Živjo! Sem punca in hodim v 9. razred. Letos se moram odličiti kam bi hodila v srednjo šolo.
Kar bi rada delala v življenju vključuje program gimnazije. Tako da mislim, da je gimnazija že končna odličitev.Ampka problem je, da jaz nisem ravno pripravljena vložiti toliko truda kot ga je treba za gimnazijo. Mislim da se nisem pripravljena učiti med vikendi. Jaz sem med vikendi zeloo rada pri svoji babici in če moram kdaj prej domov, zaradi učenja sem res žalostna. Poleg tega sta moja starša ločena in vsak drugi vikend grem k atiku in mi že takrat manjka, da bi lahko šla k babici. Mogoče pretiravam, ampak ne vem ali je to prava odločitev.
Lp -
Gi
Gimnazijka
To zgoraj je en problem, imam pa še enega, ki se navezuje na tega gor.
Ob sredah imam plezanje in ob četrtkih imam jahanje. Ko se zbudim v sredo sem vesela, ker bo plezanje, ko se zbudim v četrek sem vesela, da bo jahanje, ko se zbudim v petek sem vesela, da bo vikend/grem k atiku.
Ko pa se zbudim v ponedeljek in torek pa nisem vesela, ker se nimam česa veseliti. In ta dva dni sem žalostna. Ob torkih mami hodi na pevske in sem sama doma, taki da so torki najslabši. Takrat si res želim, da bi lahko šla na obisk k babici oz. kamorkoli, samo da mi ne bi bilo treba biti doma.
Tudi, ko grem k atiku sem v nedeljo zvečer žalostna, ker nisem morala iti k babici.Upam, da me razumete.
Uredništvo
Katja Frelih

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena "gimnazijka",
veseli smo, da si se obrnila na nas s svojo dilemo. Praviš, da obiskuješ 9. razred in da se letos moraš odločiti kje boš nadaljevala šolanje. Nadalje praviš, da kar bi rada delala v življenju, vključuje program gimnzije. Po drugi strani pa iskreno praviš, da nisi pripravljena vložiti toliko truda, kot ga je potrebno za gimnazijo.
Bi želela povedati kaj konkrtno si želiš početi v življenju, kot praviš? Morda bi potem lažje skupaj našli nek optimalen odgovor za tvojo dilemo.
Gimnazijski programi običajno vključujejo neko splošno poglobljeno znanje, ki ni usmerjeno na neko konkretno področje. Dijaki pridobijo veliko splošnega znanja, običajno je gimnazija "dobra podlaga" za nadaljevanje študija na kateri od fakultet.
Zelo konkretno si napisala kaj si želiš in česa nisi pripravljena. Verjetno se boš morala odločiti kaj ti je bolj pomembno - se vpisati na gimnazijo in vložiti več truda kot si sicer pripravljena ali se vpisati na katero od drugih srednjih šol in imeti več prostega časa. Lahko si narediš razpredelnico za obe možnosti in pri vsaki možnosti (vpis na gimnazijo na eni strani in vpis na drugo šolo na drugi strani) nanizaš pluse in minuse. Tako boš lahko bolj od daleč pogledala na celotno situacijo.
Če želiš, mi lahko napišeš kaj več o tvojih željah za naprej in ti bom poskusila odgovoriti s kakšnimi konkrenimi predlogi.
Sicer pa, vsaka odločitev je dobra, kakorkoli se boš odločila oz. čemurkoli boš dala prednost.
Želim ti vse dobro.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka
Gi
Gimnazijka
Hvala!
Jaz bi rada bila učiteljica jahanja, a za ta poklic ne rabim gimnazije. Mi je pa mami rekla, da bi bilo dobro, da dobim izobrazbo za en poklic, če mi slučajno z jahalno šolo ne uspe. In najraje bi bila zobozdravnica.
Iskreno se mi zdi da od sebe in drugih pričakujem, da bom šla na gimnazijo.
Lp
Uredništvo
Katja Frelih
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena "gimnazijka" še enkrat,
ponovno si pisala in napisala še nekaj več glede šole in tvoje odločitve. Pišeš, da bi bila rada učiteljica jahanja. Mami ti pravi, da bi bilo dobro, da dobiš neko izobrazbo in praviš, da bi bila najraje zobozdravnica.
Lahko slediš svojim željam in delaš na tem, da postaneš učiteljica jahanja. Ob treningih jahanja, boš verjetno obiskovala še srednjo šolo in vsekakor ni potrebno, da je to gimnazija. Po zaključeni gimnaziji ne pridobiš konkretnega poklica, po zaključeni bodisi srednji zdravstveni ali srednji zobotehnični šoli, pa takoj pridobiš poklic. Po zaključku ene in druge šole greš lahko naprej študirati, lahko pa se že zaposliš v stroki, povezani z zobozdravstvom (npr. v zobozdravstveni ordinaciji, v zobotehničnem laboratoriju...).
Smiselno bi bilo, da pri sebi raziščeš kaj si ti želiš in slediš temu. Lastne želje in pričakovanja se mi zdijo pomembnejša, kot pričakovanja drugih. Lahko se obrneš tudi na svetovalno delavko na šoli, se pogovorita in skupaj raziščeta različne možnosti šolanja.
Vzemi si čas in razišči svoje želje.
Vse dobro ti želim.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka
Uredništvo
Katja Frelih
Odgovor svetovalke:
Zdravo "gimnazijka",
kot praviš, pišeš še o enem svojem problemu. Navajaš, da imaš ob sredah plezanje in ob četrtkih jahanje. Ob petkih si vesela, ker bo vikend in greš k atiku. Praviš, da se ob ponedeljkih in torkih nimaš česa veseliti in da si ob torkih sama doma.
Včasih potrebujemo tudi čas za počitek, čas ko smo zgolj sami s seboj in ne počnemo ničesar. Morda ob ponedeljkih in torkih lahko razmišljaš o tem kam se vpisati, kaj bi bilo zate najbolje, lahko si izdelaš razpredelnico, kjer napišeš pluse in minuse za vsako tvojo odločitev (gimnazija in druga srednja šola). Lahko si vzameš čas, da poiščeš na spletu vse potrebne inforacije glede srednjih šol, lahko prebereš kakšno knjigo ali greš v naravo na sprehod.
Izkoristi čas ko si sama s seboj in se poskusi imeti lepo tudi v družbi s seboj. Čez čas se boš veselila tudi ponedeljkov in torkov, ko boš lahko preživela čas sama s seboj.
Srečno.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka