Živjo
Mene zanima ali fuga povzroča halucinacije? Ali povzroča samo zasvojenost, bruhanje in slabost kot sem brala na NIJZ spletni strani.
Probala sem fugo, malo mi je bilo slabo. Čez en teden pa sem imela halucinacije, starši so me dali v bolnico in so rekli, da je shizofrenija.
Jaz pa se sprašujem, če mi niso dali napačne diagnoze in je to posledica fuge?
Ima kdo kakšne izkušnje?
Uredništvo
Zala Jeras

Odgovor svetovalke:
Živjo,
žal mi je, da si se znašla v taki situaciji. Verjamem, da halucinacije, hospitalizacija in negotovost okoli vsega, kar doživljaš, prinaša strah in stisko. Trenutno obstaja premalo dokazov, da bi lahko govorili o povezavi med uporabo fug in pojavom shizofrenije. Potrebno pa je poudariti, da fuge niso preverjeni izdelki – ne vemo, katere snovi vsebujejo in kakšni so učinki teh snovi na zdravje uporabnika. Vsekakor ti svetujem, da se izogibaš vseh tobačnih in nikotinskih izdelkov pa tudi ostalih snovi s psihoaktivnimi učinki, še posebej, če imaš genske predispozicije za pojav shizofrenije. Nisi sicer navedla svoje starosti, vendar te želim vseeno opozoriti, da mlajša kot si, ko začneš z uporabo izdelkov, ki vsebujejo nikotin, hitreje in močneje se zasvojiš. Ko se enkrat razvije zasvojenost pa ni več svobodne volje pri odločanju ali boš z uporabo tovrstnih izdelkov prenehala. Karkoli je že k pojavu halucinacij prispevalo, ti želim, da se stvari čim prej umirijo in da lahko normalno zaživiš. Še enkrat pa poudarjam, da uporabo kakršnih koli psihoaktivnih substanc resnično odsvetujem.
Vse dobro ti želim,
Dr. Zala Jeras, mag. san. inž.