Imam 21 let, vendar nisem imel punce, ker imam foot fetiš. Gre za to, da me poleg vagine vzburijo tudi stopala. To me je sram priznati. Nikomur nikoli nisem povedal. Ali bi me moralo skrbeti, da doživim orgazem ob bosih ženskih stopalih? Statistično je menda to najpogostejši fetiš, vendar ne vidim, da bi v Sloveniji kdo o tem kaj dosti pisal. Morda je prisotna stigma...
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
hvala za tvojo iskrenost in zaupanje. Veliko ljudi doživlja sram ob svojih spolnih željah, še posebej, kadar o njih redko slišijo govoriti na glas ali jih v svojem okolju ne prepoznajo kot nekaj običajnega. Sram pogosto izhaja iz tišine in stigme, ne pa iz dejanske problematičnosti.
Spolnost je zelo raznolika in individualna. Fetiši so pri mnogih ljudeh del njihovega spolnega doživljanja, stopala pa sodijo med pogostejše. Sam po sebi tak interes ne pomeni, da je s teboj karkoli narobe. Pomembno je predvsem to, da spolne želje temeljijo na soglasju, spoštovanju in varnosti vseh vpletenih.
Spodbudno je tudi, da opažaš, da te spolno ne pritegne zgolj ena stvar, temveč doživljaš privlačnost širše. To kaže, da tvoj interes ni edini ali nujni pogoj za tvoje spolno doživljanje, ampak ena izmed njegovih plasti.
Ob tem je dobro vedeti, da sta spolnost in intimnost veliko več kot en sam interes ali določen element telesa. Odnos gradijo bližina, zaupanje, spoštovanje, čustvena varnost in postopno odpiranje drug drugemu. Ni potrebe, da bi ob spoznavanju nove osebe o tem takoj govoril. Intimne teme lahko pridejo na vrsto takrat, ko se med vama vzpostavi zaupanje in občutek varnosti.
Ob soočanju z neprijetnimi občutji, si lahko pomagaš z nekaj koraki. Najprej je dragoceno, da pri sebi raziskuješ, od kod ta neprijetna občutja izhajajo – ali gre za strah pred zavrnitvijo, za predstave o tem, kaj je »normalno«, ali za izkušnje iz preteklosti. Včasih pomaga že to, da si dovoliš misel, da spolne želje same po sebi niso moralno napačne. Koristen korak je tudi postopno grajenje samosprejemanja. Namesto vprašanja »Kaj je narobe z mano?« si lahko poskusiš zastaviti vprašanje »Kako lahko svojo spolnost razumem kot del sebe, ne kot napako?«. Sram se pogosto zmanjša, ko o temi začnemo razmišljati bolj sočutno in manj obsojajoče.
Če pa bi čutil, da te neprijetni občutki pomembno ovirajo pri navezovanju odnosov ali negativno vplivajo na tvojo samopodobo, je lahko zelo koristno, da se o tem pogovoriš s strokovnjakom v živo. Pogovor v varnem, zaupnem prostoru pogosto pomaga razbremeniti sram in okrepiti občutek, da nisi sam s svojimi vprašanji. Brezplačno psihološko pomoč lahko dobiš preko svetovalnice Posvet ali v Centrih za duševno zdravje odraslih.
Upam, da ti bo odgovor v pomoč. Če imaš še kakšno vprašanje, ti z veseljem odgovorimo.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije