Pozdravljeni!
Od otroštva sem se spopadala s številnimi izzivi, poskusila sem že vse mogoče terapije, tablete in zdravila(antidepressants), vključno z obilico hormonskimi tabletami. Verjetno imam PCOS, a čakam na pregled. Borim se s težo, a me vsak dan doma opominjajo, kako grda, debela in osamljena sem. Pravijo, da zaradi odvečnih kilogramov nimam fanta, kar me boli že zadnjih sedem let. Kljub temu da skoraj nič ne jem, se nenehno zredim, in hkrati se spopadam še z bulimijo, ki se trudim pozdraviti.
Zdaj bi rada začela hoditi v fitnes v Mariboru, vendar se v moji glavi odvija prava vojna. Povsod slišim, da debeli ljudje nismo za fitnes, da nimam motivacije, in strah me je, da me bodo vsi samo opazovali. Ljudje okoli mene poskušajo pomiriti mojo tesnobo, vendar se vseeno bojim, da bom med moškimi, ki že imajo sanjsko telo, povsem izgubljena. Ne vem, v kateri fitnes bi šla, saj se mi zdi, da je v vsakem preveč moških in ljudi, ki že imajo popolno postavo. Počutim se, kot da ne spadam nikamor, kot da sem izločena iz tega sveta, kjer lepota in popolnost določata vrednost posameznika.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Fi.
Ob branju tvojega sporočila sem postala žalostna in jezna. Včasih tudi sama težko razumem, kako malo se je spremenilo od moje mladosti. Po eni strani ste nove generacije tako napredne v miselnosti, po drugi pa ste še vedno v primežu istih idealov, lepotnih zapovedi in predsodkov, kot smo bili mi.
Tvoje občutke zlahka razumem. Mora ti bi zelo težko v tej miselni vojni. Tisti, ki tega ne poznajo, ne vedo, kako naporno je to prenašati z dneva v dan. Vseeno vidim veliko pozitivnega v tem, da vztrajaš pri tem, da se nekaj spremeni. Imaš še veliko pomislekov in strahov, ampak ti so normalen del poti, ki res ni lahka, nikakor pa ni nemogoča.
Sprašujem se, kdo so ti, ki ti govorijo tako grde stvari? Kakšne globoke negotovosti jih mučijo, da se poslužujejo tako škodoželjnih besed? Vsi v družini? Imaš doma vsaj eno osebo, ki te podpira in ji zaupaš? Morda katera druga oseba zunaj družine?
Mnenja drugih so namreč samo to: mnenja, ne dejstva. Koliko so dejansko vredna, pa je odvisno od tega, koliko teže jim bomo dali. Na tvojem mestu bi upoštevala samo mnenja oseb, za katere z gotovostjo vem, da me spoštujejo in da mi želijo dobro. Ostali pa naj si jih nekam vtaknejo. ;) Vem, da je to lažje napisati kot narediti, ampak verjamem, da z vztrajno vajo zmoreš zavzeti bolj neodvisno držo. To boš v življenju še kako potrebovala in ti bo prišla prav tudi v drugih primerih.
Kar se hujšanja in fitnesa tiče, bi se na tvojem mestu najprej vprašala: Zakaj to delam? Zakaj si to želim? Ker drugi to idealizirajo? Ker hočem nekaj dokazati drugim? Ali za to, ker želim vzdrževati čim bolj zdravo telo - zaradi sebe? Zakaj mi je bolj kot lastno mnenje in počutje pomembno to, kaj mislijo drugi?
Ljudje s tem, ko izrekamo mnenja o drugih, pogosto zgolj projiciramo svoje bojazni. Dejansko je vsak med nami najbolj okupiran sam s sabo, žal velikokrat na negativen način. Zato so daleč najbolj pomembna mnenja, ki jih imamo sami. To pa so tudi edina mnenja, na katera res lahko vplivamo in katera res lahko spremenimo.
Fitnes je načeloma zelo dobro okolje za te stvari (tudi druge oblike športa). Kolikor sama poznam ljudi, ki trenirajo v fitnesu, vedno povedo, kako pozitivno vzdušje je tam. Eden drugega podpirajo ne glede na to, kako v formi je kdo. Trenerji te usmerjajo in podpirajo glede na tvoje potrebe. Verjamem, da te je strah, ampak nekaj mi pravi, da boš pozitivno presenečna, če se boš odločila za obisk.
Če je strah trenutno še prevelik, pa lahko začneš trenirati od doma. Na youtubu je ogromno posnetkov vaj različnih trenerjev in trenerk, ki jih lahko delaš v svoji sobi brez pripomočkov in s katerimi lahko enako dobro vzpostaviš osnovno kondicijo in mišično maso. Prenehaj s stradanjem, ker je le-to zelo škodljivo in avtomatično vodi v prenajedanje in začaran krog nihanja kilogramov, imenovan yo-yo. Prehranski strokovnjaki svetujejo redne in uravnotežene obroke, ki naj temeljijo na beljakovinah, zelenjavi in sadju, z dodatkom ogljikovih hidratov in zdravih maščob. Ampak to naj bo povprečje, ne spet nov strog režim. "Uravnoteženo" pomeni, da si privoščimo tudi kak fast-food in sladkarijo.
Malo sem se razpisala, ampak upam, da razbereš bistvo: pomembno je sprejeti se, imeti se rada in privoščiti si najboljše, kar in kot si lahko. :)
Če te muči še kakšna dilema v zvezi z napisanim, pa le vprašaj.
Jaz sem s tabo! :)
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja