dober dan sem 9. razred osnovne sole zelo si želim iti na gimnazijo(šentvid ali gfp) ampan me res zeloooo skrbi da nebom imela dovolj tock sicer vem da je povprecno na teh dveh gimnazijah omejitev okoli 155 tock kar pomeni da lahko pridem gor vendar me res skrbi da mi ne uspe. Ves cas premislujem o tem ali bom inela letos dovolj dobre ocene ali ne res me skrbi...? ali imate kaksen nasvet zame?
imam se eno vprasanje: kako na gimnazijah sestajajo razrede? in ali lahko napises eno osebo s katero zelis biti v razredu.?
hvala
lep pozdrav
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Sistem vpisa na srednjo šolo dopušča tudi možnost prenosa prijave iz šole na šolo. Naj ti na kratko predstavim potek izbirnega postopka. Ko boste do začetka aprila oddali svoje prijave na izbrano šolo, vam bodo srednje šole lahko že podale informacijo o tem, kako vam kaže glede na ocene 7. in 8. razreda - te točke v srednjih šolah takrat že imajo. Res manjka še celoten 9. razred, a neka orientacija to vsekakor je. Če boš imela realne možnosti za vpis, boš prijavo pustila, v nasprotnem primeru pa jo boš prenesla na drugo šolo, kjer se lahko predčasno tudi pozanimaš, kam bi se uvrstila na seznamu njihovih prijavljenih učencev. Prijavo lahko v obdobju, ki je točno določeno (prihodnje leto bo to do 25. aprila), tudi večkrat preneseš. Pomembno je vedeti, da lahko preneseš tudi na šole, ki že imajo preveč prijavljenih učencev. Po 25. aprilu prijava je, kjer je - na tisti šoli greš skozi prvi in po potrebi drugi krog izbirnega postopka.
V tvoji moči je, da se v letošnjem šolskem letu čim bolj potrudiš, si delo dobro organiziraš in načrtuješ. Na konkurenco nimaš vpliva (mislim na to, koliko učencev se bo prijavilo na tebi najbolj simpatični gimnaziji), lahko pa delaš za šolo najbolje, kar lahko.
Podrobnejše informacije o vpisnem postopku lahko poiščeš v šolski svetovalni službi.
Želim ti veliko poguma in vztrajnosti, naj bo šolsko leto čim bolj mirno.
Lep pozdrav,
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja