Pozdravljeni!
Najprej se opravičujem za daljše besedilo in slovnične napake.
Pišem zaradi učiteljice fizike oziroma na splošno zaradi predmeta fizika. Torej prvo kot prvo učiteljica bi že morala iti v penzijo ampak se je odločila, da svojo delovno dobo podaljša za eno leto, kar pomeni, da je že malo starejša. V tem ne vidim problema pač okej starejša učiteljica, ki jo moramo vseeno spoštovati. Nato pa njen pouk poteka tako, da dobesedno redko kdaj delamo dejansko snov, ker večinoma razlaga o svojem življenju zraven tega pa med poukom nikoli ni miru, večina sošolcev se dere eden čez drugega tako, da tudi če učiteljica razlaga snov in jo želiš poslušati je to skoraj ne mogoče. Med poukom redko kdaj delamo zapiske in še takrat, ko jih je grozno. Na tablo piše grozno, da sploh noben od nas ne zna prebrat in sploh ne utegnemo prepisati iz table, ker jo v roku 30 sekund zbriše. Zdaj pa del, ki me najbolj razjezi - ocene! Zanima me, če je takšen način ocenjevanja sploh dovoljen? Torej nimamo ustnih ali pisnih ocenjevanj, kot pri ostalih predmetih. Vsako njeno ocenjevanje poteka tako, da najprej moramo rešiti kratek delovni list, ki ima točkovnik le do ocene 3 (dobro) in le če dosežeš vse točke lahko zagovarjaš za višjo oceno. Letos, ko smo imeli prvo ocenjevanje je cel razred (razen 2 učenki, ki sta pisali zadostno 2) 3x pisal nezadnostno 1, zato menim, da problem ni v nas temveč v učiteljici? No v glavnem v četrtem poskusu pisanja sva tudi jaz in sošolec pisala zadostno. Tisti dve učenki, ki sta pisali 2 zadnjič, jima je učiteljica napisala 5 v redovalnico, čeprav nič ne znata (sami sta priznali) ampak, ker sta pač pri vseh predmetih uspešni jima je še pri fiziki morala dati dobre ocene. Torej kasneje je ostalim, ki so pisali 1 dovolila, da višajo ocene in nekateri so dobili tudi 5, meni in sošolcu pa višanja ni dovolila oziroma je vedno rekla “Nimam zaj cajta za vaju”.  Tudi jaz imam pri ostalih predmetih dobre ocene, v večini imam vse 5, razen fiziko, ki jo imam 2. Prav opazno je, da ta učiteljica ocenjuje po tem, kako si ji pri srcu, nekatere iz drugih razredov sploh ne ocenjuje ampak ji pokažejo samo zapiske in jim da 5. Pa večina nas je imela enako zapisane odgovore, nekaterim je štela, kot pravilno, nekaterim pa kot napačno. Zmešalo se mi bo zraven nje. Med poukom uporablja tudi neprimerne tematike in besede, zadnjič je bila jezna na celi svet zaradi tega, ker ji hišnik nekaj ni naredil, kaj ga je prosila in, ker so nekateri klepetali se je potem znesla nad njimi in se je nekaj drla potem pa je rekla “Ja pa še hišnik me j*** ker sem mu že stokrat rekla naj to naredi pa ni” Potem nam še pravi “To kaj si bote posrali v skledo bote tut požrli” in podobne. O tem smo že kot razred govorili z razredničarko, rekla nam je, da ve da nismo vsi krivi za nered med poukom vendar, da dokler se posamezniki ne bodo umirili tudi ona ne bo ukrepala in učiteljici ne bo nič rekla. Naj omenim še to, da imamo za npz fiziko… Prosim za nasvet.
Lep pozdrav
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da imaš težave v odnosu z učiteljico fizike in te težave se prenašajo tudi na tvoje ocene. Rada bi se naučila snov, saj imate na šoli fiziko kot enega izmed predmetov na NPZ-ju, vendar iz učnih ur ne odneseš toliko znanja, kot bi ga želela pridobiti. Predstavljam si, da se v tej situaciji počutiš zelo neprijetno.
Učitelji si lahko načeloma prilagodijo ocenjevanje znanja tako, kot jim ustreza. Kljub temu pa morajo vse učence obravnavati enako, torej glede na iste kriterije in brez neutemeljenih olajšav,kot si omenjala, da to vaša učiteljica počne. Tudi njen odnos do vas je neprimeren - včasih sicer res zapadejo učitelji v kakšno razlago zgodbice iz svojega življenja, vendar pa ne bi smelo to ovirati učne ure in vplivati na kvaliteto vašega znanja.
Glede na to, da si omenjala, da ste se že pogovorili z razredničarko in ni želela ukrepati ali se z učiteljico fizike  vsaj pogovoriti, predlagam, da se kot razred zaupate kakšnemu drugemu učitelju, ki mu tudi zaupate. Lahko ga prosite, da potem on govori z vašo razredničarko in poskušate tako razrešiti problem. Prav tako pa je za ta namen prisotna na šoli tudi svetovalna služba - psiholog in svetovalni ali socialni delavec - s težavo lahko stopite/stopiš tudi do njih, oni pa vam/ti bodo zagotovo pripravljeni pomagati.
Glede tvojih težav pri učni snovi pri fiziki pa predlagam, da se učenja lotiš sama, če pa ti je lažje, pa lahko s sošolci organizirate učno popoldne, ali kakšen drugi čas, ki ga najdete, in snov pregledate skupaj. Morda imate na šoli tudi kak program vrstniškega tutorstva, kamor bi se lahko prikjlučila.
Želim, da se ta neugodna situacija čimprej razreši v tvoj prid. Če imaš zame še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Vse dobro!
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)