Hej!
Sem 9. razred in danes smo pisali fiziko. Preverjanje prejšnji teden sem pisala kar vredu. Učila sem se prejšnji teden, ta teden in cel vikend. Včeraj mi je mami rekla naj pomijem posodo, ampak je nisem, ker sem se cel dan učila. In zaradi te posode se je mami včeraj zdrla name.
Danes smo pisali in sedela sem zraven moje prijateljice. Cel test sva praktično rešile skupaj, ker smo se ves čas pogovarjale, ker učiteljica ni bila pozorna. Že na začetku mi je prijateljica rekla, da je čisto zmedena in ja tudi jaz sem bila. Res sem se čisto zmedla in nisem vedela nič. Zraven smo imeli lahko formule, ampak jih je bilo toliko, da sem vse pomešala. Imela sem tudi plonkce cele snovi, ampak res res cele snovi, vendar mi niso pomagali. Zadnja naloga je bila iz tekmovanja in če je nisi rešil nisi mogel dobiti 5. Rešila sem jo napol.
Po koncu sem se pogovarjala z razredom in vsi so rekli, da jim plonkci sploh niso pomagali. Res prisežem, da tudi če bi imela zvezek zraven, ne bi znala rešiti vsega.Klicala sem mamico in začela me je zasliševati. Če slučajno dobim 2 ali 3, se bo zagotovo drla name. Res sem se dovolj učila, ampak ona tega zagotovo ne bo razumela. Povedala sem ji vse, tako kot vam. Aja pa še to: ko sem doma delala vaje (rešila sem cel dz) sem imela 91% pravilnih nalog.
Strah me je, da se bo drla name ko dobim nazaj. Priznam, da do sedaj, če se je drla name, se je upravičeno. Ampak to pa res ne vem kaj se je zgodilo. -
Ar
Arči
Nobeno dretje ni upravičeno. Saj veš, v pregovorih je veliko resnice. N. pr. "Lepa beseda lepo mesto najde".
Mami pa pokaži naloge, ki ste jih pisali. Če bo mami rešila vse naloge, dobro OK, če pa bo naloge rešila za 2 ali tri, ali pa še manj ji reči, da ti lahko pamet soli samo, če bo boljša od tebe. V nasprotnem pa naj se več ne dere na tebe.
Pravzaprav, naj se nikoli ne dere, ne samo na tebe, na nikogar. Če pa je je toliko v hlačah, naj gre do svojega šefa in ga nadere, če si upa.
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vesela sem, da si mi pisala, vidim, da te negativen odziv mame resnično skrbi. Predlagam, da ji še enkrat poveš, če je le možno, še preden dobiš test nazaj, da te zelo skrbi, da boš dobila slabo oceno. Poskusi ji še enkrat povedati vse, kar si povedala meni. Povej ji, da te skrbi slaba ocena, ker si se veliko učila, pa tudi zato, ker te skrbi, da se bo negativno odzvala.
V najslabšem primeru ne boš nič dosegla, mama te ne bo slišala in se bo ponovno drla nate. Če se to zgodi, vedi, da je to mamin vzorec vedenja, najbrž nekaj, kar s sabo nosi že iz otroštva in težko spremeni. Morda lahko poskusiš preslišati njene besede, ali se ponovno z njo pogovoriti, ko se pomiri. Lahko ji poveš, da te njen odziv prestraši in žalosti. Mogoče bo to lažje razumela.
Se lahko o maminih odzivih pogovoriš z očetom, bratom ali sestro? Tako bi lahko kdo stopil na tvojo stran in se poskusil pogovoriti z mamo. Tudi tebi bi bilo lažje, če bi še od koga slišala, da se počuti podobno, ali pa da mamo vidi v enaki luči. Mogoče bi lahko izkušnja drugega družinskega člana pomagala tudi tebi pri soočanju z maminim odzivom.Upam, da se vse razreši. Vedi, da ne moremo biti vsi najboljši v vsem in je čisto v redu kdaj dobiti tudi slabo oceno. Pomemben je trud ter da razvijamo svoje potenciale.
Lepo te pozdravljem,
Ajda Novak, mag. psihologije