Hej.
Sem fant, ki je zaljubljen v fanta, ki je več kot očitno gej, a vem, da si tega ne bo nikoli priznal. Sam sem vedno mislil, da so mi všeč samo punce, a sem se očitno motil. Ta fant mi trenutno pomeni vse in zadnje čase to postaja preveč. Nekaj časa nazaj sem popolnoma izgubil voljo do življenja in sem se nehal truditi, da bi ostal živ. Ko je on prišel v moje življenje na začetku ni bilo nič, a kmalu se mi je volja do življenja začela vračati in dobil sem nekaj za kar sem se hotel truditi, da bi dosegel. Moj cilj je bil, da bi me ta fant vzljubil in da bi bila vsaj prijatelja, če že ne partnerja. Po dolgem času sva začela govoriti in sedaj sva prijatelja. Ne druživa se al karkoli takega, se pa vsak teden malo pogovarjava preko telefona. Odkar sem ga začel bolje spoznavati, so se stvari le poslabšale. Sedaj vidim, da imava zelo zelo podoben okus za stil, glasbo, filme, hrano in dobesedno skoraj vse. Vse je postalo še hujše, ker sedaj vem, da ga res res RES želim obdržati v svojem življenju. On prihaja iz zelo verne družine, kjer so vsi zelo proti homoseksualcem, in bi ga oče raje videl mrtvega kot pa v zvezi z moškim. Zdi se mi, da glede na to, kako podobna sva si, bi lahko začela zvezo, če bi seveda on sam sebi priznal, da je gej. Nevem kako ga sprijazniti s tem. Vem, da to v resnici niti ni moja stvar, a mu želim le odpreti oči. Če bi na kakšni zabavi, kjer bi se malo spilo, nakazal, da želim poljub, sem siguren, da bi me on poljubil in morda bi bilo še kaj več. Samo ne vem ali je to prav. Naj mu povem kaj čutim in mu bo morda to odprlo oči, ali pa me bo morda sovražil? Ali naj ga popolnoma odstranim iz svojega življenja? Ali naj samo ne storim nič ker se me v resnici niti ne tiče? V primeru, da ne storim nič, je vse še vedno slabo, saj me to, da bi med nama lahko nekaj bilo a najbrž ne bo, ker ga je preveč strah, jemlje vso energijo in ponovno izgubljam voljo do vsega saj se počutim, kot da se trudim za brezveze in je edina stvar, ki me drži pokonci nedosegljiva. Hvala in LP.
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Naj se ti najprej zahvalim, da si se obrnil na nas.
Iz tvojega sporočila lahko razberem, da si se trenutno znašel v zelo neugodni situaciji. Če sem te prav razumela, se odločaš ali naj fantu, ki ti je všeč poveš, kaj čutiš do njega. Praviš tudi, da si pred njim, v svojem življenju občutil nekakšno praznino. Sedaj pa te je strah, da boš ta odnos izgubil in to ponovno občutil. Po eni strani torej občutiš veselje in srečo, saj ti je zares všeč, po drugi pa te je strah, da se ta odnos ne bo razvil ali celo končal.
Naj ti najprej povem, da so tvoji občutki popolnoma v redu in je razumljivo, da se tako počutiš. Storiti prvi korak je po navadi zelo zahtevno in normalno je, da se pri tem počutimo nekoliko negotovo. Če te je strah tega kako se bo odzval na tvoja čustva, mu lahko svojo naklonjenost najprej pokažeš tudi na bolj subtilen način (npr. mu daš kompliment, mu podariš kakšno malenkost, se pozanimaš o njegovih najljubših hobijih itd.). Praviš, da vajina komunikacija trenutno poteka le preko telefona. Razmišljam, kako bi bilo, če bi ga mogoče povabil na druženje v živo? Glede na to, da imata podoben okus za stil, glasbo, filme in hrano, vidim tu veliko priložnosti za skupno druženje (npr. nakupovanje, koncert, kino, kosilo…). S tem bi lahko svoj odnos bolj razgibala in poglobila, prav tako pa bi mogoče tudi on čez nekaj časa začel bolj odprto govoriti o svojih čustvih.
Govoriš tudi o tem, da ta fant ne prizna svoje spolne usmerjenosti. Žal nikogar ne moremo prepričati v to, da o svoji spolni usmerjenosti govori prej, kot pa je pripravljen. Tudi to, da bi nekoga »spodbudili« s pomočjo alkohola, se mi ne zdi dobra ideja, saj bi to lahko imelo le obraten učinek in bi se zaradi tega še bolj zaprl. Razumem pa tvojo željo, da bi čimprej izrazil kaj čuti, še posebej zaradi tvojih močnih čustev do njega.
Želim ti vse dobro in upam, da sem ti vsaj malo pomagala. Če pa boš imel še kakšno vprašanje, ti z veseljem odgovorim.
Nika Koder, dipl. psihologinja (UN)