Pozdravljeji
Na internetu sem prebrala kaj je generalizirana aniksiozna motnja in ti simptomi kažejo name. Zanima me kaj je to? Ali nujni potrrbno obiskati zdravnika? Je nevarno?  Prsim za odgovor
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Generalizirana anksiozna motnja (GAM) je duševna motnja, ki se kaže kot pretirana, nenadzorljiva in nerealistična skrb glede normalnih stvari. Taka skrb oziroma tesnoba je prisotna večino časa.
Tekom življenja se prav vsi srečujemo s takimi ali drugačnimi skrbmi in normalno je, da smo kdaj zaskrbljeni in o tem dosti premlevamo, smo negotovi glede prihodnosti in podobno. Tak duševni in telesni odziv je v ogrožajočih situacijah naraven in ima svojo funkcijo: ščiti nas pred nevarnostjo.
Pri ljudeh z GAM pa ta tesnoba ne pomaga pri učinkovitem spoprijemanju s situacijami, pač pa jih spravlja v obup, saj ju ne morejo nadzorovati. Pogosto pričakujejo le najslabše, četudi ni za to nobenega razloga. Njihova tesnoba ni sorazmerna s tveganjem. Zanje je značilna pretirana in stalna zaskrbljenost, negativne misli in prepričanja o sebi in svetu, občutek pomanjkanja nadzora nad življenjem, težave z osredotočanjem zaradi nenehnih skrbi, izogibanje določenim stvarem in situacijam, težave s spanjem, telesni znaki (npr. vrtoglavica, cmok v grlu, pomajkanje zraka, ...), stiska glede sprejemanja odločitev, ...
Samodiagnosticiranje preko interneta, še posebej zgolj na podlagi simptomov, ki jih pri sebi opazimo sami, je povsem neustrezno in je lahko celo škodljivo. Zelo podobni simptomi so lahko namreč posledica različnih duševnih ali telesnih motenj, GAM pa je zaradi velikega prekrivanja z drugimi duševnimi motnjami še posebej težko diagnosticirati. Zato je za ustrezno diagnozo in razlago posameznikovih simptomov potrebno obiskati za to usposobljenega strokovnjaka (psihiater, psiholog).
Sprašuješ se, ali je tako stanje nevarno oziroma ali je zanj potrebno obiskati zdravnika. V kolikor opaženi simptomi pomembno vplivajo na tvoje vsakodnevno funkcioniranje in se ti zdi, da se s tem ne zmoreš spopadati sama, je obisk zdravnika vsekakor zaželjen, saj ti bo omogočil lažje spoprijemanje z vsakodnevnimi izzivi in stisko. Obrneš se lahko kar direktno na Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov v tvoji regiji (za to ne potrebuješ napotnice osebnega zdravnika). Iskanje take pomoči ni prav nič sramotnega ali strašljivega. Vsak primer je obravnavan celostno in strokovnjaki so tam z namenom olajšanja posameznikove stiske.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije
• Pi
Piki
Ppzdravlejni,
Hvala za odgovor, ja res je jaz se obremenjujem npr.s tem ali bom v šoli bruhala ali se mi bo vrtelo kaj če padem v nezavest.. cmok v grlu je znak tudi "nerealnost" kot da sanjam.. zanima me ali se lahko kaj zgodi?
• Uredništvo
Amadeja Jurič
Odgovor svetovalke:
Zdravo!
V kolikor gre za tesnobo, negativne misli in strahove, nas ti lahko pomembno omejujejo v vsakodnevnem življenju. Kot posledica slabega duševnega zdravja se lahko pričnemo na primer izogibati določenim ljudem, krajem, situacijam, slabše funkcioniramo v šoli in pri drugih aktivnostih, poslabšajo se lahko naši odnosi z drugimi, nenazadnje lahko vse to vpliva tudi na naše fizično zdravje. Iz tega vidika so lahko posledice za nas precej neugodne. V takih primerih je potrebno poiskati strokovno pomoč.
Le na podlagi simptomov, ki jih omenjaš, težko opredelim, kaj je vzrok za tvoje doživljanje in ali se lahko zgodi kaj hujšega. V kakih situacijah doživljaš to napetost? O čem takrat razmišljaš? Kaj doživljaš na telesni ravni, kako se počutiš in kako se na vse to odzoveš? Kako pogosto in kako dolgo že se srečuješ s takim doživljanjem? Imaš koga, komur lahko vse to zaupaš? Kaj ti v takih trenutkih napetosti pomaga oziroma kako se z njimi soočaš?
Vsako informacija bo zame zelo dobrodošla. Tvojo situacijo bom lažje razumela in te tako tudi lažje usmerila.
Vse dobro,
Amadeja Jurič, mag. psihologije