno službo, ki ti bo lahko predstavila možnosti v tvoji bližini. Morda ti pride prav tudi povezava do spletne strani LV Prospects (https://www.lv-prospects.si/pogosta-vprasanja.html). Tudi oni ti lahko pomagajo do študija v ZDA, najdeš pa jih v centru Ljubljane.
Bodi lepo!
Lea Prinčič, mag. psihologije