Pozdravljeni.
Torej kot veste so zdaj časi za vpis v srednjo šolo, no do petka lahko še prestavimo vpis na šolo in js mam ful dilemo.
Pač js sm se vpisala na ii.gimnazijo maribor, kjer je ful vpis in če hočem bit MOGOČE sprejeta morem met letos vse zaključeno 5. Kar sicer ni glih ful problem sam no, ne vem ker so se mi zdej vse ocene ful nabrale in ne vem če jih bom lahk vse shendlu ne da dobim kako 4 al pa 3......... No sam to ni edini problem. Fora je, da če js zdej pustim svojo prijavo na tej gimnaziji pa nisem sprejet pol se ne morem več vpisat na to gimnazijo v mestu v katerem živim, niti na tisto 20min stran, ker je na obeh tudi vpis in se ne morem naknadno vpisat. Zdej pa ne vem. Moja mama je rekla, da pač se lahk pol vpišem na eno poklicno šolo pa se na začetku šolskega leta prepišem na gimnazijo, ampak to pomeni, da bi zamudu 1. september, ko je glih najbolj pomembn dan.... Tk da zdj ne vem a naj spremenim prijavo al ne.
Stvar je tut v tem, da bi v Mb mogu bit v dijaškem domu, kar sm mislala da mi ne bo problem, sam zdej vedno bol ko razmišlam o tem mi mogoče bo? No sej ne glih dijaški dom sam, ampak to pol pomeni da bacikly nikol več ne bom živel doma. Pač sej vem da bo moja družina še vedno tu za mene pa vse sam vseeno se mal bad počutim. Sej si ful želim it tja, samo mislim sej tut ta gimnazija tu je ok, ni tk dobra ampak je solidna. In zdej se sprašujem če je sploh vredno? Pa mislim tam ne bom nobenga poznala, pa bom mogla dobit vse nove prijatle (s čimer mam ful probleme že zdej) in kaj če ne najdem nobenega? Tu zdej mogoče počasi dobivam neke frende in zdj z njimi itak ne bom obdržala kontakta ker na daljavo pač js ne morem.
In zdej ne vem kaj da fak nej nardim. Pa ful sem pod pritiskom ker mam samo do petka še čas, to pa je taka ful pomembna odločitev za moje življenje se mi zdi. In feeling mam da se ne bom znal prav odločit. Res ne vem, ker sploh ne vem kaj hočem, bolj ko razmišlam o odločitvi slabše je pa samo manj vem ka naj nardim.
Prosim hitro mi odpišite ker mam res samo do petka čas da se dokončno vpišem.
Hvala vam in oprostite da je tk dolgo sporočilo.
Tu
Tuesday
Zivjo,
Cist te razumem vem kakšna situacija je to. Mene tud ze skrbi za naslednje leto ka se bom tut mogla vpisat. Poglej mislim da ti nic ni treba biti strah, ker kot si napisala boš zagotovo odlična in si zelo pridna. Vse pohvale res. Glede šole in sprejetost pa me dvomi vase. Če je ta sola res prava zate in si sebe predstavljaš v njej sploh ne dvomi o tem. Sprejeta boš le ce bos verjela vase. Bodi vedno optimisticna in tako bo tudi tvoje zivljenje lazje. Ostani naprej tako pridna in samozavestna!
Upam da sem ti vsaj kaj morda pomagala odgovoriti.
Lp, Tuesday.
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
dilema, ki je pred tabo, je v tem trenutku pred kar velikim številom tvojih vrstnikov, odgovorov pa je toliko, kot je vas:). Ko svetujem devetošolcem v živo, jim rečem takole: preuči realna tveganja, razišči različne možnosti, nato pa se pogovori s sabo glede tega, koliko stresa ob negotovosti zmoreš prenesti. Zdi se mi, da si ti trenutno že precej v stresu in da bi ti čakanje na junij bilo zelo težko, če pustiš prijavo, kjer je. Razmisli, če se ti zdi vredno.
Upam, da razumeš potek drugega kroga vpisa - takrat so kandidati, ki v prvem krogu niso sprejeti, ponovno vsi v istem 'košu' in se z ocenami potegujejo za 10 odstotkov mest na šolah, ki so imele omejitev, oz. za mesta, ki so ostala na šolah brez omejitev. Če ti to ni popolnoma jasno, se oglasi pri vaši svetovalni delavki.
Tvoj razmislek o odhodu od doma je prav tako razumljiv in smiseln. S selitvijo v dijaški dom vsaj deloma zmanjšaš možnost stikov s sedanjo družbo. Dobiš pa nove prijatelje v novem okolju. Ob tem je res tudi, da se v srednji šoli vaše poti že tako običajno malo razidejo.
Torej, črno-belega odgovora ni, pogovoriti se moraš predvsem s sabo, ob razumevanju prijave v drugem krogu.
Želim ti dobro odločitev in te lepo pozdravljam,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja