Pozdravljeni,
Jaz si fuuul nisem usec. Pac telo mam lep sam moja faca ne ogabna. Vsakic k se pogledam v ogledalo mi je grozn k sm tok grda, ne vem kaj naj. Dokler se ne gledam v ogledalo je v redu sam pol k se pa pogledam. Na tiktoku sm vidla ful enih punc k so se spremenile v fanta, mogoce bi tut jst bols zgledala ce bi bla tip...
Prosim za kksn nasvet.
• sp
spet_ta_Insta
primerjaš se s puncami na netu, tam je vse super-duper. Socialna omrežja daj na stran, pa ti bo takoj lažje...
• Zm
Zmedena sova
Nihče ni grd. Tudi ti nisi. Berem feminism in mislim, da je to da misliš da si grda samo zato, ker te hoče moška družba to prepričat. Mija prijateljica je malo grša , a tega ne misli. Tudi ti ne bi smela ????
• Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Iz tvojega zapisa sem razbrala, da se ob pogledu nase v ogledalo ne počutiš dobro v svojem telesu. Sicer ti je všeč tvoje telo, vendar svoj obraz zaznavaš kot nekaj, kar ti povzroča nelagodje in boleče občutke. Predstavljam si, da je to zelo težko zate.
Vsak posameznik, vsako telo, vsak obraz je edinstven, enkraten in neponovljiv. Vsi smo si med seboj različni in zagotovo imamo prav vsi na sebi nekaj, kar nam ni všeč. Obenem si tudi ti v obdobju mladostništva, kjer je povsem normalno, da pri sebi začnemo opažati določene značilnosti, ki nam niso všeč ter se primerjamo z drugimi, Če so te primerjave nerealne – npr. z osebami na socialnih omrežjih, kjer se oblikujejo predstave o idealnem videzu telesa in obraza, ki so po navadi zelo različne od realnega videza nas za zaslonom.
Dobila sem občutek, da ti je ob pogledu v ogledalo zares težko in pri tebi sproži stisko. Če si pripravljena, bi te spodbudila k razmisleku o tem, kaj na tvojem obrazu te najbolj zmoti? Je to kaj konkretnega, ali ti ni všeč tvoj obraz kot celota? Kakšne misli se pojavijo, ko opazuješ svoj obraz? Iz tvojega zapisa je mogoče razbrati, da so te misli najverjetneje zelo stroge in kritične. Spodbujam te, da poskušaš poiskati kakšno bolj nevtralno ali prijaznejšo misel o sebi in svojem obrazu. Lahko razmisliš, kaj ti je všeč na tvojem obrazu (npr. všeč mi je barva mojih oči) in kaj vse ti tvoj obraz omogoča (npr. da se smejiš, da govoriš). Obenem si zapisala, da ti je všeč tvoje telo, zato te spodbujam tudi, da razmisliš, katere tvoje lastnosti so ti še posebej všeč. Lahko so vezane na značilnosti telesa, tvoje osebnostne lastnosti, tvoje navade, sposobnosti, odnose z bližnjimi, itd.. Spodbujam te, da jih poiščeš vsaj 10 in jih zapišeš na list. List lahko dopolnjuješ več časa. Če se ti mogoče zatakne pri iskanju pozitivnih lastnosti, prosi za pomoč svojo družino ali prijatelje. Pogosto razmišljanje o svojih negativnih lastnostih lahko namreč zakrije vse druge pozitivne lastnosti.
Omenila si tudi, da si na Tik Toku zasledila zgodbe o preobrazbah deklet v fante, kar je pri tebi spodbudilo razmišljanje o tem, ali bi tudi ti izgledala bolje kot fant. To so zelo resne misli. Včasih takšne misli pomenijo, da si posameznik res želi biti fant in se kot fant tudi prepoznava. V takem primeru so misli in želja po spremembi spola prisotni dlje časa in niso povezani samo z videzom, ampak z občutkom, kako se identificiraš, kdo si in kako si želiš živeti. Če pa so misli bolj povezane z lepoto in idealnimi podobami, je verjetno, da gre bolj za to, kako naj bi izgledala in na kakšen način bi izgledala najbolje. V takem primeru je želja biti fant bolj povezana s tem, da bi se izognila lepotnim idealom,, ki veljajo za dekleta in s tem ocenjevanju in primerjanju z drugimi. Spodbujam te, da o tem premisliš in se tudi z nekom v živo pogovoriš, lahko je to tvoja družina, psiholog, svetovalna delavka ali druga odrasla oseba, ki ji zaupaš. Obenem te spodbujam, da če opaziš, da te takšne vsebine spravljajo v še večjo stisko, da si za nekaj časa vzameš odmor od njih ali poiščeš druge vsebine, ki so ti zanimive. Na tak način boš lahko bolje razumela, kako se počutiš po tem, ko spremljaš vsebin o preobrazbah.
Upam, da ti je moj odgovor vsaj malo pomagal in ti odprl nov pogled na to, kar trenutno doživljaš. Vesela bom, če boš z mano delila svoje razmišljanje o vprašanjih, ki sem ti jih zastavila. Če imaš še kakršnokoli vprašanje, sem tukaj zate.
Srečno!
Lepo bodi
Lara Tušek, mag. psihologinja