Dober dan. Imam težavo in res bi rada dala to breme iz sebe vem, da se mogoče fobije ne bom morala znebiti popolnoma ampak rada bi vsaj par napotkov kako naj ravnam, ko me zgrabi ta pretiran strah, ko se srečam z fobijo. Imam fobijo pred kačami, ki je res neprijetna in mislim, da postajajo ti "panični napadi" ob srečanju z fobijo vedno hujši. Strah imam že od nekdaj ne vem kdaj se je strah sploh razvil. Bom začela pri problemu. Ko vidim kačo pa naj bo to mrtva, povožena mi postane zelo slabo, začne se mi vrteti, ne morem se obvladovati v tistem trenutku bi skočila v vodo pa sploh ne bi razmišljala res se čisto "odtujim" potem začnem se tresti, začnem težko dihati in postanem vsa mokra, začnem se jokati in sploh ne vem kako se lahko v parih sekundah tak skupek teh simtpomov pojavi. Poleti, ko so kače zunaj si ne upam sama ven, nehče mora z mano ker v primeru če vidim kačo, potrebujem nekoga zraven. Velikokrat se mi je zgodilo, da če sem videla kačo, so šli ljudje mimo mene in sem samo gledala levo in desno in se tresla, ker me je to tako iztirilo, da nisem mogla niti govoriti. Včeraj sem šla na sprehod in sem videla na tleh čisto majhno mrtvo kačo in sem dvakrat skoraj bruhala čisto malo je manjkalo, že sem imela želodčno vsebino v grlu, tresla sem se tako močno, da me nihče ni mogel pomiriti z mano sta šle 2 osebi in me nobena ni mogla pomiriti skoraj sta že klicali reševalce, srce me je začelo zelo boleti nisem mogla dihati jokati sem se začela skoraj sem padla po tleh, mravljinčilo me je v glavnem grozni občutki. To me je tako iztirilo, da sem ponoči imela nočne more od kač in nisem mogla niti zatisniti očesa. Kot prvo me malo skrbi, da bi se znašla v situaciji kjer bi bilo veliko ljudi in bi videla kačo in bi dobila tak napad ne vem kako naj ukrepam... tudi ko vidim kačo na televiziji mi postane slabo, tudi, če je narisana mi ni prijetno. Kako naj ravnam, ko vidim kačo?
Hvala že v naprej!
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Razumem, da se soočaš z zelo intenzivnim strahom pred kačami, ki posega v tvoje vsakdanje življenje. Tvoja reakcija je človeška in popolnoma razumljiva, vendar je pomembno, da poiščeš načine, kako se s tem strahom soočiti in ga omiliti.
Eden od nasvetov, ki bi ti ga dala, je, da se pogovoriš s svojimi starši ali svetovalno službo na šoli o možnostih iskanja pomoči. Glede na tvojo starost in intenzivnost strahu je koristno, da te usmerijo k primernim virom pomoči. Lahko ti pomagajo pri iskanju terapevta ali svetovalca, ki je specializiran za obravnavo fobij pri mladih.
Ko si neposredno v situaciji, kjer vidiš kačo, ti lahko pri omilitvi fizičnih reakcij pomaga nekaj tehnik obvladovanja stresa. Ena od njih je na primer globoko dihanje; ko začutiš, da te strah preplavlja, se osredotoči na globoko in počasno dihanje. Še ena tehnika je postopna mišična relaksacija, kjer poskusiš počasi sprostiti mišice eno za drugo, kar lahko pomaga zmanjšati fizično napetost.
Pomembno je tudi, da pripraviš načrt za soočanje s strahom. Ko veš, da boš v situaciji, kjer bi lahko srečala kačo, lahko poskusiš uporabiti naslednje metode:
Vizualizacija varnega kraja: Predstavljaj si kraj, kjer se počutiš varno in mirno. Ta misel ti lahko pomaga, da se umiriš, ko vidiš kačo. Morda je to tvoj dom, soba, priljubljeno mesto, kjer se družiš s prijatelji…
Zaupanje v bližnje: Ko greš ven, obvesti svoje prijatelje ali družino o svoji fobiji, da bodo pripravljeni pomagati, če bo to potrebno.
Pomagajo ti lahko tudi tehnike čustvenega soočanja:
Dnevnik: Piši dnevnik svojih občutkov in reakcij. To ti lahko pomaga prepoznati sprožilce in vzorce v tvojem vedenju.
Pozitivne afirmacije: Uporabljaj pozitivne misli in afirmacije, ki ti bodo pomagale graditi samozavest in občutek varnosti. Primer bi lahko bil: »Kače so bolj prestrašene kot jaz, in imam moč, da ohranim mir.« ali pa: »Kače so del narave in večinoma niso nevarne, če jih pustim pri miru.«
Praktični nasveti za vsakdan lahko vključujejo izogibanje sprožilcem, dokler ne izboljšaš svoje tolerance, ter podporo prijateljev in družine, ki ti lahko nudijo pomoč, ko jo potrebuješ.
Najpomembneje je, da veš, da nisi sama in da je pomoč na voljo. S primerno podporo in usmeritvami boš lahko premagala svoj strah. Sčasoma in z ustrezno podporo lahko najdeš načine, kako se soočiti s svojim strahom in ga zmanjšati.
Vse dobro ti želim,
Lara Pustatičnik, študentka psihologije