Nevem kaj naj, nevem ali je moja krivda. Torej včeraj smo s prijatelji malo spili in potem smo bili pri fontani. Jaz sem prvi za hec špricnil malo vode v prijatelja, res ni bilo veliko in potem sta dva prijatelja začela s kozarci zajemati vodo in nama na nek način začela groziti meni in moji prijatelijici. Pač res brez razloga. Prišlo je do te mera da sva šla so dva neznanca, saj sva vedela da naju tam ne bosta polila. Potem sva se odločila da bova zbežala pred prijateljema, ker naju je bilo precej strah. Eden izmed njiju me je enkrat prej potinil in vem da ne bi imel možnosti proti njemu. No in potem, sva jima napisala da ni smešno in naj odnehata. Spali smo v istem stanovanju in sva vedela da bomo bili skupaj tisti večer. No in še naprej sta pisala, da naj kar prideva če si upava, ampak sva mislila da je šala. Res nisem hotel biti še bolj moker, ker sem imel naslednji dan opravke in samo ta oblačila. Ko sva prišla v sobo je takoj prijatelj polil mojo prijateljico in meni je prekipelo in avtomatska reakcija samoobrambe je bila, da sem ga prijel za vrat. Nisem ga dušil ali karkoli podobnega, in sem mu rekel da ni smešno in naj neha. Potem smo vsi nehali in je bilo awkward. Čez pol ure sem se prijatelju opravičil in je rekel, da je ok, ampak vem da ni... nevem od koga napaka je to, nevem ali sem jaz tisti ki je šel čez mejo, nevem kaj naj...
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Oprosti za pozen odgovor. Precej sem razmišljala o tem, kar si opisal, in skušala zbrati lastne misli, ki so se mi ob tem porodile ;).
Opisuješ situacijo, ko se je vrstniško druženje, za katerega si si obetal, da bo prijetno, izjalovilo in spremenilo v neprijetno izkušnjo zate in za vse vpletene.
Predstavljam si, da si doživljal celo paleto čustev, tudi, če se jih morda nisi zavedal. Od veselja na začetku, do razočaranja, ko se je nekdo pokazal v luči, v kateri ga nisi poznal, do strahu, kaj se bo še zgodilo, morda tesnobe, jeze, ... Zdi se mi zelo zrelo od tebe, da si na koncu videl tudi svojo vlogo v, kot praviš, 'akward' situaciji. To, da si se opravičil, je odraz zrelosti in zavedanja lastne odgovornosti, tega ne zmore vsak. Zavedaš se, da tvoj odziv ni bil primeren in verjetno ti je do neke mere žal, da si odreagiral s fizičnim napadom na prijatelja. Razumljivo je tudi, da skušaš (tudi) pred sabo dejanje opravičiti, saj sta vaju fanta provocirala in si nista dala dopovedati, da to, kar počneta, vama ni zabavno. Njima se je vse skupaj zdel hec in nista niti videla, kaj šele razumela, da vama to ni zabavno.
Gledano od zunaj bi dejala, da se vam je zgodil neposrečen dogodek, ki je bil za vse vas grenka izkušnja, se pa takšne situacije mladim pogosto pripetijo. Nimate še tolik socialnih izkušenj, da bi zmogli vnaprej vedno dobro predvideti posledice nekih vedenj (svojih in tujih), tudi sebe šele dobro spoznavate in sami sebe večkrat presenetite s tem, kako razmišljate in reagirate. Vse to je del obdobja mladostništva, tudi zato je tako naporno in intenzivno.
Mislim si, da ste si z družbo, ki je bila del opisanega dogodka, verjetno vzeli malce odmora en od drugega, da vsak v miru stuhta, kaj se je zgodilo? Morda ste se celo že pogovorili. Ali pa se en drugega izogibate. Kar koli se že dogaja sedaj med vami in se bo še dogajalo, se mi zdi najpomembneje, da se vsi iz tega nekaj naučite. Fanta, ki sta vaju polivala, da obstajajo neke meje pri drugem človeku, ki jih je, za dobro razpoloženje vseh, smiselno (in nujno!) upoštevati. Ti pa, da boš bolj pozoren na svoje reakcije in se poskusil odzvati drugače, nenasilno, tudi ko ti bo zmanjkalo besed za prepričevanje drugega. Drugače povedano, vsi ste prestopili neko mejo, a ni se zgodilo nič hudega, je pa to dobra priložnost za učenje za življenje. :)
Dejstvo, da o tem razmišljaš, da nisi dogodka kar vrgel čez ramo, češ, drugi so bedaki, jaz nisem nič kriv, je pa prav tako zgovoren dokaz, da boš uspel iz tega potegniti nekaj dobrega.
Želim ti prijetne predpočitniške dni in lepo, dolgo poletje. Za kakšen dodaten razmislek pa sem ti na voljo :)
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja