Koliko je težka frizerska šola? Zdaj bo kao 4 letna namesto 3 letne? Drugi so rekli da splošni predmeti so lahki da težki so strokovni predmeti? Mami je rekla da na frizersko gredo tisti, ki jim v šoli praviloma ne gre najbolje? Da tisti z lepšimi ocenami pravilkma gredo na kakšno drugo šolo, vedno pa seveda obdtajajo izjeme. Da tudi učitrlji govorijo da tiste z boljšimi ocenami je škoda za frizersko?
Ne
Neli
Hej jaz sem prvi letnik frizerske in zaenkrat mi je zelo všeč sploh ni težavna šola in sem zelo zadovoljna da sem jo izbrala sem pa na 3 letnem programu. V osnovni šoli sem bila odličnjakinja vendar sem se vseeno odločila za to šolo ,ker me to veseli. Tako da ne glede na to oakšne ocene imaš ti priporočam da se osredotočiš na tisto kar te veseli
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a,
pogledi na srednješolsko izobraževanje so zelo različni. Pomembno je, da sama dobro premisliš in ugotoviš, kaj si pravzaprav želiš.
Kar zadeva težavnost šole – ta je odvisna od več dejavnikov. Triletni poklicni program vključuje tako splošne kot strokovne vsebine. Splošni predmeti (slovenščina, matematika, angleščina) zajemajo osnovna znanja, za katera se predvideva, da jih potrebuje vsak posameznik z izbranim poklicem. Nekateri učenci ta znanja lažje usvajajo, saj so jim vsebine že poznane iz osnovne šole, drugim pa bolj ustrezajo strokovni predmeti, ki temeljijo na pridobivanju praktičnih veščin.
Kolikor mi je znano, srednješolski program za frizerja traja tri leta. Po uspešno zaključenem programu obstaja možnost nadaljevanja šolanja v programu poklicno-tehniškega izobraževanja (PTI), ki traja dodatni dve leti in ti omogoči pridobitev novega naziva.
Razlogi za izbiro šole so zelo različni – od zanimanja in hobijev do trajanja šolanja in vsebin, ki jih program ponuja. Osebno menim, da ocene niso edini kriterij pri izbiri. V zadnjih dveh letih je bilo zanimanje za frizerski program zelo veliko, zato je vpis postal bolj konkurenčen.
Najpomembneje pa je, da izbereš smer, ki te veseli, zanima, in kjer si pripravljena vložiti trud za uspeh. Če te frizerstvo resnično zanima, ti svetujem, da raziščeš še dodatne vire – lahko obiščeš spletne strani šol, se pogovoriš s kakšnim frizerjem oz. frizerko in iz prve roke izveš več o tem poklicu.
Spodaj ti prilagam nekaj povezav, ki ti lahko pomagajo pri raziskovanju:
https://sdl.sc-celje.si/izobrazevalni-programi/frizer/ https://www.kaminkako.si/kudos#/ https://www.mojaizbira.si/Srečno!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike