Moj fant je 10 let starejsi od mene (jaz 19,on 29). Se razumeva, vse stima. Ne razumem pa se z njegovimi prijatelji in prijateljicami. Enostavno se nimamo kaj pogovarjat. Tu in tam se sicer za res kratek cas (2 minuti) pogovarjamo, to je pa to. Ostalo se pogovarjajo oni med sabo, jaz samo poslusam. Po vecini sem tako in tako tiha, ampak tu mi je se toliko tezje, ker so 10 in vec let starejsi od mene. Kako bi jaz to uredila, da bi bilo boljse?
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
To, da imaš s fantovimi prijatelji le malo skupnih tem, o katerih bi se lahko z njimi pogovarjala, je glede na precejšnjo starostno razliko med vami čisto razumljivo in pričakovano. Oni se verjetno družijo že dolgo, se dobro poznajo in imajo najbrž vsaj nekoliko podobne interese, ti pa si v njihovo družbo prišla naknadno in jih, sklepam, še ne poznaš zelo dobro. Ker si že po naravi bolj tiha, se ti je še težje vključiti v pogovor, saj tega verjetno nisi tako vešča. Tudi to je popolnoma normalno.
Svetujem ti, da se o težavi najprej pogovoriš s fantom, saj ti prav on lahko pri tem precej pomaga. Po eni strani ti lahko pomaga, da se pri skupnih druženjih vključiš v pogovor - npr. tako, da te pred prijatelji večkrat izpostavi, pove kaj o tebi, te kaj vpraša z namenom, da sama drugim poveš kaj o sebi itd. Lahko tudi vaša srečanja organizira tako, da se kdaj dobite v manjši skupini (npr. samo vidva in kdo od njegovih prijateljev), saj je v manjši skupini po navadi lažje navezati stik z ljudmi, ki jih ne poznaš dobro. V večjih skupinah se hitro zgodi, da ljudje preprosto spregledajo osebo, ki je tiho, in se ji zato ne posvetijo oz. je ne skušajo vključiti v pogovor. Po drugi strani pa lahko fant tudi prijateljem razloži, da si sicer nekoliko tiha in zadržana, ampak se vseeno želiš vključiti v njihovo družbo. Tako prijatelji ne bodo imeli občutka, da ti ni do pogovora (nekateri morda tvojo tišino tako razumejo), in te bodo tudi sami bolj verjetno poskusili vključiti v pogovor.
Kar pa lahko narediš sama, je, da skušaš biti v družbi njegovih prijateljev čim bolj odprta - se vključiti v pogovor, kadarkoli se ti pojavi ideja, da bi lahko nekaj rekla, spraševati vprašanja o stvareh, ki jih ne poznaš dobro, se zanimati za ljudi (vsakega posebej). Ljudem se je navadno najlažje približati "ena na ena", npr. tako, da za nekaj časa pozornost posvetiš samo eni osebi iz skupine, ji postavljaš vprašanja, poveš kaj o sebi, skratka skušaš vzdrževati pogovor in ga zapeljati nekoliko globlje. Poskušaj spremljati, kdo v nekem trenutku ni aktivno vključen v pogovor, nato pa izkoristi priložnost in skušaj začeti pogovor z njim. Še ena stvar, ki ti morda pride prav, pa je, da fanta tudi, kadar sta sama, sprašuješ kaj v zvezi z njegovimi prijatelji. Tako jih boš lahko posredno bolje spoznala in ti bo lažje začeti pogovor z njimi, obenem pa bo fant videl, da se res želiš vključiti v njegovo družbo, kar bo gotovo cenil in ti pri tem poskušal pomagati.
Še ena ideja: s fantom lahko kdaj skupaj organizirata druženje ali zabavo, na katero povabita tako njegove kot tvoje prijatelje. Če bodo zraven tudi tvoji prijatelji, ti bo verjetno bolj udobno in boš bolj sproščena tudi z njegovimi prijatelji. V kolikor te skrbi, da se tvoji in njegovi prijatelji ne bi ujeli oz. se ne bi družili med sabo, lahko srečanje že vnaprej naredita bolj strukturirano - npr. pripravita kakšno športno ali družabno igro, v kateri boste sodelovali vsi. Še bolje bo, če se pri tem razdelite v mešane skupine, sestavljene iz njegovih in tvojih prijateljev. Skratka, možnosti je veliko, potrebno je le malo domišljije.
Verjamem, da večine izmed predlaganih stvari ne bo enostavno uresničiti. Navezovanje stikov z ljudmi, za katere nam ni vseeno, kaj si mislijo o nas, hkrati pa so še precej starejši in/ali drugačni od nas, ni preprosto. Prvi koraki bodo verjetno najtežji, verjamem pa, da ti bodo fantovi prijatelji prišli nasproti, ko bodo videli, da se trudiš vključiti mednje.
Želim ti veliko poguma in samozavesti!
Lepo bodi,
Anja Rakovec, mag. psihologije