Zdravo, zanimam se za študij v tujini in bi prosila za hiter odgovor saj imam že zdaj občutek, da sem prepozna. Trenutno obiskujem 4. letnik gimnazije in drugo leto bi šla študirat v drugo državo. Ne vem še kam iskreno, niti ne vem kako vse to poteka. Najbolj me še zanima nekaj v smeri ekonomije, managmenta. Šla bi na fax kjer ni potrebno plačevati šolnine kot npr. v Angliji po več tisoč evrov na letnik, ker neomejeno denarja ravno nimamo. Ampak me zanima kaj vi predlagate, katera evropska država je najboljša? Ali se dobi kakšna štipendija tudi če bi recimo bila šolnina? Kako sploh poteka saj nič ne vem. Ali sem mogoče že sploh prepozna, ker nekje vem, da sprejemajo že zelo zgodaj saj je potrebno predložiti ogromno nekih papirjev. Prosila bi res za kakršnokoli informacijo saj sploh ne vem kje naj začnem, hvaležna bi bila tudi kakšnega linka za neko pametno spletno stran. Hvala res že vnaprej.
• Uredništvo
Barbara Plazar

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Za načrtovanje študija v tujini si je potrebno vzeti veliko časa in poiskati veliko informacij na različnih koncih. Predlagam ti, da kontaktiraš vse šole, ki te zanimajo, prav tako pa za pomoč pri poklicni orientaciji prosiš svetovalno službo na tvoji gimnaziji. Obrneš se lahko tudi na Študentsko svetovalnico, kjer pomagajo mladim pri izbiri študija.
Pomembno je, da veš, da se študij v Sloveniji in študij v tujini med seboj izključujeta. To pomeni, da je tvoje predhodno izobraževanje nepomembno, ko se vpisuješ v programe v tujini. Lahko se zgodi tudi, da se ti izobrazba pridobljena v tujini, ne priznava v Sloveniji.
Če veš kaj bi rada študirala, ne pa točno kje, ti predlagam, da si pogledaš naslednje portale:
- Bachelorsportal.com
- PhDportal.com
- Educatons.com.
Že če v iskalnik napišeš študij v *izbrana država* (ali v angleščini Study in …) boš dobila veliko informacij o izobraževanju v določeni državi.
Kriterijev za izbiro šole v tujini je več. Pomembni so programi, šolnine, štipendije, jezik ipd. Predlagam ti, da najprej ugotoviš, kaj je tisto, kar te sploh zanima in pa jezik v katerem bi študirala. Potem pa začneš z izbiro države in šole ter z njihovimi pogoji. Težko ti odgovorim katera država je boljša, saj ima vsaka svoje prednosti.
Veliko šol ima seveda tudi šolnine. Razpredelnico z okvirnimi višinami šolnin si lahko ogledaš na tej spletni strani: https://www.studyineurope.eu/tuition-fees
Pomemben kriterij za izbiro študija v tujini so tudi štipendije. Javni sklad Republike Slovenije za razvoj kadrov in štipendije podeljuje na dodiplomski ravni zgolj štipendije za naravoslovni študij v tujini. Če pa pogledamo druge države, ugotovimo, da mnoge nudijo štipendije za študij v svojih državah. Ponovno, je to odvisno od države.
Glede papirjev, pa morda univerze zahtevajo različne stvari. Sigurno boš morala predložiti overjen prevod spričevala. Tega pridobiš pri sodnih tolmačih, ki so imenovani za prevajanje listin. Nekatere univerze bodo zahtevale tudi pretvorbo ocen. Večina zahteva potrdilo o znanju jezika. Nekatere to urejajo v okviru svojih jezikovnih centrov (pišeš izpit na sami univerzi), drugje pa potrebuješ certifikat, s katerim se dokazuje zahtevano stopnjo poznavanja jezika. Veliko certifikatov lahko pridobiš v Sloveniji, tu jih je naštetih le nekaj:
- Certifikat za angleški jezik – teh certifikatov je več, v Sloveniji lahko pridobiš Cambridge English, IELTS in TOEFL Prva dva na British Council, zadnjega pa na Zavodu ŠOLT
- Certifikat za nemški jezik – na Goethe Institutu lahko pridobiš Goethe-Zertifikat ali TestDaF, ki ga zahtevajo nemške univerze.
Ko boš izbirala državo v kateri bi študirala pa moraš razmisliti tudi o tem, kje boš živela, kakšni so stroški življenja v tej državi, ali lahko opravljaš študentsko delo in podobno.
Vsekakor je pomembno, da začneš čimprej zbirati informacije in se potem odločiš na podlagi tega, kaj te zanima in potem kaj ti je cenovno in jezikovno najbolj dostopno. Fakultet je ogromno. Lažje bo poiskati informacije in tudi pomoč, ko boš bolj konkretno vedela, kaj si želiš. Predlagam ti, da čimprej začneš z iskanjem in zbiranjem informacij.
Za dodatna vprašanja sem ti na voljo.
Barbara Plazar, mag. profesorica pedagogike