Pozdravljeni.
Jaz sem pred 2 tednoma pisala test iz fizike.
Na testu je bilo vprašanje za formulo iz povprečne hitrosti.  Jaz sem jo napisala identično kot je bila v učbeniku, a on je rekel da je napačna in mi odvzel točko. Formula se res razlikuje od tiste, ki mi jo je potem on napisal, ampak jaz sem se učila iz učbenika kjer je bila napisana ta formula.
Mene zanima če bi se mi tukaj potem morala upoštevati točka, glede na to da je formula iz učbenika, ki smo ga dobili pri uri.
Profesor je bil tudi zelo osoren ko sem ga šla po uri to vprašat. Rekel mi je da njega nič ne zanima kaj piše v učbeniku, četudi mi je pri 1. testu tudi odvzel točko ampak takrat zato ker nisem napisala teorije IZ učbenika. In ko sem šla skozi druge teste sem ugotovila da sem tudi tam uporabila (napačno) formulo iz učbenika in da nisem dobila točke.
Zdi se mi zelo nepošteno da se kar tako odloča kdaj je učbenik pravilen in kdaj ne, in počutim se oguljofano.
Torej moji vprašanji sta,
Ali bi tukaj morala dobiti točko?
In,
Če bi jo mogla, se mi še splača pritožiti, glede na to da je ocena že vpisana in konferenca zaključena? Se mi splača še pritožiti za druge teste?
Hodim v gimnazijo.
• vb
vbdkv
No, nisi napisala niti, koliko je ta točka "težka" pri končni oceni. Kot drugo, iz opisa je nemogpče ugotoviti, ali si imela prav ali ne.
Če ni prepovedano, je najbolje, če kar napišeš nalogo sem, konkretnih številk niti ni treba. Zisti, ki smo s fiziko v boljših odnosih, ti bomo že naklepali prave formule in ti vmes še razložili, kaj, kako in zakaj. Potem boš pa že lahko sama pošteno presodila, koliko si imela prav.
Če smo že pri povprečni hitrosti, potem samo prvi hint. Verjetno gre za nalogo tipa "avto je nekaj časa po naselju vozil tistih 50 km/h, po tabli za konec je nekaj časa vozil 90 km/h, potem je šel še na avtocesto in gasa 130 km/h, a ja, pa vmes je še 10 minut tankal na pumpi". Takšnih nalog se lotiš tako, da naračunaš celotno prevoženo pot od začetka do konca. Potem izračunaš čase, da prevoziš posamezne odseke, jih sešteješ, k temu dodaš še odmore, na koncu pa prvo deliš s to vsoto in dobiš povprečo hitrost.
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Delikatna situacija, razumem, da se počutiš ogoljufano. Predvsem se sprašujem, zakaj ti profesor ni razložil, utemeljil razloga za to, da (pravilne) formule ni točkoval. Dijaki običajno sprejmete neke argumentirane pojasnitve, tudi, če niso vam v prid.
Če imate še kakšnega učitelja fizike na šoli, se lahko oglasiš tudi do njega in prosiš, da pove svoje mnenje. Mislim pa, da zaostrovati za nazaj nima smisla.
Če bi se v prihodnje to še dogajalo, je mogoče smiselno, da greš skupaj z enim od staršev na govorilno uro. Ne v napad na profesorja, pač pa po razlago. Sem prepričana, da bi mu dalo misliti. Najprej pa seveda poskusiš sama pri uri fizike, ko dobite teste nazaj.
100% pravičnosti žal ni, prav pa je, da si zanjo prizadevamo, seveda na kulturen način.
Lep konec tedna ti želim,
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja
• on
onasanja
Oj, argument, da je to formula iz učbenika, se mi ne zdi dovolj dober. V učbeniku je dosti formul, ja, ampak pri fiziki (še bolj kot pri matematiki), se formule prilagajajo okoliščinam.
Matematiko, fiziko, kemijo ... take naloge, kjer se ni treba piflati znanja na pamet (kot npr. zgodovina), se rešuje dosti po pameti in ne na pamet:) Ampak ne morem soditi, če mi ne napišeš naloge, svojega odgovora in formule, ki jo je pričakoval učitelj. Potem ti bom z veseljem razložila, če je res problem.
• Je
Jezna
Vsem se zahvaljujem za odgovore, rada bi še samo razjasnila celoten problem.
Pri tej nalogi je bilo vprašanje "Napiši formulo za povprečno hitrost." In je bila ovrednotena z 1 točko.
Jaz sem napisala formulo, ki je bila v učbeniku in je:
a = △s/ △t = (s2-s1) / (t2-t1)
Zdaj jaz nisem neki fizik in res ne vem če je ta formula pravilna ali ne, ampak me moti to, da se profesor odloča kdaj je učbenik pravilen in kdaj ne.
In ta točka mi je bila kar pomembna, ker bi mi dvignila oceno iz 2 na 3.
Vsem se še enkrat zahvaljujem za odgovore.