Zdravo. stara sem 15 in hodim v 1. letnik srednje sole. Mislim da imam foMo (fear of missing out)
Cele dneve samo poležavam v postelji, mogoce grem na kak sprehod, redko se dobim z prijatelji...imam le 3 prijateljice. Po mojem mnenju zapravljam najstniska leta saj se mi nic zanimivega ne dogaja. Vecina mojih sovrstnikov, ali pa 1,2,3 leta starejsih, hodi po zabavah, spoznava nove ljudi, se ima lepo... Jaz pa nic. Dejansko nic se mi ne dogaja. In niti nemorem narediti nic da bi bilo bolje. Itak nimam prijateljev. Hocem na kaksno zabavo, ampak nobena od teh prijateljic nebi zelela it zmano, sama pa nebom sla. Zakaj more bit moje zivljenje tako dolgocajtno...Vedno sm tudi na telefonu ker nimam kaj bolsega za delat.
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si nam zaupala s svojo stisko in se obrnila na našo svetovalnico. Če prav razumem, imaš trenutno občutek, da je tvoje življenje dolgočasno, ker nikamor ne greš, večinoma časa preživiš na telefonu, imaš občutek, da zapravljaš svoja najstniška leta in ti to predstavlja stisko.
Verjamem, da ti opisana situacija predstavlja stisko. V sporočilu si tudi napisala, da ne moreš nič narediti, da bi bilo bolje? Zakaj tako misliš? Svoje življenje imaš ti v svojih rokah in ti odločaš, za katero aktivnost boš namenila svoj čas in pozornost. Povedala si, da veliko časa preživljaš na telefonu. Ti je okej, da bi nam zaupala koliko ur konkretno to pomeni na dan? Pri težavah s prekomerno uporabo telefona in s stiskami, ki so s tem povezani (tudi FoMo), ti lahko zelo dobro pomagajo na Centru Logout (https://www.logout.org/sl/svetovanja/). Ti toplo priporočam, da obiščeš njihovo spletno stran, pregledaš programe, ki jih nudijo in jih kontaktiraš.
Kaj pa bi si drugače želela početi? Omenila si, da bi recimo želela na kakšno zabavo, vendar nobena od tvojih prijateljic ne bi želela iti, sama pa nočeš. A si povprašala svoje prijateljice, če bi katera šla? Kaj pa je razlog, da ne želijo iti? Greš lahko mogoče s kakšno drugo sošolko na zabavo? Ali pa če imaš npr. podobno staro, kot si ti, kakšno sestrično ali drugo sorodnico/sorodnika?
Imaš drugače kakšen hobi, se ukvarjaš s kakšnim športom? Če ne, se lahko vpišeš v kakšno društvo ali klub. To je tudi odličen način, da spoznaš nove ljudi. Veliko informacij je dandanes na spletu, če te npr. zanima risanje, lahko tudi ogromno nasvetov najdeš na spletu. Odlična dejavnost tako za biti aktiven kot spoznavati nove ljudje je tudi prostovoljstvo. Če nimaš trenutno nobenega hobija ali športa, s katerim se ukvarjaš oz. ki te zanima, pa si dovoli preizkušati nove stvari – pojdi npr. na tečaj risanja ali fotografije, na kakšen trening plesa ali trening karateja, karkoli, kar bi v tebi vzbudilo vsaj malo interesa. Ni nič narobe, če trenutno še nimaš oblikovanih interesov in ne veš točno, kaj te zanima. Pomembno je, da sebi dovoliš, da raziščeš čim več stvari in tako ugotoviš, kaj je tisto, kar te res zanima.
Kako bi si ti želela, da bi izgledal tvoj dan? Mogoče lahko najprej razmisliš o tem ter si narediš seznam aktivnosti, ki si jih želiš početi. Potem pa si lahko poskusiš narediti tedenski urnik, kaj boš kateri dan počela. Začneš lahko z majhnimi koraki – npr. da greš vsak dan na 30 minutni sprehod.
Vem, da sem ti v sporočilu postavila kar nekaj vprašanj. Hvaležna bom, če se ponovno oglasiš in odgovoriš na kakšno izmed vprašanj. Verjamem, da ti opisana situacija predstavlja stisko, ampak vedi, da imaš to moč, da lahko obrneš svoje življenje v bolj aktivno in razgibano. Je pa povsem okej, če boš ob tem potrebovala pomoč in za njo zaprosiš. Smo tu za tebe, da ti pomagamo.
Lepe praznike,
Sara Seršen, mag. psihologije
ma
malinca
Zdravo. Ja, ponavadi moj dan zgleda, da ko pridem iz sole itak nimam nic za pocet. Najprej naredim nalogo, pa se to se mi ponavadi ne da. Potem grem na sprehod, in se kr veliko sprehajam in ob tem poslusam glasbo. Pridem nazaj, ura je priblizno 16.00 in potem nimam vec kaj za delat. Dobro, ce je sola potem se itak ucim in delam nalogo pa se nekako zamotim. Pomagam veckrat tudi doma. Samo nekako se mi vseeno zdi vse skupaj dolgočasno.
Na zabave ponavadi ne grem ker itak imam samo 3 prijateljice, nobene nisem vprašala samo vseeno se mi nekako ne zdijo tip za zabave, ker nikoli niso bile na nobeni in nikoli ne govorijo o njih.
Lahko bi se kam prikljucila, imam tudi zeljo je pa problem da nevem kam. Zdaj pa so se pocitnice, jaz bom pomojem sla ven z prijateljico tocno 2x in to je to. Ostalo bom pa doma na telefonu.
Uredništvo
Sara Seršen
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se ponovno oglasila.Kako pa bi zate izgledal dan, ki ni dolgočasen? Kaj bi počela? Ali kaj si želiš početi? Če malo pogooglaš, lahko zelo hitro dobiš ogromno idej, kaj vse lahko počneš. Mogoče lahko začneš s kakšnim hobijem – npr. fotografija, kakšne ročne spretnost – vezenje, kvačkanje, šivanje oblek...
Moj nasvet bi bil, da svoje prijateljice najprej vprašaš, če si želijo na zabave. Mogoče pa tudi one ne hodijo, ker so mnenja, da ne bi imele družbe za iti na zabavo. Pogosto se dogaja, da sami pri sebi kar predvidevamo, kako se na primer nekdo drug počuti ali kaj dela ali kakšni so njegovi razlogi za določeno odločitev, ampak mi ne moremo vedeti za drugega. Zelo pomembno je, da znamo na spoštljiv način vprašati in se o stvareh pogovarjati.
Na koncu si omenila, da se želiš vključiti v kakšno društvo/klub, ampak ne veš, kam točno. V tem primeru bi ti svetovala, da na spletu pobrskaš za vse društva/klube, ki so v tvoji okolici in si narediš seznam. Potem si o vsakem klubu malo preberi, pobrskaj po spletu za aktivnostjo, ki jo izvajajo (poglej npr. video na YouTube). Potem si lahko izbereš npr. top 3 klube, kamor bi se želela vključiti in jih po počitnicah kontaktiraj – če se lahko vključiš sedaj med letom. Vprašaš lahko tudi, ali imajo možnost, da prideš recimo en trening ali eno srečanje najprej pogledat, da vidiš, če ti je všeč (veliko klubov in društev to omogoča). Nato pa se na koncu odloči in se vključi v klub, kjer ti bo najbolj všeč. Pomembno je, da si proaktivna, torej da iščeš informacije, da preizkušaš stvari.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije