Pozdravljeni,
Sem dijak 3. Letnika gimnazije in počasi se bom moral odločiti za študij. Vpisati se hočem na fizioterapijo, najverjetneje izredno. Zanima me, če ima morda kdo izkušnje kako zahteven je ta študij,koliko se je potrebno učiti, primerjave težavnosti z gimnazijo...
Hvala in lp
• Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
menim, da je na tvoje vprašanje zelo težko odgovoriti pravilno. Verjamem tudi, da boš na to vprašanje dobil več možnih odgovorov. Namreč vsakemu od nas je zahtevno nekaj drugega. Nekomu fizika, nekomu slovenščina, nekomu športna vzgoja … Zagotovo pa lahko rečem, da četudi bi bil študij fizioterapije zate morebiti zahteven, ga boš, najverjetneje, če te seveda zanima, lahko opravil. Pri izbiri študija je pomembno, da gremo študirati tisto, kar nas zanima. Saj veš kako je – stvari, ki nas zanimajo opravimo z veseljem, ne glede na to, kako težke so. Približno enak odgovor ti lahko dam tudi glede učenja – verjetno se boš moral kakšne predmete učiti kar precej časa, spet druge boš morda opravil z levo roko.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. ang. in mag. prof. ped.
• zi
zint
kaj je razlika v programu med fizioterapijo v Lj in tisto v Izoli?
• Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
med programoma ni bistvene razlike. Na obeh fakultetah nudijo dve stopnji. Prva stopnja traja 3 leta, druga stopnja pa 2 leti. Tudi število kreditnih točk je enako. Znanja, ki jih pridobiš na obeh fakultetah so zelo primerljiva.
Razlika je v končnem nazivu - po končani 1. stopnji v Ljubljani bi bil tvoj naziv dipl. fiz. (VS), v Izoli pa dipl. fiz. (UN). V kolikor pa se odločiš za nadaljevanje študija na 2. stopnji, pa je končni naziv enak. Razlika je tudi pri vpisnih pogojih. V Ljubljano se lahko vpišejo kandidati, ki so opravili splošno ali poklicno maturo v srednješolskem programu tehnik zdravstvene nege, farmacevtski tehnik, tehnik laboratorijske biomedicine. V Izolo pa kandidati z opravljeno splošno maturo ali poklicno maturo v srednješolskem programu Zdravstvena nega in izpit iz enega od maturitetnih predmetov: biologija ali fizika. V kolikor je kandidat omenjeni predmet že opravil v okviru poklicne mature, pa izpit iz kateregakoli maturitetnega predmeta.
Lep pozdrav.
Eva Hršak, mag. prof. ang. in mag. prof. ped.
• zi
zint
zakaj so razpisali v Izoli? ker je premalo fizioterapevtov? zakaj je omejitev v Izoli malo nižja? ker je uni program ali ker manj znana kot v Lj? v Lj je zelo zelo težko priti. javno je edino v Lj in Izoli, ostalo so zasebne fakultete?
• Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalke:
Zdravo,
fakultete lahko razpisujejo nove študijske programe, če imajo za njih ustrezne pogoje in dovolj povpraševanja. Omejitev vpisa pomeni, da je za posamezni študijski program več kandidatov, kot je predvidenih mest – vpisna mesta so omejena. Torej, ker se v Ljubljano navadno vpiše več kandidatov, imajo zato tam višje omejitve.
Vsi kandidati so v enakem položaju in kandidirajo s svojim dosedanjim srednješolskim uspehom. Potrebno število točk se določi za sprejem glede na uspeh kandidatov, ki se potegujejo za vpisno mesto. Zakaj se posamezniki odločajo bolj za Ljubljano kot na primer za Izolo, pa ti ne znam konkretno odgovoriti. Morda zato, ker je Ljubljana večja in ima že sama po sebi več prebivalcev, prav tako pa je za nekatere bližje in lažje dostopna (na primer za tiste, ki prihajajo iz Maribora, Celja ipd.). Morda tudi zato, ker je to glavno mesto in je bolj zaželeno, prav tako pa ponuja tudi več možnosti in priložnosti za naprej, kot na primer Izola.
Izola in Ljubljana ponujata redne programe fizioterapije, imaš pa tudi nekaj šol, ki ponujajo ta program izredno (plačljivo). Tak primer je recimo zasebna šola Alma Mater Europaea v Mariboru.
Lep pozdrav.
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike