Hej!
zanima me ce mogoce kej vete o tem.
Js grem zej v gimnazijo in zdej mi je ful vsec fotografska sola. Zanima me ali lahko grem iz gimnazije na fotografsko solo? A ce se v 2 letniku prepisem tja a sem zabila znanje za 1. Letnik? -
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
prepis na srednjo šolo, kjer se je mogoče izobraževati v programu fotografski tehnik, je seveda mogoč ob izpolnjevanju pogojev za prepis v ta program, ob tem, da je tudi prosto mesto glede na število že vpisanih dijakov. Med pogoji za vpis (glej Razpis za vpis v srednjo šolo) je namreč zapisano, da je potrebno za vpis na ta izobraževalni program uspešno opraviti preizkus likovne nadarjenosti, ki obsega likovni, barvni in risarski preizkus. Preizkus opraviš na šoli, kamor se želiš vpisati, in velja za šolsko leto vpisa.
Predlagala bi ti, da stopiš v stik s srednjo šolo, kjer je to izobraževanje mogoče, npr. v Ljubljani in Celju in tam ti bo svetovalna delavka povedala kakšni so pogoji in kaj te čaka tudi ob prepisu - diferencialni izpiti, ki so vezani na strokovne predmete, splošne predmete pa boš imela pokrite iz gimnazije. Tako znanje in ocene, ki jih boš pridobila, nikakor ne bodo šli v nič.
Mogoče je smiselen razmislek, kako čim bolj izkoristiti leto, ko se boš izobraževala na gimnaziji. Morda si že vključena v kakšen fotografski tečaj, v kolikor ne, ga poišči oz. stopi v stik s kakšnim profesionalnim fotografom, da boš dobila čim več koristnih informacij. V kolikor boš ob tem ostala na gimnaziji, pa je po maturi mogoče študij nadaljevati na višjih šolah, ki vključujejo želeno področje. Priložnosti in možnosti je kar nekaj.
Ne pozabi na marec 2026, ko bodo potekali preizkusi - spremljaj razpis, ki bo za novo šolsko leto na voljo do 31.1.2026.
Želim ti dobre odločitve in prijetno poletje, polno tudi priložnosti za fotografiranje in raziskovanje tega zanimivega področja umetniškega ustvarjanja.
Lepo te pozdravljam.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
Fo
Foto
Okej! Zanima me sam ce ostanem na gimanziji a lahko grem na foto faks ker ne bom imela nobene izobrazbe
Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Ob zakjučku gimnazijskega programa res ne boš pridobila strokovne izobrazbe oz. poklica, kot rečemo, ampak z opravljeno maturo teoretično vstopnico na vse fakultete (ob zadostnem številu točk pri maturi glede na količino in kakovost kandidatov po točkah). Torej tudi na Fakulteti za fotografijo. Morda pa se tekom gimnazije tvoje interesno področje spremeni, razširi, mogoče bi želela študirat v tujini in tako si že zagotoviš pogoje oz. si širiš možnosti.
Fakulteta na kateri lahko študiraš fotografijo je npr. https://vist.si/. Med pogoji za vpis je npr. zapisano, da potrebuješ opravljeno maturo ali poklicno maturo itd. Povezava do informacij: https://vist.si/fotografija/dodiplomski-studij.
Na voljo pa imaš vrsto tečaj fotografije, od začetnih do bolj zahtevnih in dlje trajajočih.
Želim ti dobre odločitve. Uživaj v fotografiji. Poletje, tako zelo laično presojam, ponuja ogromno motivov.
Lepo te pozdravljam,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja