Pozdravljeni
Zanima me nekaj. Veckrat slisim, da se "podeduje" stvari iz svoje druzine npr psihicne bolezni, samomor, varanje, alkohol...
Je to res?
Zelo se bojim zase, sem prav v paniki. Moja starsa sta oba varala celo zivljenje in bojim se, da bom taka tudi jaz. Prav tako je alkohol pil moj dedi, oce tudi pije. Babica je imela tezave s psiho, moja mama kaze podobne simptome.
Res nocem tudi sama prit do takega stanja, pa vendar bolj kot razmisljam, bolj se mi zdi, da grem po istih poteh. Ze od zacetka srednje se pocutim depresivno. Se mi zdi pa da je zadnje tedne slabse, predvsem sta me prizadeli dve smrti v okolici, pa tudi zelo slabi druzinski odnosi. Pa se osamljena sem, nimam komu zaupat tezav. Na faksu se ne vklopim v druzbo, tudi ce bi se, me nihce ne bi razumel, ce bi zacela o svojih tezavah.
Sedaj je tako hudo, da razmisljam, da bi pustila fanta, ker nocem, da bi zaradi mene trpel na kakrsenkoli nacin.
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Najprej si oglejva, kako je z dedovanjem v primerih, ki jih navajaš. Sprašuješ, ali so lastnosti, kot na primer nagnjenost k samomoru, varanje, alkoholizem, dedne ali ne, torej ali so prirojene ali pridobljene. Vse te lastnosti, ki jih navajaš, so pridobljene in niso pogojene z dedovanjem. Razvijejo se po rojstvu v dobi odraščanja in to predvsem zaradi vplivov ožjega okolja, torej družine. Nekdo ni alkoholik, ker je bil njegov oče alkoholik in je to odvisnost podedoval, ampak je te vzorce vedenja pridobil skozi svoje odraščanje ob očetu alkoholiku. Enako velja za nagnjenost k varanju, pa tudi za nagnjenost k samomoru. So pa dedne nekatere duševne bolezni, deduje se predispozicija, nagnjenost, do pojava bolezni pa pride zaradi določenih vplivov iz okolja.
V svojih notranjih stiskah in težavah si pa, kot pišeš, zelo osamljena. Nimaš nikogar, s katerim bi se lahko pogovorila, se mu zaupala, ki bi te poslušal in razumel. Zares ni prav, da s svojimi problemi ostaneš sama in osamljena, saj bodo v tem primeru tvoje težave ostale nerazrešene, lahko se celo poglabljajo. Nujno bi se morala z nekom pogovoriti, se mu izpovedati. Primerno bi bilo, da poiščeš pomoč strokovnjaka, psihologa ali psihiatra. Že s tem, ko boš dala iz sebe svoje notranje stiske, ti bo lažje, olajšala se boš, pri tem pa boš po potrebi deležna tudi ustrezne strokovne pomoči.
Ali se zares ne moreš zaupati svojemu fantu. Če se imata zares rada, če je med vama kvalitetna vzajemna ljubezen, te bo gotovo poslušal. Menim, da prekinitev zveze z njim ni primerna, vsaj poskusi se z njim pogovoriti. Če te ne bo razumel in ti stal ob strani, lahko še vedno prekineš vajino zvezo.
Pomoč lahko poiščeš na primer pri psihiatričnih ali psiholoških dispanzerjih pri zdravstvenih domovih. Najaviš se po telefonu, napotnica osebnega zdravnika ni potrebna.
Brane But, univ. dipl. psiholog