Živjo,
slišala sem, da če se prepišeš na drugo gimnazijo rabiš narediti test za tuji jezik ki si se ga učil (italjanščina, španščina, nemščina, ruščina...). Je to res?
Hvala za vnaprej in lep pozrav!
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Če te prav razumem, sprašuješ glede prepisa iz ene gimnazije na drugo, v primeru, ko imaš tudi na 'novi' gimnaziji enak drugi tuj jezik, kot si se ga učila na prejšnji šoli? V tem primeru praviloma šola ne zahteva dokazovanja znanja iz tega jezika. To se zgodi v primeru, da bi menjala drugi tuj jezik; običajno do tega pride, ker 'nova' šola ne nudi tujega jezika, ki se ga je dijak učil prej oz. so oddelki s tem jezikom zapolnjeni in mora iti v oddelek z drugačnim tujim jezikom.
Praviloma torej ni tako, da bi moral dijak opravljati izpit iz predmeta, ki se ga je že učil in pridobil ocene, kar dokazuje s spričevalom oz. izpisom ocen. Res pa je, da je domena vsake posamezne šole, kaj bo zahtevala od kandidata v primeru prepisa. To pomeni, da se lahko šola odloči preverjati znanje nekih predmetov z namenom, da vidi, kakšno je kandidatovo znanje - ali je zadostno, da bo lahko sledil pouku pri njih, ali ima morda kakšne manke, ...
Upam, da sem ti odgovorila na vprašanje, drugače pa le vprašaj, če kaj ni jasno.
Lepo te pozdravljam
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja