Zdravo. Ko sem bila v 9. razredu smo imeli uro slovenščine pri knjižničarki. In smo imeli uro o feminizmu. In je rekla knjižničarka, da je feminizem še vedno pomemben v 21. stoletju, danes. In je en moj sošolce potem rekel, da je feminizem seksistična beseda in seksistično gibanje, ker poudarja samo pravice žensk, ne pa tudi pravice moških. In da danes, v 21. stoletju smo, vsaj na papirju moški in ženske enakopravni in da zato bi bilo pošteno, če bi imeli gibanje, ki bi poudarjalo pravice obeh spolov in ne samo gibanje, ki poudarja pravice žensk. In je potem knjižničarka rekla, da ja beseda feminizem je bila skovana, takrat, ko so imeli moški pravice že zagotovljene, ženske so si jih pa morale šele izboriti. In je potem sošolec rekel, ok to je bilo takrat kaj pa danes ko smo moški in ženske, vsaj na papirju, enakopravni? Oz. je poudaril, da smo enakopravni, ne pa enaki, da moški in ženske smo biološko še vedno različni? In da ta gibanja lgbtq+ ki pravijo, da ni razlike biološko med moškimi in ženskami so en velik BS. Danes se več ne toliko poudarja prav feminizma ampak ja to lgbtq+, da smo vsi ljudje enaki, ne glede na spol?  Zanima me, če je imel moj sošolec prav, ker na nek način bi se strinjala z njim?
Brala sem pa tudi, da kao feminizem danes je kapitalistično gibanje in podpira to, včasih pa je poudarjal pravice vseh, ker je bilo gibanje za človekove pravice in delavske pravice in s tem ko so dobile ženske npr. zaščito pri delu so posledično iste zaščite dobili tudi moški, ki jih prej niso imeli? In da se kao gibanje bori za tiste, ki so depriviligirani?
Pa npr. kao Emma Watson je rekla, da kao tudi moški so lahko feministi ...? In je rekla, da kao zakaj ljudje niso feministi ravno zaradi tega, ker se kao preveč poudarja da je to gibanje samo za pravice žensk, ne pa za pravice vseh?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Wikipedija opredeljuje feminízem kot raznoliko zbirko socialnih teorij, političnih gibanj in moralnih filozofij, pretežno motiviranih z izkušnjami žensk, posebej v socialnem, političnem in ekonomskem kontekstu. Kot socialno gibanje se feminizem v prvi vrsti osredotoča na zmanjšanje in izničenje neenakosti med spoloma in promoviranje pravic, interesov in zadev žensk v družbi.
V akademskih okvirih se nekateri feministi in feministke ukvarjajo z dokumentiranjem neenakosti med spoloma in spremembami v družbenem položaju ter zastopanosti žensk. Spet drugi izhajajo iz izhodišča, da je spol družbeni konstrukt, ter na podlagi tega konstrukta raziskujejo alternativne modele za preučevanje družbenih odnosov.
V Sloveniji od 1980tih let obstaja mnoštvo ženskih aktivistk in organizacij, ki so se od 2006 preoblikovale v Ženski lobi in izdale tudi Feministični manifest leta 2014 in so tudi povezane v Evropski ženski lobi kot društvo. Feminizem je pri nas močno prisoten kot pomembno gibanje za pravice žensk, proti prikrajšanosti in neenakopravnosti žensk na najrazličnejših področjih samo zato, ker so ženske. Kljub deklarirani enakopravnosti žensk in moških in enakosti pred zakonom so tudi pri nas še vedno prisotne določene razlike (plačna neenakost, razlike glede revščine, nasilje nad ženskami, spolne zlorabe, spolna diskriminacija, neenaka zastopanost na vodilnih položajih, večvrednost moškega dela, možnosti biti izvoljen idr.).
Proti razlikam med ženskami in moškimi delujejo tudi različna gibanja in institucije za enakost spolov. Tako npr. deluje Evropski inštitut za enakost spolov (EIGE), ustanovljen je bil leta 2010 za krepitev in spodbujanje  enakosti spolov po vsej Evropski uniji. Prizadevajo si za uresničevanje enakosti med ženskami in moškimi da bi vsi imeli enake možnosti ne glede na spol. Ne borijo se torej samo za pravice žensk, ampak za pravice in možnosti obeh spolov.
Res pa je, da ne moremo govoriti o popolni enakosti med ženskami in moškimi, saj med spoloma obstajajo biološke in še kakšne druge razlike.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• En
Enq
vem definicijo wikipedije. nekatere moti feminizem kot beseda, da izhaja gibanje za pravice žensk in bi bolj podprli inštitut za enakost spolov, ipd?
Nekatere moti to, da so ženske predstavljene kot edine, šibke, ki so jim kršene pravice in da tudi moškim so kršene kdaj pravice, tudi moški se soočajo z nasiljem, revščino, spolno diskriminacijo ... Da niso samo ženske tiste, ki so jim kršene pravice, ampak so tudi moškim in da to res ni samo žensko vprašanje, ampak je socialno-ekonomsko? in v takšnem gibanju nimajo moških predstavnikov, ki bi se borili za moške pravice, ampak so same ženske in se poudarja da so bolj ženskam kršene pravice?
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Seveda so tudi glede feminizma, tako kot tudi do praktično vseh družbenih pojavov, med ljudmi bolj ali manj različna stališča. Ne vem, kaj bi še komentiral, saj ne postavljaš nobenega vprašanja.
Morda pa je prav, da omenim 14. člen naše Ustave, kjer boš videla, da ni problem neenakosti samo glede spola, ampak je cela vrsta osebnih okoliščin, kjer prihaja do neenakosti in diskriminacije.
14. člen (enakost pred zakonom)
V Sloveniji so vsakomur zagotovljene enake človekove pravice in temeljne svoboščine, ne glede na narodnost, raso, spol, jezik, vero, politično ali drugo prepričanje, gmotno stanje, rojstvo, izobrazbo, družbeni položaj, invalidnost ali katerokoli drugo osebno okoliščino.
Vsi so pred zakonom enaki.
Brane But, univ. dipl. psiholog