Pozdravljeni,
Letos mineva že 3 leta odkar sem v vezi. V vezi z fantom s katerim sem najsrečnejša. Spoznala sem ga, prav na moj rojstni dan in prvi spomladanski dan, preko Facebooka. Ker pa sva oba glasbenika ni bilo potrebno veliko besed za dober konekt. Od prvega momenta sem vajn res močno zaljubljena. Res je krasen fant. Prepričana sem, da bi zame naredil vse. Vsak dan mi pove kako me ljubi in da si želi biti ob meni celo življenje. Imava res ogromno skupnih hobijev, stališč in prepričanj. Skupaj najraje pojeva in ustvarjava glasbo, ki upam da bo nekoč ugledala luč sveta. Je tudi zelo pozoren fant. Spomni se na vsak rojstni dan, velentinovo, dan žena... Itd., vedno mi kaj lepega kupi čeprav dobro ve, da ne želim da na meni veliko zapravlja. Velikokrat pa mi, kar tako tudi na kakšen navaden dan prinese moje najljubše vrnice in preseneti s kakšnim darilom. V bodoče pa ga tudi vidim kod zelo dobrega očeta, saj ima zelo rad otroke in želi postati oče od kar pomni. Veliko prijateljic mi zavida in prav vsi, ki naju poznajo pravijo da sva sanjski in harmonični par. Pa seveda to ne pomeni, da se kdaj ne spreva ali pa da nikoli ne pride do ne soglasji. Seveda, vsi smo le ljudje. Res pa je, da tega na srečo ni veliko in če se zgodi se hitro in mirno reši. Danes pa sem tukaj, ker me nekaj skrbi. Kolikor je najina veza lepa in na prvi pogled perfektna ima tudi drugo plat, ki pa vsaj meni osebno ni tako lepa. Tukaj gre za spolno področje. Zame osebno seks ni najpomembnejša stvar. Zdi pa se mi da se vseeno če nekako to ne štima, potem se včasih tudi določene svari v vezi podirajo. Saj seks temelji na zaupanju in globoki povezanosti. Skratka. Moj fant je velik ljubitelj dobrega seksa, kar me seveda ne moti. In priznam tudi na tem področju se trudi in zmeraj poskrbi, da si ga zmeraj znova zaželim in da me pusti polen pričakovanj. Moti pa me, da ima nekakšna spolna nagnjenja in fetiše, ki jih v zadnjem pol letju konstantno predlaga. In ja spet poudarjam prav je da predlaga kakšne nove svari, saj bi konec koncev lahko bila jaz za in bi bilo obema lepo. Pa tudi po eni strani me veseli da to prizna, saj si želim da je z mano to kar je. Problem pa je, da so meni ti fetiši nagravžni. Povedala bom z njegovimi besedami: "mene bi ful narajcal če bi se ti po lulala name" ali "kaj če se pokakaš name?" pravi pa da tudi želi naj mu grdo govorim in da ga naj žalim. Sploh ne razmemem kako bi osebo, ki jo ljubim lahko žalila že po naravi nisem dekle, ki bi veliko klela in zmerjala, pa saj tudi on ne, zelo je spoštljiv in miren fant, ampak ko pade v trans pa si tega noro želi. Tako, da se znajdem v pravi dilemi. Včeraj pa mi je celo rekel med seksom, da bi se nama lahko nekdo priključil. Iz radovednosti sem vprašala: Kdo? In je predlagal neko prijateljico Janjo, za katero je prepričan, da bi vse skupaj ostalo diskretno. Takrat pa priznam, da sem se kr konkretno razjezila in ga besno vprašala: če mu nisem dovolj? In sem opazila, da se je malo prestrašil in odgovoril da sem več kod dovolj in da me nebi delil, ampak da le zato, ker bi me bilo lepo videt kako zadovoljujem drugo žensko. Obstala sem brez besed. In to se vse dogaja samo med seksom dokler se ne zadovolji, potem pa ga mine in nikoli in nikdar ne reče nič glede tega, celo nerodno mu je. Zdaj me tudi mučijo vprašanja: kdo je ta Janja? Zakaj jo jaz ne poznam? in zakaj jo je predlagal? Razmišljam, da bi mu malo prebrskala telefon, saj mi je to precej sumljivo. Prisežem vsa ta skoraj 3 leta sem mu vedno zaupala. Sedaj pa vnanj res rahlo dvomim. To njegovo obnašanje me precej skrbi. Mislim, da je prvi najpomembnejši korak se pogovoriti in malo razščistiti svari. Moram podati svoje argumente in mu direktno priznati, da me to moti. Bojim pa se da ga bom prizadela, saj je zelo nežen in se ga svari hitro dotaknejo. Nebi rada, da dobi občutek, da mora zaradi mene biti nekdo, ki v resnici ni. Kod sem prej rekla cenim, da mi toliko zaupa. Tudi sam mi je rekel večkrat: "s tabo sem res to kar sem. Si prvo dekle, ki ji lahko tako globoko zaupam. " Tako da sem res mešanih občutkov. Rabila bi kakšen nasvet. Saj si res želim, da se med nama nebi odnos skrhal in bi ga izgubila. Vesela bom prav vsakega mnenja in predloga. Se zahvaljujem že v naprej.
Lp. A
• Bo
Bond007
Popolnoma pravilno je, da vedno poveš, kadar te kaj zelo moti oziroma ti je neprijetno. Fantje in punce so različni in vsak ima neke svoje posebnosti, ki pa jih v večini primerov še sam ne razume. Ko taka posebnost zelo zmoti partnerja, torej tebe, mu moraš to povedati, saj kot praviš imata zelo odkrit in tesen odnos, komunikacije se ne smeš bati. Poskušaj mu dopovedati, da se z nekaterimi nevsakdanjimi posebnostmi ne moreš strinjati in da to lahko ogrozi vajin odnos. Dojeti mora, da v kolikor bo tebe nagovarjal/silil v početje, ki ni obojestransko sprejemljivo, tvega razpad vajinega razmerja. Iz lastnih izkušenj predvidevam, da nima sam pri sebi razčiščenega ozadja in razlogov za taka nagnjenja in predlagam, da gre sam ali vsaj oba skupaj k strokovnemu psihiatru/psihologu, da najde odgovore za take "potrebe". Kolikor ga imaš rada, boš pripravljena vložiti svoj trud v podporo in njegovo iskanje strokovne pomoči; enako, kolikor ima on rad tebe, si bo poiskal pomoč in razrešil nerešena vprašanja (za vsako posebnost obstajajo odgovori, eni bližje drugi globje) in rešil uspešno razmerje, ki ga imata.
Vendar nikar in nikdar ne počni stvari, ki ti niso uredu, saj boš na koncu ti tista, ki potrebuje psihiatra. Obema želim uspešno odpravo težav. Good luck!
• Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zahvaljujem se ti, da si se obrnila na našo Svetovalnico in da si z mano delila svoje misli in občutke. Najprej naj ti povem, da je lepo slišati, da sta s tvojim fantom uspela zgraditi zaupen in varen odnos, ter da se v vajinem razmerju počutiš sprejeto in ljubljeno. To je zelo pomembno in predstavlja glavni temelj za gradnjo na resnem razmerju. Lepo je tudi slišati, da večino konfliktov rešujta uspešno ter da z njim vidiš tudi prihodnost in potencialno družino.
Praviš pa, da se v zadnjem obdboju tekom vajinih spolnih odnosov pogosto počutiš nelagodno, saj fant pogosto predlaga stvari, ki tebi niso prijetne in ki jih ne želiš početi. Kot si omenila že sama, je dobra komunikacija temelj tako zdravih odnosov kot tudi zdravega spolnega življenja in zato je po eni strani prav, da fant predlaga novosti, ki jih želi preizkusiti, vendar je po drugi strani povsem pravilno tudi to, da sama njegove predloge odločno zavrneš, če se ob njih ne počutiš prijetno. Ker praviš, da fant takšne predloge vedno poda tekom spolnih odnosov, kasneje pa se počuti osramočeno in takšnih idej več nima, bi ti v prvi vrsti svetovala, da se z njim o tem pogovoriš v primernem trenutku, tako bi bilo dobro, da to stvar nasloviš, ko bosta imela dovolj zasebnosti, vendar pa ne tekom spolnih odnosov. Ker praviš, da imata načeloma zelo zdrav odnos in zrelo komunikacijo, si upam verjeti, da se bo v takšnem kontekstu pripravljen pogovoriti s tabo. Iskreno mu povej, kako se počutiš, lahko mu tudi poveš, kot si tukaj rekla meni, da si vesela, da skuša popestriti vajino spolno življenje, vendar je pomembno tudi, da mu hkrati jasno poveš, česa si ne želiš početi tekom vajinih spolnih odnosov in mu daš vedeti, da želiš, da ti te stvari tekom spolnega odnosa ne predlaga. Skupaj se lahko pogovorita tudi o načinih, na katere bi lahko popestrila vajino spolno življenje, da bi bilo obema varno in prijetno. Pomembno je, da se o tem pogovorita izven direktnega časa poteka spolnega odnosa, saj bosta oba bolj mirna in bolj pripravljena na zrel pogovor o tej tematiki. Ob tem je zelo pomembna tudi asertivna komunikacija, čeprav je dobro, da izraziš razumvanje do njegovih interesov po vključevanju novih stvari v spolne odnose, je pomembno tudi, da ostaneš zvesta sebi in temu, kar je zate še prijetno in varno.
Nekateri pari se sicer res odločijo, da po nekaj časa zveze svoje spolno življenje skušajo popestriti z vključitvijo tretje osebe, vendar je to sprejemljivo le v primerih, ko se oba partnerja počutita povsem varno in prijetno s to idejo. Če zate to ni sprejemljivo, je pomembno, da to fantu jasno poveš in da od tega ne odstopaš. Razumem, da te prijateljica Janja, ki jo je omenil, skrbi, vendar brskanje po telefonu predstavlja vdor v zasebnost tvojemu partnerju, kar lahko tudi ruši zaupanje, ki sta ga s skupnimi močmi uspela zgraditi v zadnjih treh letih, zato bi ti svetovala, da tudi to vprašanje direktno nasloviš na svojega fanta, ga torej povprašaš o tem, kdo je ta prijatejica in zakaj jo je predlagal, ter mu hkrati poveš o občutkih nezaupanja, ki jih je ta predlog sprožil.
Zelo pomembno se mi torej zdi, da se s svojim fantom odkrito pogovoriš in mu tudi odkrito poveš o občutkih in dvomih, ki jih doživljaš, čeprav se ti to morda v tem trenutku zdi težko, vendar je način, na katerega bo tvoj fant uspel bolje razumeti tvoja doživljanja v te situaciji. Ker praviš, da imata sicer dober odnos in komunikacijo, iskreno verjamem, da vama bo to težavo z iskrenim pogovorom uspelo rešiti.
Če imaš še kakšno vprašanje sem ti vedno na voljo.
Želim ti vse dobro,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)