Oj,
Mam eno težavo.
Že veliko cajta počutim tk zlo ničvredno. Mi mamo doma takšno mejhno kmetijo in tk ni fer aveš ko gledaš druge kakšne stvari majo na njihovih kmetijah in kakšne stroje majo si js rečem sam tk "ko bi le js lhk tko zivela" aves in ful dost mojig prjatlov ma tut takšne kmetije ker so bli vsi že od otroštva tm pc rojeni in js sm sam tk to tko ni fer in najrajs bi se sam pogreznla u tla pa neb prsla več vn a razumete? Morat se tole cuje mal cringe sam pc nevem več kaj naj
Vnaprej se zahvaljujem za odgovor,
LP
MK
MKM
Hey,
Tudi jaz imam podobno težavo. Doma imamo kmetijo (na kateri pa nisem rojena in zato čutim rahlo odtujitev do tega dela mojega življenja), sem edinka in še ženska povrhu, kaj slabšega bi se lahko zgodilo kmetiji res nevem. Včasih se počutim kot, da res ne spadam sem in tudi v prihodnosti ne bom mogla narediti toliko kot bi moški potomec na kemtiji. Imamo 30 ha gozda, glede katerega samo sebe pritiskam, da grem delat vanj čeprav ressss sovražim to delo (ker ne naredit takšnega efekta kot bi moški). Praktično počutim se ujeto ker ne morem narediti toliko kot bi se moglo.... Pa me nihče ne forsira z "Ja to moraš narediti" ampak so samo "Spočij se" kar me še bolj moti, ker se potem NIKOLI nič konkretnega ne naredi... Pa tudi mi nimamo neke mehanizacije na visokem nivoju, kar se mi zdi tudi, da bi bilo nepotrebno saj imamo razmeroma majhno kmetijo pa še to je en sam velik breg....
Ampak navsezadnje se mi zdi, da na takšnih majhnih kmetijah šteje samo samooskrbnost, ki jo želiš doseči z delom.... nič drugega. No, pa da tudi mine čas (in delo z živalmi je včasih tudi malo za dušo).
Če ne se pa še vedno lahko poročiš na večjo kmetijo :)
Lepo bodi
Uredništvo
Ida Vraničar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej bi se ti rada zahvalila, ker si to delila z mano, Verjetno ti ni bilo lahko povedati, da se počutiš ničvredno. Da si to delila z mano, ni ''cringe'', ampak zelo iskreno in pogumno.
Ko sem brala, kar si zapisala, sem dobila občutek, da to v sebi nosiš že nekaj časa. Zato bi te rada vprašala, kako dolgo že nosiš v sebi ta občutek ničvrednosti. Se spomniš, kdaj se je prvič pojavil? Je bil kak trenutek, dogodek, primerjava… ki te je posebej prizadela? Kaj ti predstavlja največ bolečine?
Ljudje se pogosto primerjamo drug z drugim in čutimo, da nismo dovolj. To lahko res boli, sploh če delaš po svojih najboljših močeh, pa vseeno ni dovolj. Zato bi te rada na tem mestu spodbudila, da razmisliš, kaj ti pomeni vaša kmetija. Je to nekaj, kar rada počneš, ali bolj nekaj, kjer se moraš dokazovat, morda kot obvezo? Si se tudi kdaj vprašala, kaj je tisto, kar si v resnici želiš, ko se primerjaš z drugimi? Je to samo stroj, je to občutek, da si »enaka« kot drugi, je to priznanje, občudovanje, sprejetost…? Kaj bi se spremenilo zate, če bi imela "to, kar imajo oni"? Kako misliš, da bi se počutila? Včasih ni toliko stvar v tem, kar drugi imajo, ampak kaj mi ob tem začutimo o sebi. Kaj si rečeš, ko se primerjaš z drugimi? Kaj takrat čutiš – jezo, sram, obup…?
Začutila sem, da v sebi nosiš zaradi vsega tega veliko bolečine. Še posebej, ko si zapisala, da bi se zaradi tega najraje pogreznila v tla. Spodbujam te, da najdeš nekaj, kar ti bo pomagalo, ko imaš te težke občutke. Razmisliš lahko, kako lahko preživiš dneve, ko se počutiš ničvredno. Ali pa, kaj ti je že v preteklosti pomagalo, ko si se tako počutila. Morda se lahko o tem pogovoriš tudi s kom, ki te bo poslušal brez obsojanja.
Morda imaš zdaj občutek, da si enostavno naveličana vsega. Čeprav se morda počutiš manj vredno od ostalih, majhno, naj ti povem, da si pomembna – takšna, kot si. Mogoče zdaj tega ne začutiš, in to je okej.
Upam, da ti bo moj odgovor pomagal. Če pa želiš še kaj deliti z mano, sem tukaj.
Lepo te pozdravljam,
Ida Vraničar, dipl. psihologinja (UN)
Lo
Lolci
Pozdravljeni,
mislim, da kmetijska mehanizacija ne šteje toliko, kot to, da imate doma dobre medosebne in družinske odnose. Vem, da kmetijska mehanizacija veliko pripomore k delu na kmetiji, obenem pa je ogromno finančno breme, ki lahko negativno vpliva na duševno zdravje družinskih članov. Vprašaj se kaj te veseli? Je to delo z živalmi, si sploh želiš to delati? Te to sprošča? Potem je vse vredno in verjamem, da boš ti ogromno doprinesla kmetiji, česar pa se še verjetno ne zavedaš.
Primerjati se z ostalimi ni vedno relevantno, saj je imel vsak drugo izhodišče. Poglej par let nazaj in ugotovi koliko ste v bistvu napredovali, ker verjamem da ogromno, pa ne samo z materialnega vidika, ampak tudi z vidika medosebnih odnosov.
Bodi ponosna, da si doma s kmetije, pa čeprav majhne. Tam imaš ogromno možnosti, da se naučiš malo morje veščin, ki jih marsikdo veliko težje pridobi. Ceni to, da veš rpidelati hrano, pa čeprav brez ogromne mehanizacije, ki je samo nek stroj, neko železo, ki bo na koncu končalo na odpadu. Glavno je kar nosiš v sebi.
Vse tiste punce, ki mislite, da niste enakovredne moškemu, pa verjemite, da imamo punce nek drugačen pogled na svet, ki seveda ni enak moškemu, ampak to ne pomeni, da je slab ozioroma manjvreden. Z našim pogledom na svet lahko ogromno pripomoremo tudi na kmetiji. Mogoče ne tako fizično, ampak je ogromno če naredimo vsaj nekaj in da se potrudimo. S tem se boš ves čas krepila in upam, da bolj verjela v sebe.
Zaupaj v sebe in s tem, da se primerjamo vedno z drugimi, uničujemo svojo samopodobo, namesto, da bi se krepili in skrbeli zase in svoje duševno zdravje. Poveži se s tistimi, ki imajo takšno kmetijo, kot jo želiš. Le tako boš lahko rasla, ne pa z zavistjo in konstantnim ukvarjanjem kdo je boljši in kdo ima več. Bolj kot to je pomembna rast in napredek, ki pa ni viden samo v materialni stvareh, ampak v duševnih.